אמ;לק: אירועי פורים 2019 ברחבי הארץ. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: אירועי פורים 2019 ברחבי הארץ

הלווית ראש הישיבה שנפטר מפצעיו בפיגוע באריאל, הכרזת כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים ופטירתו של מפכ"ל המשטרה לשעבר • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בקריאתו של אתר ההנצחה באושוויץ להפסיק להצטלם על מסילות הרכבת? פספסתם את פרסום מדד האושר של האו"ם? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

שיטפונות באינדונזיה

גשמים עזים ירדו בסנטיני, אזור כפרי סמוך לעיר הבירה ג'קרטה שבמזרח אינדונזיה, וגרמו להצפות ושיטפונות שהותירו עשרות הרוגים ופצועים. על פי דיווחי סוכנות החילוץ המקומית, לפחות 42 בני אדם נהרגו ו-21 בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה. בתיהם של יותר מ-120 תושבים נהרסו, ודייריהם שוהים במקלטים שונים בחסות הממשלה. הרשויות המקומיות, יחד עם הצלב האדום ומתנדבים, סייעו בפעילויות הפינוי וההצלה.

פיגוע משולב באריאל

פיגוע משולב התרחש בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, במהלכו מחבל דקר חייל, גנב את נשקו, פתח באש לעבר אנשים שעמדו בשני הצמתים, גנב רכב ונמלט מהמקום. בפיגוע נרצח אדם ושניים נוספים נפצעו באורח קשה מאוד ואנוש. כוחות הביטחון ביצעו מרדף אחרי המחבל באזור הכפר ברוקין, לאחר שנמלט לאזור ונטש שם את הרכב הגנוב. צה"ל תגבר כוחותיו במרחב וכוחות רבים, כולל כוחות מיוחדים הוזעקו לאזור לסייע בסריקות אחר המחבל.

מפכ"ל המשטרה הלך לעולמו

יהודה וילק, מפכ"ל משטרת ישראל לשעבר ומנכ"ל חברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש 6, הלך לעולמו בגיל 70. הוא לקה בליבו במהלך העבודה במשרדי כביש 6, וצוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו.

יום שני

מפכ"ל המשטרה לשעבר הובא למנוחות

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב יהודה וילק, שהלך אתמול לעולמו בגיל 70 הובא למנוחות בבית העלמין קלאוזנר ברעננה. כ-250 בני אדם, בהם בני משפחה, חברים מהמשטרה, מהשירות הצבאי ומחברת "דרך ארץ" שבה כיהן כמנכ"ל, ליוו את וילק בדרכו האחרונה.

הלווית ראש הישיבה שנפטר מפצעיו בפיגוע באריאל

הרב אחיעד אטינגר (47), שנפצע אנושות בפיגוע ליד אריאל (יום א'), נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון. אחיעד אטינגר היה אב ל- 12 ילדים ושימש כראש ישיבת "עוז ואמונה" בדרום תל אביב. משפחתו ביקשה לתרום את איבריו. אלפי בני אדם התאספו ברחבת בית הכנסת המרכזי ביישוב עלי שבבנימין כשהובא למנוחות. במקום נכחו גם שר החינוך נפתלי בנט, סגן שר הביטחון אלי בן דהן והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

יום שלישי

אירועי פורים 2019 ברחבי הארץ

חגיגות פורים ברחבי הארץ החלו וילדי ישראל יצאו לבתי הספר והגנים כשהם עוטים עליהם תחפושות, מסיכות ואביזרים נלווים, ומחליפים זה עם זה משלוחי מנות.

פורים
חגיגות פורים החלו ברחבי הארץ © Fotolia

המצוד אחר המחבל מהפיגוע באריאל נמשך

המחבל שביצע את הפיגוע המשולב ליד אריאל (יום א') הוא עמר אבו לילא, בן 20 מהכפר זאוויה שליד סלפית הסמוכה לאריאל. בלילה הגיעו כוחות לבית משפחתו וביצעו שם חיפוש. הם עצרו את אחיו וחקרו את אביו. בנוסף, פרצו הכוחות לחנות בבעלות המשפחה בכפר בידיא.

יום רביעי

הוכרזה כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים פרופ' עדי קמחי, מומחית לגנטיקה מולקולרית ממכון ויצמן למדע ברחובות, שתזכה בפרס בעקבות מחקריה פורצי הדרך בתחום מוות תאי מתוכנת.

הפסיקו להצטלם בפסי הרכבת באושוויץ

אתר ההנצחה של אושוויץ קרא למבקרים באתר להפסיק להצטלם על מסילות הרכבת. בטוויטר של אתר ההנצחה פורסמו תמונות של צעירים מנסים לשמור על שיווי משקל, כשהם הולכים על הפסים בכניסה למחנה ההשמדה לשעבר. "כשאתם מגיעים למוזיאון אושוויץ תזכרו שאתם נמצאים באתר שבו נרצחו יותר ממיליון בני אדם. תכבדו את זכרם. יש מקומות טובים יותר להתאמן על שיווי משקל מאתר שמסמל גירוש של מאות אלפים למותם.." - כתבו אנשי אתר ההנצחה.

מדד האושר של האו"ם

ישראל דורגה במקום ה- 13 במדד האושר העולמי לשנת 2019 שפרסם האו"ם. מדובר בירידה של שני שלבים עבור ישראל, שבשנתיים הקודמות דורגה במקום ה- 11. המדינה המאושרת בעולם, זו השנה השנייה ברציפות, היא פינלנד.

יום חמישי

פועל נפצע באתר בנייה בחיפה

פועל בן 27 נפל מגובה של כ- 12 מטר באתר בנייה ברחוב הגליל בשכונת נווה שאנן בחיפה. הוא פונה על ידי צוות מד"א ומתנדבים של איחוד הצלה לבית החולים רמב"ם בעיר, מצבו קשה.

רבבות בעדלאידע בנתניה ובחולון

חגיגות הפורים בעיצומן וברחובות נתניה וחולון מתקיימות תהלוכות עדלאידע ענקיות שמשכו קהל רב, ובו גם שרים ומתמודדים בבחירות. העדלאידע בחולון נפתחה בתרועת עגלת קרנבל ברזילאית שעוצבה במיוחד לאירוע, בתהלוכה משתתפים כ-4,500 מציגים ב-50 מיצגים אומנותיים ומקוריים. 

תהלוכה ענקית בחולון
תהלוכה ענקית בחולון © צילום: מוטי קמחי

 

תגובות