גשרים לשלום: "אנחנו יכולים להסתדר ללא בעיות". צילום פרטי

גשרים לשלום: "אנחנו יכולים להסתדר ללא בעיות"

לרוב, מעטות הפעמים בהם מחברים את המגזר היהודי למגזר הערבי. פרוייקט גשרים לשלום, בחרו לגשר על הפערים של בני הנוער ויחד, יצרו שיר משותף הפונה והשואף לשלום

הפרויקט ״גשרים לשלום״ הינו חלק מתוכנית משותפת של מרכז פרס לשלום ולחדשנות ,רשת אורט ,קרן אדמונד דה רוטשילד וגוגל ישראל. במסגרתה 6 צמדים של בתי ספר ערבים ויהודים נפגשים לאורך כל השנה לפעיליות משותפת

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

האם היו לכם חששות לפני תחילת הפרויקט? מה גרם להם להתפוגג במהלך הפעילות?

קורן: "לפני הפרויקט, לא ידענו מה הולך להגיע לקראתנו ואיך נקבל אותם והם אותנו. וממפגש למפגש עקב הפעילויות המגבשות שלנו, הצלחנו להתחבר ולהיות כולנו כאחד".

שמס: "החשש היחיד שהיה לי, הוא שלא נסתדר בגלל הבדלי השפה ולא חשש בגלל האנשים שאנחנו הולכים לפגוש. בזכות קבלת הפנים המחבקת, האווירה הטובה ושיתוף הפעולה החששות נעלמו".

© Fotolia

אילו מחשבות ותהיות התעוררו בכם במהלך הפרויקט?

שמס: "המחשבה שעלתה לי במהלך הפרויקט היא האם נצליח לעבוד יחד, להנות ובסוף גם לנצח".

קורן: "לקח לנו זמן להבין לאן אנו רוצים להגיע ולאיזו תוצאה להגיע ועם מחשבה ורצון זהה לאורך כל הפרויקט הגענו לאן שרצינו".

מה לדעתכם החשיבות של פעילויות משותפות של בני המגזרים השונים במדינת ישראל?

קורן: "החשיבות של הפעילויות מהסוג הזה הן גבוהות, כי הילדים מהכיתה שלי והילדים מהכיתה שלהם לא ראו את החיבורים שיכולים להיות בנינו ובעזרת הפרוייקט, הכל הסתדר למרות שחשבנו שיהיה קשה".

שמס: "החשיבות היא לגשר על כל הפערים ולהפיג את החששות, גם כשיש קשיים בדרך הכי חשוב זה להמשיך ולנסות".

האם היו לכן דעות מסוימות שהשתנו בעקבות העבודה על הפרויקט?

קורן: "בהתחלה, לא יצא לי ממש להתחבר עם המגזר הערבי. לאחר העבודה, שמחתי לגלות שאין בינינו הבדלים בכלל, ולא צריך ליחס לדברים האלו חשיבות".

שמס: "אנחנו חיים בעמק, שהוא מעין מדינה קטנה, מכירים את כולם ומעולם לא חשבנו דברים שליליים אחד על השני, להפך. בזכות הפרויקט נוצר חיבור יותר חזק, לא רק היכרות. מעבר למה שציפינו".

האם לדעתכם, יכולים פרויקטים מעין אלו להשפיע באופנים פוליטיים וחברתיים על מנהיגים ועל הציבור במדינת ישראל?

קורן: "אני חושבת שפרוייקטים מהסוג הזה, כמו פרוייקט ״גשרים לשלום״ יכול להשפיע על מנהיגים ועל הציבור במדינת ישראל, כי סיכוי שאם הם יראו שהילדים מגיל צעיר מעודדים את החיבור ואת האחווה והשלום, הם יבינו שכדאי לתת לזה מקום גדול יותר בחברה".

שמס: "מאוד הייתי רוצה שמנהיגים ופוליטיקאים במדינה ילמדו מאיתנו הצעירים, בני הנוער שאנחנו יכולים להסתדר בלי בעיות וינהגו כמונו".

איזה מסר הייתם מעבירים הלאה לבני נוער נוספים, המתלבטים אם להשתתף בפרויקטים דומים?

קורן: "אני ממליצה לכולם בחום ובאהבה להשתתף בפרוייקטים כאלה ואחרים,זה פותח צדדים טובים יותר שלא הכרתם בעצמכם ואתם תבינו שאתם יכולים להיות אלה שיחוללו את השינוי. זה נותן סיפוק אדיר והרגשה כיפית שאין כמותה!".

שמס: "שלא יהססו לרגע לוותר על חוויה מדהימה שכזו. קומו, תחליטו, קחו חלק וספרו לחבריכם".

תגובות