קיץ בלתי נשכח: בני הנוער שטסו לדרום קוריאה ולאפריקה. צילום פרטי

קיץ בלתי נשכח: בני הנוער שטסו לדרום קוריאה ולאפריקה

אוהבים לטוס? לא מצליחים לחשוב על יעד מיוחד? הכתבה הזאת בשבילכם. מאריות ועד להקות קוריאניות - כרמל, רז ויערה, בילו את הקיץ ביעדים מיוחדים, שיעשו לכולנו חשק להתחיל לארוז

מי מאיתנו לא חלם לראות חיות פראיות? להשתזף בחופים יפיפיים? בקיץ האחרון יערה, כרמל ורז, טסו ליעדים מיוחדים וחוו חופשות שלא ישכחו. אז אם אתם לא רוצים לטוס לזקינטוס כמו כולם, רשמו את היעדים האלו ביומן והתחילו לחלום על הקיץ הבא.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דרום קוריאה - לטוס בשביל המוזיקה

רז בשן (18) מבאר שבע, הגשימה חלום וטסה לדרום קוריאה, בכדי לשמוע את להקות הקייפופ (פופ קוריאני) האהובות עליה. עוד מגיל תשע, הייתה בשן חובבת מושבעת של קוריאה וחקרה רבות על התרבות וההיסטוריה של המקום. עם סיום התיכון, היא החליטה להגשים חלום ולטוס, על מנת לשמוע את הלהקות האהובות עליה בארץ שהיא מעריצה.

את בהחלט הגעת מוכנה לטיול, מה בכל זאת היה לך חדש בקוריאה?

"הדבר שהכי הפתיע אותי כשהגעתי היה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד על קוריאה, כי התרבות עמוקה ועשירה ממה שידעתי, אבל גם החוויה הייתה חדשה: הטיסה לקוריאה נתנה לי את האפשרות להתמודד לבד, לראות את האנשים שעזרו לי להתמודד עם קשיים שונים שעברתי וגם את האפשרות לראות מקום שונה ממה שאני רגילה אליו".

"החוויה הייתה חדשה" © צילום פרטי

השיא של הטיול עבורה היה לראות את להקת הקייפופ "שייני", שאחד מחבריה הלך לעולמו בתחילת השנה. "זו הייתה הופעה שהעלתה בי הרבה רגשות", סיפרה לפרוגי.

ממליצה לאחרים לטוס לדרום קוריאה?

"בהחלט", אמרה בשן בנחרצות. "הייתי ממליצה לאחרים לטוס לקוריא,ה כי זו מדינה מדהימה שמתאימה להרבה סוגי טיולים: גם למי שרוצה לעשות שופינג וגם למי שרוצה לעשות טיול תרמילים".

טנזניה - להסתכל ללביאה בעיניים

כרמל, בן 18 מירושלים, טס עם משפחתו לספארי בטנזניה. "לא ידעתי הרבה על טנזניה קודם", סיפר. "ידעתי שיש הרבה מחלות, כי הייתי צריך לעשות חיסונים ולקחת כדורים נגד מלריה לקראת הטיסה".

מה הפתיע אותך בטנזניה?

"כל הטיול היה מפתיע ומיוחד. כשיצאנו מנמל התעופה הייתה אישה שישבה והכינה שיפודי אנננס ואבוקדו, שזה לא משהו שרואים אצלנו, זה היה ממש טעים. גם בזמן שטיילנו בתוך טנזניה, ציפיתי לראות הרבה הרס וניצול מערבי, אבל גיליתי שלמרות שהתושבים חיים בעוני גדול, יש להרבה מהם חלקות אדמה עצמאיות וקואפרטיבים וזה הפתיע אותי לטובה".

"כל הטיול היה מפתיע ומיוחד" © צילום פרטי

אחד השיאים של הטיול עבור כרמל היה כשראה לביאה פוסעת לצד הג'יפ שלו. "היינו בשיירה של שלושה ג'יפים, היינו בג'יפ האחרון ואז הנהג שלנו עצר ואמר שיש פאנצ'ר. התחיל להחשיך ואסור היה להישאר בלילה בשמורת הסרנגטי, אז יצאנו מהג'יפ ותוך רבע שעה החלפנו את הגלגל. כשחזרנו לנסוע, בתוך חמש דקות ראינו לביאה מסתכלת עלינו מהעשב בצד הכביש. הלביאה יצאה מהדשא, עלתה על השביל והתחילה ללכת. נסענו ברוורס, כדי להסתכל עליה וממש הבטנו לה בעיניים. מה שהיה מגניב הוא שלו היינו מחליפים את הגלגל פחות מהר הלביאה הייתה פוגשת אותנו מחוץ לג'יפ".

אילו עוד חיות ראית?

"זברות, גנו, באפלו, ג'ירפות, קרוקודילים ועוד. בתקופת הקיץ יש את הנדידה הגדולה, שזו הנדידה הכי גדולה בעולם של בעלי חיים שאינם עופות. מיליון וחצי גנו ועוד אלפי זברות חוצים את נהר המארה לאזור בקניה שיש בו יותר מהים. באחד הימים, עצרנו במקום גבוה והסתכלנו על עדר גנו מתלבטים האם לחצות. ראינו את הקרוקודילים מחכים בנהר, כדי שיוכלו לאכול אותם בזמן החצייה ופילים משתכשכים במים, אבל לא ראינו את הגנו חוצים, במשך שמונה וחצי שעות הם רק התלבטו".

מה למדת מחווית הטיול?

"הבנתי שיש טבע, שצריך לשמור אותו ושאפשר לעשות את זה. צריך לעשות את זה, כדי לשמור על החיות ועל הסביבה, אבל זה גם יכול לשמש כמקור הכנסה למדינה וכמקום מעניין לכולם. אפשר לעשות את זה גם בישראל, גם כאן הלכו פעם נמרים ואפשר לשקם את הטבע שהיה לנו".

ממליץ לטייל בטנזניה?

כן, אבל לא לכולם. אלה הליכות ארוכות שיכולות להתיש ילדים וקשישים. זה ללכת הרבה ולחכות הרבה עד שרואים משהו מעניין באמת".

ברזיל וארגנטינה - ללגום מי קוקוס על החוף

יערה (19) מהוד השרון, טסה לברזיל ולארגנטינה. ההורים שלה עלו לארץ משם והיא החליטה לטוס לפני הגיוס, במטרה לראות את המשפחה שלא פגשה כבר הרבה שנים.

"חוויה מעצימה ועצמאית" © צילום פרטי

"ידעתי שבמדינות האלה יש הרבה פשע ואלימות ברחובות, אבל שיש גם נופים מרהיבים", סיפרה יערה. אבל דווקא מרמת הבטיחות היא הופתעה לטובה: "הכי הפתיע אותי שיכולתי לנסוע בתחבורה הציבורית, כמובן שפחדתי בהתחלה אבל זה היה בסדר".

עבור יערה, הביקור המשפחתי לא כלל רגע שיא אחד, אלא היה מורכב מרצף של זכרונות קסומים. "היה ממש כיף לקום בבוקר, לחצות את הכביש ולהגיע לים. יכולתי להירגע וליהנות ממי קוקוס בברזיל, ובארגנטינה נהניתי לראות את המוזיאונים ולחוות מוסיקה ותרבות! בשבילי הטיול היה חוויה מעצימה ועצמאית".

היית ממליצה לטוס לארגנטינה ולברזיל?

"ברור שהייתי ממליצה. אלו מדינות נפלאות ולא משנה כבר פעמים אבקר שם, תמיד אפשר לראות עוד ועוד".

 

תגובות