בדרך לרישיון: כך תעברו את הטסט בדרום ובצפון. צילום: Fotolia

בדרך לרישיון: כך תעברו את הטסט בדרום ובצפון

גרים באזור הדרום או הצפון וחוששים ממבחן הנהיגה המעשי הקרב? מערכת פרוגי כאן כדי להוריד לכם את מפלס הלחץ. הטיפים שלפניכם כבר יעשו לכם סדר ויעזרו לכם להגיע לטסט הכי מוכנים שאפשר. בהצלחה!

ממשיכים בסדרת הכתבות שמכסה את אזורי הטסט בארץ והיום, בחלק השני, אנחנו מתרכזים בטסטים באזור הדרום והצפון ובמכשולים המיוחדים באזורים האלה, וזאת בעזרת הטיפים שאנו מביאים לכם באדיבות אתר סימוטסט - הכנה לטסט אונליין מהבית.

עוד בסדרת הכתבות "בדרך לרישיון" בערוץ המגזין של פרוגי:

בדרום נמצאים שני משרדי הרישוי הגדולים בבאר שבע ובירושלים, ובצפון נמצאים משרדי הרישוי בחיפה ובקריות, ארבעת אלו מרכזים כמות גדולה מאד של תלמידים ובכל אחד מהם יש מקומות בעיתיים המותאמים לאזור.

באר שבע

משרד הרישוי בבאר ממוקם, כך שכבר בתחילת הטסט תצטרכו לנהוג ליד משאיות כבדות ועל כבישים מהירים. בתוך העיר, הרבה מהרחובות לא מסומנים כמו שצריך וגם הנהגים שמסביב מוסיפים דרגה מיוחדת של קושי לטסטים בבאר שבע.

© Fotolia

שכונת נוה נוי וחצרים נמצאות במרחק נסיעה קצר ממשרד הרישוי בבאר שבע. השכונות החדשות יחסית בנויות טוב יותר משכונות מרכז העיר ועדיין יש בהן לא מעט מכשולים. עיקר הבעיה היא מספר הכיכרות הגבוה בשכונות האלה מתוכן לא מעט כיכרות דו נתיבות. אלו בשילוב עם כבישים עירוניים בהם מהירות הנסיעה המותרת גבוהה מחמישים קמ"ש יוצרים סביבת נסיעה מבלבלת ומסוכנת.

איך לעבור את הטסט בשכונות החדשות? חשוב מאוד לתרגל הרבה נסיעות בכיכרות דו נתיביות. באזור יש כיכרות דו נתיביות קטנות הנראות כמו כיכרות רגילות, אבל יש בהן שני נתיבים בשטח צפוף ונהגים נכנסים מכל הכיוונים. בנסיעה בכיכרות דו נתיביות חשוב לשמור על נתיב הנסיעה הנכון ולתת זכות קדימה לרכבים בכיכר. כאשר מתקרבים לכיכר דו נתיבית, צריך לתכנן את מסלול הנסיעה עוד לפני הכיכר ולמקם את עצמנו במסלול הנסיעה הנכון. כניסה לכיכר מהנתיב הלא נכון תקשה עלינו מאוד את הנסיעה ויכולה להוביל להתערבות מצד הבוחן שמשמעותה - כישלון בטסט.

 

גם מעגלי תנועה רגילים הופכים למסובכים בשעות העומס, רכבים רבים ממלאים את הכיכר ונהגים נדחפים לכיכר בניגוד לחוק. זכות קדימה לרכב בכיכר זה יפה, אבל מה עושים כשרכב נדחף? כלל חשוב לזכור: אנחנו בטסט ולא הנהגים האחרים. אפשר לעצור ולתת להם לעבור, לא להתעקש ולא להידחף לנתיבים, הבוחנים רוצים לראות נהיגה זהירה ואדיבה בלי כוחניות.

ירושלים

במשרד הרישוי בירושלים עוברים מאות נבחנים ביום בתקווה לעבור את הטסט. על מבחן הנהיגה בעיר הקודש כבר נאמר ש'רק עם אמונה ומזל' אפשר לעבור טסט בירושלים. בירושלים תתקלו בתנאי דרך מאוד משתנים, מכבישים ראשיים ועד לסמטאות קטנות. הרבה מהרחובות לא מסומנים כמו שצריך וגם הנהגים שמסביב מוסיפים דרגה מיוחדת של קושי לטסטים בירושלים.

הטסטרים אוהבים לראות שנהיגה באה לכם טבעי ובלי יותר מדי מחשה. בגלל זה הרבה מהטסטים מורכבים מפניות רבות מדו סטרי לחד סטרי ולהפך. זה לא שהבוחן רוצה לבלבל אתכם, אלא הוא רק בודק שאתם יודעים לשים לב לסביבה שלכם, לרחוב שאתם נוסעים בו ולהתמקם בצורה נכונה לפנייה. לשכונת ארנונה מגיעים בנסיעה בכביש עירוני מהיר על רחוב וינר. עם הכניסה לשכונה הבוחנים יאתגרו אתכם בפניות רבות, לפעמים תנהגו כמה פעמים באותו רחוב כשאתם פונים פעם ימינה ופעם שמאלה.

© Fotolia

בהתחלה תיכנסו לשכונת ארנונה. כאן רוב הרחובות דו סטריים, אבל לא להתרגל לזה! הטסטרים יכולים לבחור להכניס אתכם לרחוב חד סטרי, אחר כך ממשיכים בנסיעה לכיוון תלפיות, כאן יש יותר רחבות חד סטריים, אבל לא להיות שאננים. חפשו רמזים כמו תמרורים בשני צדי הכביש בחד סטרי או בצד אחד בחד סטרי. קווי עצירה והפרדה ועוד.

קריות

הטסט בקריות נערך ברחובות שקטים שנמצאים קרוב מאוד לאזורים של תעשייה כבדה וכבישים מהירים. אזור הטסטים בקריות גדול מאוד ומחבר בין מספר שכונות בנסיעה בכביש עוקף קריות, כביש מהיר ומסוכן שביציאה לטסט תדרשו לנסוע עליו. זהו כביש מהיר רב נתיבי עם הרבה מחלפי כניסה ויציאה ועליו הרבה מאוד נהגים שיכולים להפריע לכם במבחן. חשוב לזכור שני כללים פשוטים בנסיעה בכביש מהיר:

  • נסיעה במהירות המותרת. שמרו על המהירות שלכם ואל תילחצו מהנהגים שמסביבכם, הם לא במבחן והם יכולים לעקוף אם הם רוצים. במקרה נדיר שרכב נוסע לאט מאוד בנתיב הנסיעה שלכם, מותר לעקוף אותו והבוחן מצפה ממכם לעשות את זה. לצאת בזהירות לעקיפה, לא לעבור את המהירות המותרת ולחזור מיד לנתיב שלכם.
  • כניסה ויציאה מהכביש. לכביש הבין - עירוני נתיבי האצה והאטה בימין הכביש. ברגע שנכנסתם לכביש, התחילו להאיץ בצורה רציפה ככל האפשר והשתלבו בזהירות בכביש. ביציאה מהכביש, עברו לנתיב ההאטה ורק אז הנמיכו מהירות לקראת הפניה ימינה.
© shutterstock

חיפה

אזור הטסטים בחיפה הוא אחד הגדולים בארץ ומתפרש ממרכז העיר וקריית אליעזר ועד טירת הכרמל. חוץ מעליות וירידות תלולות, בחיפה צריך לעבור גם פניות צרות מאוד, נסיעה בכביש מהיר כמעט בכל טסט ותנאי דרך מאוד משתנים, מכבישים ראשיים לסמטאות קטנות.

קשה לחשוב על טסט בעיר חיפה שלא עובר בכביש החוף. נוסעים עליו בשדרות ההגנה במכרז העיר, מיד ביציאה לטסט. גם בטסטים שנוסעים לטירת הכרמל ובעיקר בחזרה מהשכונות המערביות למשרד הרישוי. כביש החוף בחיפה נמצא צמוד לשטח העירוני ובגלל זה יש בו הרבה שינויים במהירות, נתיבי תחבורה ציבורית ומכשולים נוספים.

 

 נתיבי תחבורה ציבורית ממלאים את החלק העירוני של כביש החוף ובזמן נסיעה בחיפה כמעט תמיד יהיה נתיב כזה לידנו. חשוב לשים לב לנתיבים המסומנים בצהוב ולזכור להימנע מהם. על אף שלמדנו בשיעורי הנהיגה תמיד להיצמד לימין, חשוב לזכור שאנחנו אף פעם לא נוסעים על נתיב תחבורה ציבורית. אם בגלל פנייה, או השתלבות אנחנו חייבים לנסוע על הנתיב משתדלים לפנות אותו כמה שיותר.

מחוץ לעיר, הנסיעה בכביש 4 דורשת כל הזמן תשומת לב גבוהה לתנאי הדרך. בחלקים מסוימים בכביש הבינעירוני מהירות הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש, ליד טירת הכרמל מותר לנסוע רק 80 קמ"ש וכשמתקרבים שוב לעיר צריך לנסוע 70 קמ"ש. שימו לב לתמרורים.

 

 

 

 

תגובות