אמ;לק: מגדל אייפל מושבת. צילום: fotolia

אמ;לק: מגדל אייפל מושבת

טיוטות מגילת העצמאות יישארו בידי המדינה, שיא עולם חדש נקבע ויותר מ-100 נערים ונערות נפגעו מאלימות ואלכוהול • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני הלימודים וחגיגות ל"ג בעומר כך שלא הספקתם להתעדכן בסיום חגיגות האירוויוזיון? יכול להיות שפספסתם את מחאת הגימלאים על הקיצוץ בפנסיה? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

עשרות אלפים חגגו בכפר האירוויזיון

מיליוני אנשים ברחבי העולם, צפו בשלב הגמר של תחרות האירוויזיון ,2019 בה התחרו 26 מדינות על התואר הנכסף, וכ- 70 אלף בני אדם חגגו בכפר האירוויזיון בתל אביב בגן צ'ארלס קלור. המנצחת הגדולה של התחרות הייתה הולנד, וקובי מרימי שייצג את ישראל עם השיר HOME, סיים במקום ה- 23. 

© Gettyimages.IL/Michael Campanella

הממשלה אישרה את ביטול מגבלת מספר השרים

תשעה ימים נותרו לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את ממשלתו החדשה, ובינתיים אישרו שרי הכנסת את הצעת החוק שיזם יאיר לפיד לפני חמש שנים לפיה, תבוטל המגבלה על מספר השרים וסגני השרים בכהונה הבאה. הצעת החוק תובא מחר (יום ב') לאישור בקריאה ראשונה בכנסת.

יום שני

טיוטות מגילת העצמאות יישארו בידי המדינה

בית המשפט העליון, קיבל פה אחד את ערעור המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ואסר, את מכירתן של טיוטות מגילת העצמאות במכירה פומבית לכל המרבה במחיר. השופטים נימקו: "הן חלק מהנכסים התרבותיים של מדינת ישראל, עדות לעברנו, חלק מהזהות הקולקטיבית שלנו", ועל כן יישארו בידי המדינה.

בחינת הבגרות במתמטיקה

כ- 200 אלף תלמידים ותלמידות נבחנו בבחינת הבגרות במתמטיקה, לכיתות י"א וי"ב. לפי נתוני משרד החינוך, השנה צפוי להירשם שיא במספר התלמידות והתלמידים שייבחנו ברמת חמש יחידות אשר יעמוד על כ- 19,200.

© צילום: fotolia

הגבלות על מדורות ל"ג בעומר

נציב הכבאות, רב-טפסר דדי שמחי, קיים הערכת מצב לנוכח האזהרות על גל החום הקיצוני, יותר מ-40 מעלות ברחבי הארץ, והוציא צו האוסר על הדלקת מדורות ל"ג בעומר במקומות המועדים לסיכון. התנאים למדורה בהילולה המסורתית בהר מירון ייקבעו בנפרד.

מגדל אייפל מושבת

מגדל אייפל בפריז, אחד האתרים המפורסמים בעולם, הושבת והיה סגור למבקרים במשך שעות ארוכות, בגלל גבר שעלה לקומה השנייה והתחיל לטפס. הרחובות הסמוכים נחסמו לתנועה, וקהל גדול התאסף מתחת למגדל כדי לצפות בצוות של כבאים ושוטרים שנשלח להוריד את המטפס מהמגדל. המחלצים ניסו לשכנע אותו לרדת, אך במשך שעות ארוכות הוא סירב. רק אחרי שש שעות הצליח הצוות לשכנע אותו להיכנע והוא נתפס.

© fotolia

יום שלישי

ישראל הגדילה את מרחב הדייג בעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הודיע על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים, וזאת במטרה למנוע התדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת.

הגמלאים מוחאים על הקיצוץ בפנסיה

מאות גמלאים, הפגינו מול קריית הממשלה וחסמו את צומת עזריאלי במחאה על מהלך הקיצוץ בפנסיות של 270 אלף גמלאים, המבוטחים בשמונה קרנות הפנסיה הוותיקות.

שיא עולם חדש נקבע

קאמי ריטה שרפה, מדריך מטיילים נפאלי שעובד בתחום 25 שנה, קבע שיא עולם חדש כאשר טיפס לפסגת האוורסט בפעם ה- 24, הפסגה הגבוהה בעולם, כשהוביל משלחת מטפסים ממשטרת הודו.

יום רביעי

החוק שתומך בהפיכת גופות לדשן

וושינגטון, הפכה למדינה הראשונה בארה"ב שמאשרת להשתמש בגופות אדם לקומפוסט - דשן לגידול צמחים. ג'יי אינסלי, המושל "הירוק" של וושינגטון, חתם על החוק שמאשר את ההצעה במטרה לצמצם את זיהום האוויר שנוצר עקב פליטת הפחמן, שנגרמת משריפת הגופות ואת הנזק לקרקע כתוצאה מהקבורה. החוק החדש ייכנס לתוקף במאי 2020, ובמסגרתו תהיה לתושבי מדינת וושינגטון אפשרות לבחור אם הם מעוניינים שאחרי מותם הגופה שלהם לא תיקבר - אלא תהפוך לדשן בתהליך שנקרא "הרכבה מחדש".

כוננות ל"ג בעומר

בשל מזג האוויר השרבי ברחבי הארץ בערב חג ל"ג בעומר, נציב הכבאות הראשי הוציא צו האוסר על הדלקת מדורות במקומות המועדים לסיכון עקב השרב הכבד. רשויות וארגונים שונים הצטרפו גם הם לקריאה והכריזו על מתחמים ייעודיים לשם צמצום המדורות.

© fotolia

יום חמישי

יותר מ-100 נפגעי אלימות ואלכוהול

כמו בכל ל"ג בעומר, גם השנה היו נפגעים. ממד"א נמסר הבוקר כי הצוותים עמדו בכוננות מיוחדת וטיפלו ב-63 איש שסבלו מצריכת יתר של אלכוהול, 76 שסבלו מקוצר נשימה, ו-45 בני נוער ובוגרים שנפגעו באירועי אלימות. במדורה בעיר אלעד נפצע ונכווה ילד כבן תשע ממיכל צבע שהתפוצץ.

אלימות בבית הספר

השבוע פורסם, כי תלמיד בחטיבת הביינים באזור הדרום הגיש יחד עם משפחתו תלונה למשטרה על אחד ממוריו שהכה אותו. המורה החשוד נעצר ומהחקירה התברר כי המורה בכוונה בודד את התלמיד בכיתה מרוחקת ותקף אותו במשך דקות ארוכות, תוך כדי שהוא חובט בו עם מקל בראשו ובפניו. למרות העדות הקשה, דווח כי התלמיד לא נזקק לטיפול רפואי.

תגובות