מהפנט: המקומות הנטושים והיפים שלא הכרתם. צילום מסך מהאינסטגרם

מהפנט: המקומות הנטושים והיפים שלא הכרתם

מהעיר האבודה שנתגלתה במעמקי הים ועד לעיר שננטשה בעקבות אסון גרעיני. הרי לכם הסיפורים מאחורי המקומות הנטושים הכי יפים בעולם

אתרים מפורסמים בארץ ובעולם תמיד מלאים בתיירים ולכן, כולנו לפעמים חולמים לטייל במקום ריק לחלוטין, בלי אף אחד חוץ מאיתנו. אז יש לנו חדשות טובות בשבילכם, ישנם בעולם אתרים יפיפיים שלא דורכת בהם אף נפש חיה. החדשות הרעות הן שלרוב יש לכך סיבה. מקילומטרים של ים ועד קרינה גרעינית, אף מקום כל כך יפה אינו נטוש בלי הסבר. הרי לכם המקומות הנטושים שיהפנטו אתכם ביופיים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פריפיאט: עיר רפאים 

העיר פריפיאט שבאוקראינה היא עיר השכנה לצ'רנוביל ושימשה בעבר עיר מגורים לעובדי הכור הגרעיני בצ'רנוביל. בשנת 1986 התרחש בצ'רנובילאחד האסונות הגרעיניים הקשים ביותר בהיסטוריה ובעקבות הקרינה שנגרמה מהאסון, 50 אלף תושבי העיר פריפיאט פונו מבתיהם.

אחת העובדות הקשות בסיפור זה היא שלמחרת האסון הוחלט לפתוח את הפארק בעיר כדי לשעשע את תושבי העיר שלא ידעו שבזמן שהם נמצאים בפארק הם חשופים לחומרים רדיואקטיביים. לאחר כמה שעות, הורו להם הרשויות לפנות את העיר ומאז וכנראה לתמיד המקום נחשב לאזור לא נגוע.

 

מפרץ סן פרוטוסו: פסל של ישו במעמקים

במפרץ סן פרוטוסו שבפורטופינו 20  מטר מתחת לפני הים נמצא פסל ברונזה בדמות ישו. הפסל שגובהו 2.7 מטרים, זכה לכינוי "משיח התהום". היצירה פוסלה  בשנת 1954 על ידי הפסל גווידו גלאטי לזכרו של דריו גונזטי - הצוללן האיטלקי הראשון שהשתמש בבלוני צלילה ומת בשנת 1947 במקום בו נמצא הפסל. בשעות היום, האור החודר בין הגלים ומאיר את הפסל נותן לפסל מעין הילה מוארת ותורם לחוויה המיוחדת. 

 

תוניס הרקליון: עיר במצולות

חולמים לצלול? אתם בטח מדמיינים להקות דגים, שוניות אלמוגים ואולי דולפין. אבל מה היה קורה לו פתאום באמצע הצלילה הייתם מגלים מראה מרהיב של בניינים יפהפיים, עתיקים ועוד כל מיני אוצרות כמו לוחות אבן מעוטרים בציורים? ואיך הייתם מגיבים לו היו אומרים לכם שגיליתם עיר אבודה בת יותר מאלף שנה? 

כמובן שזה כנראה לא יקרה, אך זה בערך מה שקרה למספר ארכיאולוגיים בני מזל שמצאו את העיר תוניס הרקליון. העיר המצרית תוניס הרקליון נחשבה לאגדה בפי רבים, אך הפכה למציאות בשנת 2000 כאשר צוות ארכיאולוגיים בראשות הארכיאולוג הצרפתי פרנק גודיו גילו בחוף הצפוני של מצרים את העיר האבודה שהיתה קיימת עוד מהמאה ה-12 לפני הספירה ושקעה במי הים התיכון לפני 1,200 שנה!

בתוך העיר נמצאו גם הריסות של 64 אוניות, מטבעות זהב, לוחות אבן מעוטרים שעליהם חקוקים כתובות וציורים מיוון העתיקה וממצרים ופסלי ענק. אחד מהפסלים הגדולים והמרשימים ביותר שנמצאו הוא פסל גרניט אדום בגובה חמישה וחצי מטרים. סיבת שקיעתה של העיר עדיין אינה ידועה באופן ברור אבל ההשערות הן שמדובר בעליית פני הים תוך כדי קריסה של משקעי העיר ותאוריה אחרת מאשימה את אסונות הטבע בכך.

 

 

תגובות