תלמידי תיכון וכבר סטודנטים: "תמיד רציתי ללמוד רפואה". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

תלמידי תיכון וכבר סטודנטים: "תמיד רציתי ללמוד רפואה"

לא בלתי אפשרי: גם בתקופת התיכון הלחוצה, בדיוק כשחושבים שלא מספיקים לנשום בין בחינה לבחינה, יש בני נוער שלא מסתפקים בכך. הכירו את בני הנוער שאת תקופת התיכון שלהם, הם בוחרים להעביר במקום נוסף - האוניברסיטה • סדרת כתבות מיוחדות לקראת החזרה ללימודים

ישנם בני נוער שאוהבים להעביר את התיכון בחוגי ספורט, יש המעדיפים להשקיע בפן החברתי ואחרים בתנועות נוער, או ברשתות חברתיות. מעטים מבני הנוער משקיעים את רוב זמנם בלימודים ומעטים עוד יותר משקיעים בלימודים אקדמיים. רגע, אקדמיים? איך זה הגיוני? הנערים שנהנים ללמוד מעבר כבר יסבירו לכם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"תמיד רציתי ללמוד רפואה", מספרת לפרוגי נועה קרסק (17 וחצי) מראש העין, שכבר סטודנטית באוניברסיטת תל אביב. "התוכנית נתנה לי את האפשרות ללמוד כבר בגיל שלי. זאב צוקרמן (16) מירושלים, סטודנט באוניברסיטה הפתוחה, מסביר כי אף הוא התעניין בתחומי הפיזיקה והמתמטיקה שהוא לומד מגיל צעיר, וכן רצה לממש את הפוטנציאל שלו מעבר לשעות בית הספר.

אילוסטרציה © צילום: fotolia

כך הכול התחיל

"הרגשתי שאני לא ממצה את היכולות שלי עד הסוף ורציתי להעשיר וללמוד עוד", אומר לנו יונתן אליף (14) מנשר, סטודנט באוניברסיטת חיפה. אליף, תלמיד מדעי המוח והתפתחות המדע והטכנולוגיה במאה ה-21, מספר כי הלימודים אצלו התחילו בעיקר בעקבות ההורים שבנו את האידיאולוגיות שלו. לעומתו, צוקרמן טוען כי הבחירה ללמוד ברמה אקדמית בגיל כל כך צעיר, הגיעה רק ממנו וזכתה לתמיכה מהוריו.

תקופת התיכון עמוסה ביותר. איך משלבים בין בית הספר לבין הלימודים האקדמיים?

קרסק: "אף אחד לא מגיע עם יכולות מדהימות לנהל את הזמן. תוך כדי התנסות לומדים לעבוד צמוד ליומן ולנהל את המשימות בכדי להספיק הכל".

אליף: "הרבה פעמים האוניברסיטה התנגשה עם מטלות ומבחנים, אבל זה היה שווה את זה כי נהניתי". לא כל אחד היה מצליח עם הלחץ הזה, זה מאוד קשה".

נועה קרקס באולימפאדת הכימיה
נועה קרסק באולימפיאדת הכימיה © צילום פרטי

מה המטרה שאתם מציבים לעצמכם לעתיד?

צוקרמן: "אני מנסה 'להשאיר הכל פתוח', לא להסתגר על מסלול אלא להשקיע בכל המקצועות. "כך בעתיד, אם ארצה להיות רופא או להיות עורך דין - הבגרות שלי והנתונים שלי יאפשרו זאת. אני רוצה שהכל יהיה אפשרי".

קרסק: "אני אסיים תואר ראשון לפני הצבא ואחריו אמשיך בלימודי רפואה. אני מאמינה שהלימודים עכשיו יוכלו לעזור לי בעתיד".

אילו כלים קיבלתם מהלימודים?

קרסק: "אף פעם לא ראיתי את עצמי כמשהו יוצא דופן. התכנית שפרה לי מאוד את ההערכה העצמית שלי, כי היא גרמה לי להבין אילו דברים אני מסוגלת לעשות".

צוקרמן: "רכשתי כלים לניהול הזמן שלו ולקבלת אתגרים בפרופורציות".

אליף: "בעיקר רכשתי חברים שימשיכו איתי לכל החיים".

"אתם צריכים לאוהב ללמוד ולרצות ללמוד"
"אתם צריכים לאוהב ללמוד ולרצות ללמוד" © GettyImages

יש לכם טיפ לקוראים שלנו, שרוצים להתחיל ללמוד ולא יודעים איך?

אליף:"אתם צריכים לאהוב ללמוד ולרצות ללמוד עוד בשביל להגיע לדברים מסוג זה. אל תפחדו ללכת לנושאים שאתם פחות אוהבים או פחות מכירים. נסו דברים חדשים".

צוקרמן: "פשוט צריך לעשות את הצעד הראשון, רק לנסות, כמו לקפוץ למים. אם התכנית מתאימה לכם, אז נהדר. זכרו שרק צריך כוח רצון ויכולת להשקיע ולהתמיד".

         

 

 

 

 

 

 

תגובות