תלמידי תיכון: "מחויבות אישית זה מיותר". צילום: shutterstock

תלמידי תיכון: "מחויבות אישית זה מיותר"

תלמידי תיכון שלא יקחו חלק בעשייה ערכית חברתית בהיקף של 180 שעות לא יהיו זכאים לקבלת תעודת בגרות, כך עולה מהחלטת משרד החינוך. מה חושבים על כך התלמידים? רובם מתקשים להבין את ההחלטה ואף מאמינים שהיא מיותרת

משרד החינוך קבע כי החל מהשנה תלמידי התיכון מחויבים לתרום לקהילה במשך 180 שעות כדי להיות זכאים לקבלת תעודת בגרות. מנתוני משרד החינוך עולה כי 13 אלף תלמידים טרם התנדבו בקהילה ועלולים למצוא את עצמם ללא תעודת בגרות, אלא אם יבחרו להשלים את השעות הדרושות עד לגיוסם לצה"ל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אני חושבת שצריך לתרום לקהילה מתוך רצון ולא כתנאי לקבלת תעודת בגרות. יש הרבה לחץ בלימודים והמחויבות האישית רק מקשה על המצב", סיפרה שיר פוקסבראונר, תלמידה בכיתה י"א. "אני אמנם לא זייפתי חתימות, אבל שמעתי על ילדים שעושים את זה וזו הוכחה נוספת לכך שהמחויבות האישית מאבדת את ערכה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

"זייפתי את כל החתימות"

"אני בכלל לא לוקח חלק במחויבות האישית. זייפתי את כל החתימות ובכלל לא פחדתי שיתפסו אותי", מספר ל' (שביקש להישאר בעילום שם). "אני חושב שהמחויבות האישית מיותרת, מכיוון שרוב התלמידים מזייפים את החתימות והתאריכים. כופים עלינו להתנדב וזה הופך את הפעולה לסוג של שיעורי בית במקום עזרה לזולת". 

"אני חושב שזה חשוב להתנדב ולתרום לקהילה, אבל אני לא אוהב את העובדה שמכריחים אותנו לתרום. אני בעד לעשות מחויבות אישית, אבל לא כתנאי לקבלת בגרות אלא בגלל שחשוב לתרום ולעזור לאזרחים במדינה", משתף י' (שביקש גם הוא להישאר בעילום שם) ולומד בכיתה י'. "אני יודע שיש הרבה ילדים שמרמים וחותמים בעצמם בשביל שלא יאלצו לעשות מחויבות אישית. בעיקר בגלל זיוף החתימות כדאי לבטל את המחויביות האישית כתנאי לקבלת תעודת בגרות. זה רק מוריד מהערך של התרומה וההתנדבות לפעול למען האחר", הוא מוסיף בביטחון.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © gettyimages

"המטרה מתפספסת"

בניגוד לשאר חבריו לספסל הלימודים, אופק אלביליה, תלמיד בכיתה י"א לא חושב באופן חד משמעי שעניין המחויבות האישית מיותר לגמרי: "מצד אחד, אני מאמין שההתנדבות במסגרת המחויבות אישית יכולה מאוד לתרום לנו, גם לעיצוב אישיות טובה יותר וגם להרגשה הכללית שלנו, אבל מצד שני, אני חושב שאם מכריחים בן אדם לעשות משהו, אז הוא לא יעשה את זה מכל הלב ואז המטרה מתפספסת. הייתי הופך את עניין המחויבות האישית למשהו יותר דינמי, מבטל את החובה לבצע אותה, אבל כן מציע בונוס מסוים לתלמידים שיתרמו מזמנם", מציע אלביליה ומנסה להיכנס לכובע של שר החינוך.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © gettyimages
תגובות