בדרך לרישיון: הטיפים שיעזרו לכם לעבור טסט במרכז. צילום: Fotolia

בדרך לרישיון: הטיפים שיעזרו לכם לעבור טסט במרכז

גרים באזור המרכז וחוששים ממבחן הנהיגה המעשי הקרב? מערכת פרוגי כאן כדי להוריד לכם את מפלס הלחץ. הטיפים שלפניכם כבר יעשו לכם סדר ויעזרו לכם להגיע לטסט הכי מוכנים שאפשר. מחזיקים לכם אצבעות!

כל הניגשים למבחן הנהיגה המעשי, טסט, צריכים להתמודד עם אותם המכשולים ועם אותן הדרישות. אבל כמו שיודע כל תלמיד נהיגה, בכל עיר ישנם מספר מקומות בעיתיים, שרק מי שלומד בעיר מכיר אותם. לאחר שכיסינו בכתבות הקודמות כמה מהמכשולים הנפוצים יותר בטסטים ברחבי הארץ, אנחנו מתרכזים בכתבה זו בטסטים באזור המרכז ובמכשולים המיוחדים לאזור זה בעזרת הטיפים שאנו מביאים לכם באדיבות אתר סימוטסט - הכנה לטסט אונליין מהבית.

עוד בסדרת הכתבות "בדרך לרישיון" בערוץ המגזין של פרוגי:

באזור המרכז נמצאים שלושה ממשרדי הרישוי הגדולים ביותר בארץ: משרד הרישוי בחולון, משרד הרישוי בפתח תקווה ומשרד הרישוי של צפון תל אביב המאגד בתוכו גם את בני ברק, גבעתיים ואת התלמידים מרמת השרון שאינם ניגשים בהרצליה. נעבור על השלושה מהדרום לצפון:

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

משרד הרישוי בחולון

לימודי הנהיגה בחולון מוכרים גם מחוץ לעיר בזכות כיכר הדמעות המפורסמת והם נחשבים לבין הקשים בארץ. משרד הרישוי בחולון מרכז אלפי תלמידים מחולון, בת ים ותל אביב, שינסו לצלוח את המכשולים הרבים בעיר בתקווה לעבור טסט ראשון. הטסטים בחולון מתקיימים על פני אזור נרחב, שעובר בכמה מהכיכרות והמחלפים הגדולים והמסובכים שתלמידי נהיגה עלולים להיתקל בהם.

המכשול המרכזי בעיר חולון הוא כיכר הלוחמים, שידועה גם בשם הישן שלה כיכר קוגל והתלמידים פשוט קוראים לה "כיכר הדמעות". תלמידים רבים בחולון חוששים מהרגע בו יצטרכו לחצות את כיכר הלוחמים, המיקום של הכיכר על רחוב הלוחמים ובקרבת משרד הרישוי הופכים למכשול שיופיע כמעט בוודאות בכל טסט בעיר חולון. בכיכר הלוחמים ישנם שלושה נתיבים וכן שני נתיבים לפניה ימינה מחוץ לכיכר. במהלך הטסט, מוצאים את עצמם תלמידים רבים תחת לחץ בנתיב הלא נכון לכיוון נסיעתם, מה שיכול להוביל במקרה הטוב למעברי נתיבים מיותרים בתוך הכיכר ובמקרה הגרוע, תיקון מהטסטר וכשלון בטסט.

 

הנסיעה בכיכר הלוחמים היא בדרך כלל מכיוון משרד הרישוי ישר לרחוב מקווה ישראל, או בכיוון ההפוך ממרכז העיר דרך שדרות קוגל שמאלה בחזרה למשרד הרישוי. התכנון של הנסיעה בכיכר קוגל תהפוך את הטסט לקל יותר. בהשתלבות בכיכר, עליכם תמיד לנסות לשמור על הנתיב שלכם וכאשר אתם נכנסים לכיכר, להיכנס לנתיב שתואם את זה שנכנסתם ממנו. הזכירו לעצמכם: שמאלה מהשמאלי, ימינה מהימני ושניהם מהאמצע. אם הבוחן מבקש לפנות שמאלה התמקמו עוד מחוץ לכיכר בנתיב השמאלי ביותר שיקל עליכם להכנס לנתיב הפנימי בכיכר ובפניות ימינה התמקמו עוד לפני הכיכר בנתיב הימני. עם סבלנות ותכנון מוקדם - כיכר קוגל יכולה לעבור גם בלי דמעות.

משרד הרישוי בפתח תקווה

משרד הרישוי בפתח תקווה הוא ממשרדי הרישוי הגדולים בארץ עם תלמידי נהיגה מפתח תקווה, ראש העין ושאר יישובי הסביבה שמגיעים בכל יום לעשות שיעורי נהיגה באזורים בהם יתקיים הטסט שלהם. אזור הטסטים בפתח תקווה מכיל על פני שטח קטן יחסית עומס גדול של תנאי דרך וסוגי רחובות שכדאי להכיר לפני שניגשים לטסט.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

הרחובות הקטנים והצרים במרכז פתח תקווה

מנהג ידוע של הטסטרים הוא לבקש מהתלמידים לבצע פניות מחד סטרי לדו סטרי בזמן מבחן הנהיגה המעשי שלכם. לכן, אתם יכולים לצפות לבלות לא מעט זמן בשכונה מבצעים פניות, כאשר הטסטרים מחכים לרגע של חוסר עירנות, שבו תשכחו אם אתם נמצאים ברחוב חד סטרי או דו סטרי ותפנו מהצד הלא נכון של הכביש.

 מרחוב גורדון בצפון ועד כביש 471 בדרום, השכונות של מרכז פתח תקווה הן מהאזורים העיקריים במבחני הנהיגה בפתח תקווה בזכות רשת צפופה של רחובות צרים שחלקם חד סטריים וחלקם דו סטריים. בנוסף, יש לרחובות האלה עוד 'קטע' מיוחד משלהם - תשתית גרועה במיוחד. רוב הרחובות שתסעו בהם בשכונות האלו יהיו צרים, הרבה פעמים מלאי חורים ובורות עם סימני כביש מחוקים או לא עדכניים - עוד סיבה להיות ערניים במיוחד ולתרגל את הנסיעה ברחובות האלה.

הדרך הקלה לעבור את השכונות האלה היא לשמור על ערנות. בחלק מהפניות יש פסי עצירה ותמרורים ובחלקן לא, ולכן אי אפשר לסמוך תמיד על הרמזים האלה. בכל צומת חפשו את התמרור 'חד סטרי' וזכרו תמיד שכביש חד סיטרי יכול להפוך לדו סטרי. תרגלו נסיעה בשכונה שוב ושוב, בקשו ממורה הנהיגה לנהוג הרבה בשכונה ואם זה לא מספיק, לתרגל מהבית. כדאי גם לפתח דרך קלה להזכיר לעצמכם איך פונים מרחוב דו סטרי לחד סטרי ולהפך.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

משרד הרישוי בתל אביב – בני ברק

משרד הרישוי בתל אביב-בני ברק הוא מהגדולים בארץ ומתבצעים בו מאות טסטים ביום. בדרך כלל מבחני הנהיגה יוצאים לכיוון רמת החייל ומשם נכנסים לשכונות נאות אפקה וצהלה. מדי פעם הטסטרים נוסעים לכביש 2 או למעוז אביב. אזור הרישוי בתל אביב הוא אחד מהאזורים הקשים ביותר למעבר טסט, שכן יש בו רחובות צרים מאוד, שינויים רבים במהירות הנסיעה בכניסה וביציאה מהשכונות, ומכשולי תנועה מיוחדים. 

אחד המכשולים המוכרים באזור הטסטים כבר זכה לכינוי "קיר המוות". בשכונת נאות אפקה בפינת הרחובות אלתרמן ומנורה יש פניה שמאלה מרחוב חד סטרי לרחוב דו סטרי צמוד לחומת לבנים. החומה או הקיר יוצרים שתי בעיות - אין לנו שדה ראייה ועלינו להיכנס עמוק לתוך הצומת לפני שאנחנו יכולים לראות את הרכבים משמאל. הבעיה השנייה היא הקרבה לחומה. כשאנחנו פונים לרחוב דו סיטרי פונים לנתיב הימני שנמצא ליד הקיר המפחיד, לכן הטסטרים מקפידים כאן במיוחד שלא תגלשו לנתיב הנגדי.

 

בשביל לעבור טסט ב'קיר המוות' צריך להכיר את הצומת טוב מאוד ולפתח מיומנות נהיגה. כשחושבים על זה, יש כאן רק אלמנט של פחד ואין מכשול. אם נלמד את הצומת ונתרגל פניות נכונות עם מורה הנהיגה לא צריכה להיות בעיה לבצע את הפנייה הזאת בלי למצמץ.

 בהצלחה!

 

תגובות