נזק לחיות ולסביבה: ההשלכות של ל''ג בעומר. צילום: fotolia

נזק לחיות ולסביבה: ההשלכות של ל''ג בעומר

ל''ג בעומר המתרחש כל שנה מביא עימו תחושת חברות ואחדות, יחד עם היתרונות מגיעות גם החסרונות המדאיגים של המאורע.

לל''ג בעומר יש את היתרונות הנהדרים שלו: אסיפת קרשים משותפת, ישיבה עם חברים סביב המדורה, הארגון המשותף ובעיקר התחושה של החברות המתגבשת, שכולם נאספים לערב אחד: ולהדליק מדורות ואיך לא? צליית מרשמלו על אש המדורה. היתרונות נשמעים כמו משהו מזמין, אך כמובן שעם יתרונות מגיעות החסרונות: זיהום האוויר, והסכנות לבעלי החיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

זיהום אוויר

כמו בכל שנה, כשמדליקים מדורות על פניו זה נשמע מהנה ולא מזיק. דווקא בערב ל''ג בעומר, ערב המדורות, תהיה עלייה ניכרת בזיהום העוברת דרך דרכי הנשימה. במהלך הדלקת המדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים במיוחד של חלקיקים המסוכנים לבריאותם של בני האדם. השאלה הנשאלת היא מה אפשר לעשות בכדי למנוע את הזיהום? ובכן, אפשר ''לחסוך'' במדורות ולקבץ מדורות משותפות, כך שנזהם פחות את האוויר. בזמן המדורה אסור להשליך חומרים העשויים מפלסטיק, קלקר או עצים המצופים בלכה. חומרים אלו מסוכנים לסביבה ואף מסרטנים!

© צילום: fotolia

סכנות לבעלי חיים

בל''ג בעומר ישנם אנשים המשליכים אל תוך המדורה הבוערת בעלי חיים מסכנים כמו חתולי רחוב או כלבים. בנוסף לכך, קולות השמחה של האנשים שמסביב למדורה, איסוף הקרשים, הריחות העולים מן המדורה ואפילו האש עצמה, מפחידה ומבהילה את בעלי החיים וגורמת להם לחרדות. בעלי החיים יכולים לקבל נזק אם יצאו החוצה, מקרשים השרופים הנמצאים על הרצפה וכדומה. מה אפשר לעשות בכדי למנוע את סכנות אלו? אין להוציא את בעלי החיים מהבית, למנוע את שמיעת הרעש והאש בעיני החייה, ניתן ואף רצוי להוציא את החיה לפני שעות העומס במדורות. במקרה ונתקלתם בבני אדם השורפים חיות, אל תהססו ופנו למשטרה וליידע את המשרד להגנת הסביבה לאחר הדיווח.

© fotolia

 

תגובות