איך לחסוך מגיל צעיר? כל הטיפים והשיטות!. צילום: Fotolia

איך לחסוך מגיל צעיר? כל הטיפים והשיטות!

מחפשים איך לחסוך מעכשיו אבל מתלבטים איך לעשות את זה? אספנו עבורכם כמה טיפים קלים שיעזרו לכם להתחיל את החיסכון שלכם

בשיתוף עם בנק הפועלים

אם כבר בגיל צעיר אתם חוששים שתבזבזו לא מעט כסף על שלל קניות, אך מחפשים לחסוך ולשמור את הכסף גם לעתיד  - אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים ובסיסיים שיעזרו לכם לשמור על הארנק כבר מעכשיו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קופה

לא תמיד צריך להשאיר את כל הכסף בארנק או להסתובב עם כרטיס האשראי/כספומט שלכם - ברגע שתציבו לעצמכם קופה או שתקחו בארנק רק את סכום המזומן שאתם צריכים איתכם בעבור הקנייה הבאה שלכם, זה לגמרי ימקד אתכם ויהיה בסיס מעולה לתחילת החיסכון שלכם. 

© gettyimges.ILKoichi Kamoshida

תמיד להפריש בצד

הרווחתם כסף מעבודת הקיץ? ההורים נתנו לכם דמי כיס? מעולה! לא צריך לבזבז את הכל בבת אחת. נניח וקיבלתם 500 ש"ח, קחו רק חצי מהסכום, או אפילו כ-350 ש"ח ואת השאר שמרו לכם בצד. תמיד טוב לקחת מהסכום הגדול הפרשה קלה על מנת לשמור גם לימים בהם לא תוכלו להרוויח כסף (למשל בזמן לימודים) או לימים בהם להורים לא יהיה להביא לכם דמי כיס. אתם תראו שזה יהפוך אתכם למחושבים יותר ותדעו להעריך כך את הכסף שברשותכם.

להשאיר כסף אצל ההורים

אתם לא סומכים על עצמכם שלא תבזבזו הכל והטיפים למעלה הכי לא בשבילכם? זה בסדר וזה גם קורה. ההורים שלכם יוכלו לשמש כבנקאים שלכם. השאירו אצלם את כל הכסף או רק חלק ממנו ותבקשו מהם בכל פעם שתצטרכו. שתפו את ההורים שלכם בפחד שלכם לבזבז וברצון לחסוך - והם ידעו לשים לכם "סטופ" כשצריך. מה גם - שברגע שהכסף לא בהישג יד ישיר, החיסכון נעשה קל יותר.

© fotolia

לקנות רק דברים שבאמת צריך

לא הכל צריך לקנות - לפעמים כדאי לחשוב פעמיים לפני שקונים מוצר מסויים. תחשבו לעצמכם - האם אני באמת צריך את זה או יכול לוותר? האם אני קונה את זה כי אני רוצה או כי כולם קונים את זה? יש דברים שהם נורא טרנדיים וחמים לאותו רגע אבל בעוד תקופה מסויימת לא יהיו רלוונטים והשימוש במה שרכשתם ייפסק - לכן תחשבו האם המוצר שאתם רוצים לקנות ישרת אתכם לטווח הארוך ולא רק לתקופה הקרובה. עם זאת, מדי פעם תרשו לעצמכם איזה משהו מפנק שכזה, אך לא יותר מדי.

© shutterstock

אלטרנטיביות זולות

לפעמים המוצר שאתם רוצים קיים בגרסה זולה יותר. אנו מתכוונים כמובן למוצרים בהם המחיר הזול לא בא על חשבון טיב המוצר שאתם רוצים לרכוש. אם אתם רוצים לקנות משהו מסויים תבררו את המחירים בכמה מקומות, נסו למצוא גם חברות אחרות המציעות את אותו המוצר ובדקו האם המחירים שונים וטובים יותר. לעיתים ברשתות מסויימות אתם גם תמצאו מבצעים והטבות על מוצר שרציתם לרכוש - לכן כדאי תמיד לבדוק לפני הרכישה הסופית - זו אחלה דרך לשמור על חלק מהכסף שרציתם לבזבז.

תקציב חודשי

ממש כמו ב"האח הגדול", הגבילו את עצמכם לתקציב חודשי - תקבעו לעצמכם סכום מסויים לבזבוז שאותו אתם לא עוברים לא משנה מה - הוא ישמש כגבול שלכם. מעבר לזה שיש בזה עניין אתגרי מעניין כמו ביוטיוב, זה נותן לכם לחשב נכון את מה שאתם צריכים ולמקד את הרכישות שלכם. קיימות גם אפליקציות שונות שיעזרו לכם בנושא ואלטרנטיביות צעירות של הבנקים השונים כמו למשל כרטיס האשראי הצעיר של בנק הפועלים שמגביל אתכם בהוצאות ונועד בין היתר גם למקרה הזה.

© fotolia

מעקב

תעקבו אחר ההוצאות שלכם בסוף החודש- תיהיו תמיד מודעים על מה הוצאתם, ובכמה רכשתם במהלך התקופה. הנתונים הללו יאפשרו לכם לראות את התמונה המלאה ותמיד תעזור לכם לחשוב איך אפשר לשפר ולצמצם להבא. זכרו - מותר ליהנות ולהתפנק אך גם לחשוב קדימה ומעקב מדוייק יאפשר לכם לחשוב על הכל במסודר.

© fotolia

פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו ייבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.  הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות.

מה מקבלים: המשפחות שיסיימו בהצלחה את הפרויקט יזכו במענק השתתפות על סך 20 אלף שקל בחסות בנק הפועלים.

בשיתוף עם בנק הפועלים

תגובות