חג גדול לילדים: איך להישמר ולהיזהר בפורים?. GettyImages

חג גדול לילדים: איך להישמר ולהיזהר בפורים?

פורים זה ללא ספק החג הכי כיפי בשנה, אבל מעבר לתחפושות ולאיפור צריך לזכור שבפורים סכנות רבות, אז כדי להפוך את החג שלכם להרבה יותר מהנה, קבלו את כל הטיפים שיהפכו לכם את חג הפורים שלכם לטוב ולבטוח ביותר

1. הימנעו מקניית תחפושות העשויות מחומרים דליקים כמו ניילון, קרטון, וכו. ובכלל, לפני הקנייה בדקו שהתחפושת שלכם קיבלה את אישור ממכון התקנים הישראלי.

 

 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

2. שימוש בקפצונים ובפיקות יכול לגרום לכם ולסובבים אתכם נזקים לעור התוף, ולנזקי ראייה ולכן יש להימנע ככל הניתן מהשימוש בהם.

 

3. אם אתם משתמשים במסכות בדקו שהן לא צמודות מדי ולא דליקות.

© gettyimages

4. כדאי להשתמש באיפור מאושר שאינו מכיל חומרים רעילים ומאפשרים לעור לנשום, חומרים שאינם מתאימים לתקנות אלה עלולים לגרום נזק לעור.

 

5. במידה ואתם משתמשים בספריי שלג או ספריי לשיער יש להיזהר במיוחד ולא לרסס על הפנים, הגוף, או בקרבת אש.

 

6. דווקא בימים אלו, תנסו להיזהר משימוש נרחב באביזרי פורים כמו סכין או חרבות, הם עלולים להבהיל אנשים.

© GettyImages

7. גם כאשר אתם מסירים את האיפור לאחר החג עדיף להשתמש בחומרים עדינים וטבעיים כדי להגן על עור הפנים שלכם, כמו כן חשוב לא ללכת לישון מאופרים.

 

 

8. מומלץ להימנע מתחפושות מסורבלות ומגבילות שאי אפשר לנוע איתם בחופשיות, לפני שאתם קונים או מכינים את התחפושת עדיף למדוד אותה ולבדוק שהיא מתאימה ונוחה לכם.

9. לא רק התחפושת יכולה לגרום אי נוחות אלא גם הנעליים, מדדו את הנעליים של התחפושת והימנעו מנעילת נעליים גדולות ומסורבלות כמו נעלי ליצן או נעליים עם עקב גבוה.

10. יש להימנע מתחפושות הכוללות חוטים חבלים או שרוכים אורכים העלולים לגרום לחנק.

© GettyImages

11. אם אתם משתמשים בנצנצים כחלק מהאיפור שלכם עדיף שהוא יהיה כמה שיותר דק וכמובן שלא יתקרב לאיזור העיניים.

12. כדאי להעדיף תחפושת צמודה מאשר תחפושת רחבה עם סיכויים גדולים יותר להידלק.

13. למקרה הצורך כדאי שתדעו שאלוורה מסייעת בהפחתת גירודים ואדמומיות של העור כתוצאה מנזקי איפור להם אתם רגישים.

ואיך נשמור על הכלבים שלנו?

כידוע, בימים האחרונים לא רק אנחנו נבהלים מרעשי הנפצים אלא גם בעלי החיים שלנו ובעיקר הכלבים. ביקשנו מטל שלוש, מנכ"ל מרכז הכלב והאדם, לתת כמה טיפים כדי לעזור לכלבים שלנו לעבור את התקופה הזאת יותר בקלות:

1. כלבים מסגלים הרגלים בהדרגתיות, וכל שינוי או גירוי דרמטי התוקף אותם במהירות ובהפתעה גורם להם למצוקה קשה. לכן, אם בסביבת ביתכם יש המון רעשי נפצים, נסו לחשוף אותו בהדרגתיות לרעשים כאלו קודם כל בעוצמה חלשה, תוך הגברתה מידי מספר ימים. 

2. נסו לסגור ולאטום את הבית מרעשים, בכדי להקטין את עוצמת הסאונד של הזיקוקים או הנפצים. 

© GettyImages

3. בנוסף, ובמידה ותהליך העבודה עם הכלב טרם הושלם והוא עדיין מפחד מרעשים חזקים, אין ברירה - הישארו בבית עמו ופנקו אותו בחטיפים בזמן שהוא רגוע – הן כפיצוי על 'עוגמת הנפש' הנגרמת לו, והן כתגמול עבור התנהגותו הטובה, הישארותו רגוע, ובגין שיתוף הפעולה שלו.

4. חשוב להכיר בכך שלא ניתן להגיע עם כלבים לפתרון מלא של הבעיה – שכן תמיד יהיה טמון בהם פחד וחשש נסתר הנובע מעצם היותם בעלי חיים שמקורם הגנטי בטבע הפראי, שם עליהם תמיד להיות על המשמר.

5. חשוב לדעת שלמרות שזה נחמד, לא מומלץ לחפש את הכלבים בתחפושות שונות. אולי עבורנו זה מאוד משעשע, אבל זה מכניס את הכלבים לעוד יותר מתח ואי נוחות. 

© GettyImages
תגובות