כבר לא על הירח: בראשית 2 משנה יעד. צילום: יוטיוב spaceil

כבר לא על הירח: בראשית 2 משנה יעד

בריאיון לאולפן ynet אמר אחד ממייסדי עמותת SpaceIL, ששיגרה חללית שהתרסקה על אדמת הירח באפריל, כי הועלו מספר הצעות ליעד הבא - במקום הירח - ביניהם כוכב הלכת השכן

האם "בראשית 2" תגיע למאדים? חברי הוועד המנהל של עמותת SpaceIL הודיעו אתמול כי"בראשית 2" לא תשוגר לירח, מפני שמסע לירח אינו מאתגר מספיק. בעמותה אמרו כי הם יחפשו משימה מאתגרת יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

בריאיון לאולפן ynet אמר כפיר דמרי, אחד ממייסדי SpaceIL, מדוע שונה היעד של החללית הישראלית השנייה - למרות שהוכרז כי בתוך שנתיים עד שלוש שנים ישראל תנחית חללית על הירח: "כשמוריס קהאן, היו"ר שלנו, יצא עם ההכרזה - אנחנו עוד לא הבנו בדיוק מה זה אומר. בחודשיים האחרונים אנחנו ניתחנו כמה זמן וכמה כסף ייקח לבצע משימה דומה. וגם מה בעצם האימפקט שאנחנו צופים למשימה כזאת. בסופו של דבר, הוועד המנהל שלנו החליט שאנחנו מסתכלים על המשימה הזאת ואנחנו מסתכלים על המטרה שלנו לעשות דברים גדולים ופורצי דרך, אז אנחנו מבינים שלעשות משימה דומה זה לא מה שהעמותה הייתה רוצה לעשות".

 

בחודש אפריל התרסקה החללית "בראשית" על אדמת הירח, לאחר מסע של יותר מחודש בחלל. דמרי התייחס להישג: "בסופו של דבר הצלחנו לבנות חללית ב-100 מילון דולר, להגיע לירח ולהפוך את ישראל למדינה השביעית ולגוף הפרטי הראשון בהיסטוריה שעושה את זה. החלק היותר משמעותי זה בארץ, להגיע ללמעלה ממיליון תלמידים ולחבר אותם למדע, להנדסה".

על היעד של החללית הישראלית השנייה, התייחס דמרי: "אז יש הרבה רעיונות ואנחנו צריכים לנתח אותם. אני אישית חושב שכל האנושות הולכת למאדים, אבל זו לא הצהרה פורמלית של העמותה. אני חושב שיש עוד הרבה מקומות ועוד הרבה משימות ודברים מעניינים שנכון ואפשר לעשות".

תגובות