אמ;לק: ישראל מוצפת, הפלת המטוס האוקראיני ואסון המעלית. צילום: Fotolia

אמ;לק: ישראל מוצפת, הפלת המטוס האוקראיני ואסון המעלית

מזג האוויר החריג, פרשת איה נאפה ודרמה במשפחת המלוכה • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בללמוד לבגרויות חורף ולא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? יכול להיות שפספסתם את צעדת הענק נגד האנטישמיות בניו-יורק? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום שבת 4.1

אסון המעלית: 

את השבוע הקודם סגרנו ופתחנו בידיעה עצובה. דין שושני וסתיו הררי, זוג צעיר בשנות ה-20 לחייהם הם הצעירים שנלכדו במעלית בקומת חניון שהוצפה בבניין בשכונת התקווה בת"א בזמן הסופה שאירעה במהלך השבוע האחרון. הם חולצו במצב אנוש, ומותם נקבע בבית החולים. השכנים שמעו קריאות ודפיקות והזעיקו את כוחות ההצלה, אך זה לא עזר. כוחות ההצלה איחרו, ודין וסתיו מצאו את מותם. יהי זכרם ברוך.

יום ראשון 5.1

עשרות אלפים משתתפים בצעדת הענק נגד אנטישמיות בניו יורק:

עשרות אלפים, יהודים ולא יהודים, בהם מושל ניו יורק וחברי קונגרס, השתתפו בעצרת נגד האנטישמיות והשנאה בברוקלין. העצרת התקיימה לאות הזדהות עם יהודי ארה"ב והעולם, נגד האנטישמיות שנהיית לאחרונה באופן תדיר ואלימה יותר בארה"ב כלפי יהודים.

יום שני 6.1

בתוך תא המטען:

אמריקני בן 18 ניסה לקחת את המזוודה שלו מאוטובוס שעצר בצומת אל על, אבל אז סגר הנהג את תא המטען. ב-20 הדקות עד צומת חמד הוא הספיק לדווח למשטרה ולהעלות סטורי לאינסטגרם. האוטובוס אותר באמצעות אפליקציה של המשטרה.

איזה גול!

מכבי תל אביב גברה 3:4 על מכבי חיפה במשחק הכדורגל שנערך בתחילת השבוע! המקום הראשון (ת''א) מול המקום השני (חיפה) במשחק מדהים!גול בתוספת הזמן, פנדל. שני חילופעם מצויינים של בלבול ויונתן כהן שנתן לנו פלאשבק אדיר מהגול של ערן זהבי בדרבי לפני חמש שנים.

יום שלישי 7.1

פרשת איה נאפה- הצעירה הבריטית משתחררת הביתה:

הצעירה הבריטית נידונה לארבעה חודשי מאסר על תנאי, לאחר שהורשעה במתן עדות שקר ובהפרעה לסדר הציבורי על ידי השופט בקפריסין. מאות אנשים וגם בנות ישראליות ליוו את הצעירה ומסרו לה את תמיכתם. כזכור הצעירה התלוננה על אונס קבוצתי על ידי נערים ישראלים שלאחר מכן התברר כשקר.

 

שני ישובים נוספים למערך ההסעות בשבת:

בעוד שבועיים יחלו הערים יהוד-מונסון ושוהם להפעיל מערך הסעות בשבת. ערים אלו מצטרפות לשורה של ערים שכבר החלו להפעיל הסעות חינם בשבת, ביניהם: ת"א, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו.

 

© צילום: Fotolia

 

יום רביעי 8.1

דרמה במשפחת המלוכה: 

הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל הודיעו שהם מוותרים על מעמדם כבכירים במשפחת המלוכה הבריטית, שמעניק להם זכויות רבות ויפסיקו למלא חלק מחובותיהם. בנוסף, יתחילו לעבוד ויחלקו את זמנם בין בריטניה לצפון אמריקה.  

הארי ומייגן
הארי ומייגן © יוטיוב

מזג האוויר ממשיך להשתולל:

רחובות רבים ברחבי הארץ הוצפו, עקב כך כבישים רבים נחסמו לתנועה. מזג האוויר האלים גבה כמה קורבנות כאשר ניסו להיחלץ משיטפונות. בערים רבות, כגון נהריה נהרסו מבנים וגני שעשועים, הערכת העלות של הנזק: "כמה מיליוני שקלים".

יום חמישי 9.1

התבטאות חבר הכנסת ושר החינוך רפי פרץ, מעוררת סערה:

שר החינוך רפי פרץ, נשאל בריאיון ב"ידיעות אחרונות" כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה. בתגובה ענה פרץ: "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה". התגובה עוררה תרעומת בקהילה הגאה, אשר צאה נגד אמירתיו של פרץ ברשתות החברתיות השונות.

רפי פרץ
רפי פרץ © צילום: מוטי קמחי

 

יום שישי 10.1

אחרי שמונה לשר החקלאות: ביטן מוותר על התיק

בשבוע האחרון מונה ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות. אתמול (יום ו') החליט ביטן, יו"ר הקואליציה לשעבר החשוד בשוחד, לוותר על המינוי. כל זאת ברקע הביקורת של בג"ץ בנוגע למינויים בממשלת מעבר.

 

עשתה היסטוריה:

הגולשת נועה סזולוס זכתה במדליית ארד באולימפיאדת החורף לנוער. סזולוס הפכה לישראלית הראשונה אי פעם שעולה על הפודיום באירוע היוקרתי, אחרי שסיימה בזמן של 56.36 שניות במקצה הסופר G בסקי אלפיני, גאים בך!

משוחררים:

הממשלה אישרה את שחרורם של שני אסירים סורים- אבו אל חמל וזקן האסירים, סדקי אל מקת (שהורשע בריגול ונחשב לאסיר הסורי הוותיק ביותר שנכלא בישראל) כמחווה מדינית בעקבות הבאת גופתו של זכריה באומל.

יום שבת 11.1

איראן מודה בהפלת המטוס האוקאיני:

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, קיבל את האחריות להפלת מטוס הנוסעים האוקראיני והודה כי נעשתה טעות: "הייתי מעדיף למות - ולא לחזות בתאונה". האיראנים זועמים: "הסתירו את המידע כדי להתאבל על סולימאני". 

 

 

תגובות