אמ;לק: ביקור נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו בישראל. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: ביקור נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו בישראל

מאסר עולם לרוצח החייל רון קוקיא בפיגוע בערד, הענקת פרס מפעל חיים למייסדי עמותת "זכרון מנחם" וחזרתו של הנשיא ראובן ריבלין לארץ בעקבות מצבה הבריאותי של רעייתו. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בהענקת פרס ישראל למפעל חיים לרונה רמון ז"ל? יכול להיות שפספסתם את ניסיון פיגוע הדקירה בשומרון? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

ביקור נשיא ברזיל בישראל

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הגיע לביקור בן ארבעה ימים בישראל, במהלכו צפוי להיפגש עם נתניהו ולבקר בכותל המערבי וביד ושם, וזאת לראשונה מאז כניסתו לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניו של הנשיא בקבלת פנים רשמית שנערכה בנמל התעופה בן גוריון.

נתניהו ובולסונרו
נתניהו ובולסונרו © צילום: מוטי קמחי

המתיחות בדרום נמשכת

אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב והתושבים נכנסו למרחבים המוגנים. לאחר בדיקת כוחות הביטחון, דובר צה"ל אישר כי מדובר ברקטה ששוגרה מעזה התפוצצה בשטח הרצועה. חמש רקטות נוספות שוגרו מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

יום שני

מאסר עולם לרוצח החייל רון קוקיא בפיגוע בערד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש מאסר עולם ו-20 שנה נוספות, וכן פיצוי של 258 אלף שקלים - הפיצוי המרבי בחוק - על המחבל חאלד אבו ג'ודה (24) מכסייפה, שרצח את החייל סמל רון קוקיא (19) בנובמבר 2017 בערד.

חודש מרץ גשום מהממוצע

מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי חודש מרץ היה גשום מהממוצע ברוב חלקי הארץ; באזורים רבים כמויות הגשם הגיעו לפי 1.5 עד 2.5 מהממוצע החודשי. על פי הנתונים מהשוואה של כמויות הגשם שירדו מתחילת העונה עד עתה לכמויות גשם שירדו בעונות הגשם בעבר עולה כי בצפון הארץ, במישור החוף, בשפלה, בשומרון ובצפון הרי יהודה זוהי העונה הגשומה ביותר מאז 2002/3.

מרץ גשום מהממוצע © צילום: fotolia

יום שלישי

יום המעשים הטובים 2019

לרגל יום המעשים הטובים התקיימו יותר מ-10,000 פרויקטים בכל רחבי הארץ. במהלך היום התקיימו גם אירועי ההתנדבות הגדולים ביותר בישראל במוקדים שונים בארץ; ירוחם, אשקלון, קריית ים, ירושלים ונצרת – בערים אלו הוקמו מתחמי התנדבות ענקיים ואלפי מתנדבים השתתפו בפסי ייצור של התנדבות למען הקהילה.

פרס מפעל חיים למייסדי "זכרון מנחם" למען ילדים חולי סרטן

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על זכייתם של מירי וחיים ארנטל, מייסדי עמותת "זכרון מנחם", בפרס ישראל על מפעל חיים לשנת תשע"ט. לאחר מות בנם ממחלת הסרטן ב-1990 הקימו הזוג ארנטל את המרכז הישראלי לסיוע ותמיכה לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם.

פרס ישראל למפעל חיים יוענק לרונה רמון ז"ל

שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי בחר להעניק את פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט לרונה רמון ז"ל. בנט נפגש בלשכתו בתל אביב עם ילדיה של רונה רמון ז"ל, יפתח, נועה וטל רמון, ובישר להם שיעניק פרס ישראל על מפעל חיים לאמם ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. בפגישה השתתף גם רן ליבנה, מנכ"ל קרן רמון.

 

אישה זורקת עגבנייה לעבר נתניהו

אישה זרקה עגבנייה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו שסייר בשוק התקווה בדרום תל אביב עם רעייתו שרה. האישה לא פגעה בנתניהו, שהוקף בטבעת של עשרות מאבטחים ושוטרים. מאות אזרחים קראו "ביבי מלך ישראל" ו"היידה שרה". אחר כך המשיך נתניהו לטיילת של בת ים. לאחר חקירה במשטרה, שבסיומה שוחררה בתנאים מגבילים, התגלה כי מדובר בצעירה בת 18 תושבת שכונת התקווה בתל אביב.

יום רביעי

ניסיון פיגוע דקירה בשומרון

מחבל פלסטיני נורה ונוטרל על ידי שני נהגים, לאחר שניסה לדקור אב ובתו בסמוך לחווארה שמדרום לשכם. מותו של המחבל נקבע בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מבדיקה ראשונה עולה כי המחבל חסם רכב שבו היו האב והבת והתקרב לעברו עם סכין שלופה. נהג הרכב הפרטי ונהג משאית שעבר במקום ירו במחבל ופצעו אותו קשה. הוא פונה לבית החולים, ושם נקבע מותו.

הנשיא חזר לארץ בעקבות מצבה הבריאותי של רעייתו

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיצר את ביקורו בקנדה בעקבות הידרדרות הפתאומית במצבה של אשתו, שעברה לפני כשלושה שבועות ניתוח השתלת ריאה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. ריבלין נחת בנתב"ג, ומשם המשיך מיד למחלקת טיפול נמרץ לב חזה בבית החולים בילינסון, שם רעייתו נחמה ריבלין יוצבה על ידי הרופאים וכעת מאושפזת במצב יציב, כשהיא מורדמת ומונשמת.

© צילום: Fotolia

יום חמישי

כתב אישום נגד חשודים בסחיטת איש עסקים

כתב אישום יוגש היום (ה') נגד שלושה צעירים בחשד שסחטו איש עסקים מהרצליה. על פי המשטרה, השלושה, המזוהים עם ארגון הפשיעה של מוסלי, איימו על האיש במטרה לסחוט ממנו עשרות אלפי שקלים לאחר שלא סר למרותם.

ניסיון לשדוד את מלון ריץ בירושלים

במהלך הלילה הוזעקו שוטרים למלון ריץ במזרח ירושלים בעקבות דיווח על מספר רעולי פנים, שככל הנראה ניסו באיומי גז מדמיע לגנוב את פדיון המקום ונמלטו. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים.

תגובות