אמ;לק: שרב כבד ושר החינוך יוצא נגד טיפולי המרה. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: שרב כבד ושר החינוך יוצא נגד טיפולי המרה

שבוע עמוס בחדשות מסתיים, ואם לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה בארץ ובעולם - קבלו סיכום מיוחד

 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

מחאת המורים הגאים נגד שר החינוך הרב רפי פרץ

לאחר ששר החינוך רפי פרץ הביע תמיכה בביצוע "טיפולי המרה" בהומואים ולסביות (יום ש'), מורים ואנשי חינוך המשתייכים לקהילת הלהט"ב הודיעו כי הם "ישתמשו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם בכדי למחות על אמירותיו המסוכנות והפוגעניות". גם ארגוני קהילת הלהט"ב הפגינו בדרישה לפטר את שר החינוך פרץ: "טיפולי המרה הם פשע שנאה. על ראש הממשלה לפטר את השר פרץ לאלתר. כל עמדה אחרת היא מבחינתנו תמיכה בו ובדבריו".

© (צילום: ארגון המורים והמורות הגאים

17 שנות מאסר לסייעת שהרגה את יסמין וינטה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר 17 שנות מאסר על אינה סקיבנקו, הסייעת שהורשעה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בפעוטון "מאשה והדב" בפתח תקווה. בנוסף, נגזרו עליה 18 חודשי מאסר על תנאי, והיא תחויב בפיצוי של 120 אלף שקלים. לאחר הקראת גזר הדין ביקשו הוריה של יסמין מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום על סרטוני האבטחה בהם נראית סקיבנקו הורגת את בתם. אומנם ברביעי, שופט בית המשפט המחוזי עמי קובו ביקש לקבל את עמדת הפרקליטות בנושא, בה הובהר כי היא מתנגדת לפרסום הסרטון ממצלמות האבטחה שתיעדו את המקרה, וזאת למרות בקשת הוריה של התינוקת שנהרגה, בטענה ש"הדבר עלול להצית את המצב ולסכן את ביטחון הסייעת".

יום שני

קצין המשטרה שירה בסלומון טקה ישוחרר

במחלקה לחקירות שוטרים שחררו ממעצר בית את קצין המשטרה שירה וגרם למותו של הצעיר סלומון טקה (19) בחיפה לפני כשבועיים. כ-100 בני אדם הפגינו מול הכנסת ומחו על שחרורו של קצין המשטרה, ביניהם גם הוריו של טקה. הם קראו "מדינת משטרה" ומשם עברו מרחבת הכנסת לכיוון בית המשפט העליון וחסמו לזמן קצר צומת רחובות סמוך. מנגד עמדו כ- 30 שוטרים שעצרו כמה מהמפגינים.

סולמון טקה ז
סולמון טקה ז"ל

השריפה הגדולה שפרצה באזור גלילות

שריפת קוצים גדולה פרצה בצומת גלילות ואיימה על חניון למכירת כלי רכב באזור. צוותי כיבוי רבים פעלו באירוע והשתלטו על האש שפרצה. 

יום שלישי

המורים דוחים את הצעת השר פרץ לפגישה

לשכת שר החינוך רפי פרץ פנתה לנציגי המורים הגאים שחתמו על מכתב המחאה בעקבות התמיכה שהביע השר בטיפולי המרה (יום ש'), אך המורים דחו את הצעת השר לפגישה והתנו את הסכמתם להיפגש איתו בהסדרת נהלים ובחוזר מנכ"ל שיאסרו על שליחת תלמידים לטיפולי המרה.

שלי יחימוביץ' פורשת מהפוליטיקה

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה הודיעה בפוסט בפייסבוק כי היא החליטה לפרוש לעת עתה מהפוליטיקה ולקחת פסק זמן.

שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ' © צילום מסך מפייסבוק

יום רביעי

ילד נהרג בקייטנה מקריסת עץ

בן 10 נהרג מפגיעת ענף שנפל מעץ ב"אקשן פארק" - פארק שעשועים אתגרי ליד המושב לכיש, סמוך לקריית גת. הילד, תושב הפזורה הבדואית סמוך לערד, שהה במקום במסגרת קייטנה. תחילה הוגדר מצבו אנוש, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. מהמשטרה נמסר כי החלה לחקור את המקרה וכי מנהלי הפארק יזומנו לחקירה.

השר רפי פרץ מבהרי את דבריו ויוצא נגד טיפולי המרה

כמעט שבוע לאחר הריאיון המדובר של שר החינוך, הודיע השר כי הוא מתנגד לטיפולי המרה. "שיטתי החינוכית היא הזדהות והעצמת הבחירה החופשית וודאי שאני נגד כפייה. פרץ הדגיש: "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה משתמעת לשני פנים. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים שבו יותר סבל מהקלה, ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע. מעולם לא חשבתי, ודאי שגם לא אמרתי, שנכון להכניס טיפול שכזה למערכת החינוך, ומאליו מובן שאין בכוונתי לשנות משהו מעמדתי זו. עם זאת, זכותם של בעלי נטייה חד מינית לפנות ולמצוא אוזן קשבת ועזרה אצל הגורמים המקצועיים בדרך מכבדת ואוהבת, ולכך כיוונתי בריאיון. מערכת החינוך בראשותי תעמיד בראש סדר העדיפות שלה את החינוך המכיל, לכל ילדי החברה הישראלית, על כל מגזריה, גווניה, קהילותיה ואמונותיה. הקשבה לדעות השונות, ושיח פתוח ומכבד צריך להיות נחלת כולנו, כך נהיה, וכך נחנך את תלמידינו".

שר החינוך
שר החינוך © מוטי קמחי

שיא החום נשבר

שיא החום, 50 מעלות, נמדד בשעה 15:40 בצהריים (יום ד') בסדום שבדרום ים המלח, זאת בנוסף לגל שריפות ברחבי הארץ בעקבות השרב הכבד.

 

יום חמישי

ארגנטינה הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור

ארגנטינה הורתה להקפיא נכסים של אנשי חיזבאללה, והגדירה בפועל את חיזבאללה כארגון טרור. ההודעה פורסמה במקביל לביקורו בארגנטינה של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ובזמן שבמדינה מציינים את יום השנה ה-25 לפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס שבו נרצחו 85 בני אדם.

תגובות