אמ;לק: סוף העולם הגיע?. Fotolia

אמ;לק: סוף העולם הגיע?

סוף השבוע הגיע וכך גם סיכום החדשות השבועי שלנו . והשבוע - מחאות רבות בארץ ובעולם יוצאות לדרך, הקורונה לא עוצרת וגם: האם סוף העולם הגיע? • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בהכנות לסוף שנת הלימודים ולא הספקתם להתעדכן באירועים האקטואלים החשובים ביותר של השבוע האחרון? אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן עם סיכום החדשות השבועי שלנו. והשבוע: המחאות בארץ ובעולם יוצאות לדרך, הקורונה לא עוצרת לרגע, סין בצעד חריג וגם- האם אנחנו עומדים להיחשף לגרסת המציאות של "האי"?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 31.5.2020

יבוצעו בדיקות גם לאנשים ללא סימפטומים:

שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין הודיע על מדיניות חדשה לפיה גם אנשים ללא סימפטומים יעברו בדיקות קורונה, כמובן מדובר באנשים שבאו במגע עם חולי קורונה מאומצים או שהו בחברתם, כל זאת בניגוד לדעתם של אנשים אחרים ממשרדו שטענו שהחלטה זו לא טובה.

© צילום: gettyimges.IL Anthony Kwan

יום שני, 1.6.2020

המחאה נגד האלימות כלפי נשים יוצאת לדרך:

 

מתחילת שנת 2020 נרשמו 11 מקרי רצח נשים בישראל ועלייה חדה נראתה בזמן תקופת הקורונה. בשני האחרון אלפי אנשים מכל רחבי הארץ לקחו חלק בעצרת מחאה נגד העלייה במקרי האלימות כלפי נשים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב. במהלך העצרת נשאו דברים קרובים של נשים שנרצחו בידי בן זוגם ושורדות אלימות במשפחה. במקביל לעצרת המרכזית בתל אביב, התקיימו מחאות נוספות במוקדים שונים ברחבי הארץ. וזו הזדמנות לומר שאם את נמצאת או שאתם מכירים אישה הנמצאת בסביבה אלימה תדווחו, תדברו ותשתפו, אנחנו יכולים למנוע את הרצח הבא!
© צילום: "עומדים ביחד"

 

יום שלישי, 2.6.2020

התפרצות קורונה בחדרה:

תלמידת כיתה ז' מבית ספר בחדרה נדבקה הקורונה בעקבות כך נבדקו 475 תלמידים בבית ספרה מאוחר יותר התברר שגם המחנכת של התלמידה נדבקה בקורונה אך כנראה שהדבקות זו לא היתה מהתלמידה אלא מאחותה של המורה שהיא אחות בבית החולים הלל יפה.

השר ישראל כ"ץ סיכם על העלאה בקצבאות הנכים

לאחר הפגנות ושיחות רבות הוחלט לתת העלאה לתקציב הנכים. שר האוצר ישראל כץ סיכם עם נציגי ארגוני הנכים כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת דיוני התקציב הקרוב. בנוסף, נפגש כץ עם נציגי הארגונים, שהעלו בפניו את דרישותיהם ובהן העלאת הקצבה. הפגישה התקיימה בעקבות חידוש מחאות הנכים בתקופה האחרונה ופניית הארגון לשר על מנת שיפעל ליישם את חוק הנכים, ואת הפעימות הבאות להעלאת הקצבה באופן מידי ורטרואקטיבי.

 

© adobestock


המחאה בארה"ב נמשכת

 

מחאת השחורים בארצות הברית של הרצחו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר נמשכת בניו יורק הוטל עוצר כללי למשך הלילה בכדי לנסות להמעיט את הפורענויות חנויות רבות נבזזו בערים רבות במדינה כחלק מהמחאה וגם בתי כנסת רבים חוללו, הנשיא טראמפ ביקר את ראשי הערים על כך שנהגו יותר מדי במתינות ונתנו למחאה להדרדר לידי כך ואף הזהיר על כוונתו לפזר את הצבא במדינה כדי שיעשה שם סדר.

יום רביעי, 3.6.2020

האי גרסת המציאות? 

כאילו הקורונה לא הספיקה, סוכנות החלל הודיעה כי אסטרואיד נוסף בדרכו לכדור הארץ ובשל גודלו הרב אם יפגע בכדור הארץ יוכל להשמיד מדינה שלמה, אך אין לכם מה לדאוג יותר מדי כי הסיכוי שהוא יפגע בכדור הארץ הוא קלוש ביותר, נזכיר לכם שזוהי לא הפעם הראשונה שסוכנות החלל מזהירה מפני אסטרואיד כי דבר זה קרה כבר לפני מספר חדשים פעם אחת וגם קרה פעם נוספת ב - 9.9.2019 וכמובן בשני המקרים לא פגע בנו שום אסטרואיד.

אסטרואיד
אסטרואיד © gettyimges.ILHandout

יום חמישי, 4.6.2020

לשיר בגאווה

בית המחוקקים של הונג קונג אישר בצהריי יום חמישי האחרון חוק האוסר לבזות את ההמנון הלאומי של סין ברוב של 41 קולות ומי שיורשע בביזוי מכוון של ההמנון עשוי להישלח לשלוש שנות מאסר ולספוג קנס בסך של עד 50 אלף דולר הונג-קונגי. החוק אושר לא לפני שמחוקקים פרו-דמוקרטים מהאופוזיציה ניסו לשבש את ההצבעה, ואחד מהם אף פיזר על השטיח של בית המחוקקים חומר דישון מסריח שאילץ את חברי הבית להתפזר ולקטוע את הישיבה לזמן מה.

המחאה למען השבת השבויים והנעדרים יוצאת לדרך:

מאות בני אדם השתתפו  בצעדה בירושלים למען השבת השבויים והנעדרים שמוחזקים על-ידי ארגון חמאס ברצועת עזה - סגן הדר גולדין, סמ"ר אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. המשתתפים צעדו במכנסי צה"ל וחולצות עם מסר להשבת הנעדרים ונשאו תיבות פלסטיק דמויות ארון קבורה, עם דגל ישראל עליהן.

תגובות