אמ;לק: "משחקי הווטרנים" לראשונה בישראל. צילום מסך מיוטיוב

אמ;לק: "משחקי הווטרנים" לראשונה בישראל

חמישה נעדרים אותרו בחיים, ח"כ לשעבר באסל גטאס שוחרר מהכלא ויקיימו בחירות נוספות • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני הלימודים והתכוננות לבגרויות כך שלא הספקתם להתעדכן במשחקי הווטרנרים לראשונה בישראל? יכול להיות שפספסתם את השריפה שפרצה בקניון איילון? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

מרחב הדיג ברצועת עזה הוגדל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים, וזאת במטרה למנוע התדרדרות הומניטרית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת.

גל השריפות הגיע לסיומו

שירותי הכבאות הארציים הכריזו על סיום מבצע "אש חמה" לטיפול בגל השריפות שהחל ביום חמישי, בעקבות גל החום והשרב הקיצוניים. על פי הדיווחים, יותר מאלף כבאים השתתפו בכיבוי 1,023 שריפות בסך הכל, מתוכם 13 נפגעו באורח קל. עשרות בתים נשרפו, אך לא היו נפגעים.

© fotolia

יום שני

חמישה נעדרים אותרו בחיים

כוחות משטרה איתרו חמישה תושבים מהיישוב כוכב יעקב, שנעדרו מאז שעות הצהריים. החמישה, שיצאו לשוט עם סירת מפרש מחוף הדקל, אותרו כשהם בריאים ושלמים, במרחק של כ- 7 קילומטרים מהחוף. שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים היו סמוך לה, בתוך המים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "פוריה". ארבעה שוחררו מבית החולים לאחר כמה שעות, והאדם החמישי אשר סבל מהיפותרמיה, נשאר בבית החולים כשהוא מאושפז במצב קל-בינוני.

ח"כ לשעבר באסל גטאס שוחרר מהכלא

ח"כ לשעבר באסל גטאס שוחרר מכלא "מגידו" במסגרת שחרור מנהלי, כחודשיים לפני תום מאסרו, לאחר שסיים לרצות שנה ועשרה חודשי מאסר בגין הברחת טלפונים סלולריים לאסיר הביטחוני בכלא "קציעות".

ההצעה לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית

פחות מחודש אחרי שהושבעה, הכנסת ה- 21 אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה: 63 ח"כים הצביעו בעד, 43 התנגדו ושישה נמנעו. כדי שההצעה תאושר באופן סופי, עליה לעבור במליאה בשלוש קריאות נוספות. אחרי ההצבעה במליאה בקריאה טרומית, התכנסה הוועדה המסדרת של הכנסת ואישרה פה אחד הקמת ועדה מיוחדת לצורך אישור הצעת החוק. אחר כך צריכה גם מליאת הכנסת לאשר את הקמת ועדה זו. בהמשך תדון הוועדה המיוחדת בהצעת החוק לפיזור הכנסת, ותכין אותה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

© Fotolia

יום שלישי

שריפה בקניון איילון

שריפה פרצה בשעות אחר הצהריים בקניון איילון שברמת גן. השריפה, שמקורה ככל הנראה מקצר בארון חשמל, התפשטה במתחם המסעדות ובמתחם הקולנוע שנמצא בקומה מעל. כל הצופים התפנו מהאולמות והמבלים גם הם. כוחות הכיבוי שבמקום כיבו את השרפה ולא היו נפגעים בנפש.גבר בן 40 נעצר בחשד למוערבות באירוע.

אושר האיחוד של "כולנו" עם ה"ליכוד"

לקראת אפשרות של בחירות, מזכירות מפלגת ה"ליכוד" אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול הפריימריז לרשימה וליושב הראש, והודיעה על איחוד עם מפלגתו של משה כחלון - "כולנו", וצירופו לרשימה במקום ה- 5.

בני ערובה בבנק בערד

צעיר כבן 20 מבאר שבע נכנס חמוש באקדח לבנק "מזרחי טפחות" בערד, והתבצר בו יחד עם כמה בני ערובה. שוטרי תחנת ערד הוזעקו למקום והחלו במשא ומתן עם החשוד, במהלכו נכנסו לבנק, השתלטו עליו ולקחו ממנו את האקדח. לא היו נפגעים באירוע.

© צילום: shutterstock

יום רביעי

ניסיון חיסול בקניון באשדוד

10 אנשים אלמונים תקפו אדם בבית קפה באשדוד, ומהחקירה המשטרתית עלה כי מדובר בניסיון חיסול של עבריין המוכר למשטרה הנחשב לראש ארגון פשע בדרום. המותקף אושפז בבית החולים במצב קשה עם דקירות בכל חלקי גופו.

"משחקי הווטרנים" לראשונה בישראל

כ- 60 חיילים בריטים שנפצעו בלחימה באפגניסטן ובעיראק, התארחו בארץ (יום ב') והתחרו ב"משחקי הווטרנים" יחד עם 60 נכי צה"ל, במשחקים שנערכו בפעם הראשונה בישראל. שלושת ימי התחרויות התקיימו בתל אביב במקצועות ספורט שונים כגון: שחייה, ירי, צליפה ברובה אוויר ועוד.

 

 

תגובות