בואו להצביע ולהשפיע: המדריך השלם לבוחר הצעיר. צילום: fotolia

בואו להצביע ולהשפיע: המדריך השלם לבוחר הצעיר

מה, איפה, איך ומתי? כל אלו שאלות רבות שעולות בקרב בני נוער שמלאו להם 17 שנים ויכולים להצביע לראשונה בבחירות העירוניות. עם הכוח שבידי הבוחרים הצעירים והבוגרים, באה גם אחריות גדולה, יש לנו הזדמנות להשפיע על העיר שלנו וחשוב שננצל אותה כמו צריך. קבלו את המדריך השלם לבוחר הצעיר

בניגוד לבחירות לראשות הממשלה, שם ניתן להצביע אך ורק מגיל 18 , בבחירות לעיריות השונות ניתן להצביע כבר מגיל 17, מה שנותן המון כוח לידי הקהל הצעיר בערים השונות. במיוחד לכבוד בני הנוער שחששו, לא ידעו או התלבטו, אספנו לכם את כל המידע שדרוש לבוחר הצעיר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מי יכול להצביע?

מי שיכול להצביע הוא תושב העיר שמלאו לו 17 שנים. יום זה, נחשב יום שבתון בכדי שתנתן לכולם אופציה להצביע, לכן אין עבודה וכמו כן גם לא יתקיימו לימודים.

איפה מצביעים?

בכל עיר יש חלוקה של הקלפיות לפי שכונות, כאשר לכל בוחר יש קלפי בו הוא מיועד להצביע. ניתן להיכנס לאתר  השירותים והמידע הממשלתי ולבדוק מהו הקלפי אליו אתם שייכים. אל תשכחו להגיע לקלפי עם תעודת זהות, אחרת - לא תוכלו להצביע. 

קלפי
קלפי © Fotolia

איך מצביעים?

כאשר מגיעים לקלפי, מזדהים ומקבלים שתי מעטפות, מעטפה צהובה ומעטפה לבנה. צריך למעשה לבחור שני פתקים. הפתק הראשון, שהוא הפתק הצהוב ונכנס למעטפה הצהובה - בו אתם בוחרים את מי שאתם רוצים שיעמוד בראשות העיר; ופתק לבן, שנכנס למעטפה הלבנה - בו אתם בוחרים את מועצת הרשות.

מה קורה אחר כך? 

לאחר נעילת הקלפיות, וועדת הבחירות המקומית סופרת את הקולות. בכדי שייבחר ראש עיר צריך להיות מועמד שקיבל לפחות 40 אחוז מהקולות בפתקים הצהובים. אם אין אחד כזה, יתקיים סיבוב שני ב-13 בנובמבר. 

בחירות
בחירות © Fotolia

מבחינת ההצבעה למועצת העיר, התהליך הוא כמו בבחירות לכנסת. ישנו רף חסימה של מספר קולות שרשימה צריכה לקבל כדי לקבל מושב במועצה. מי שלא עוברת את הרף, לא תקבל מושב במועצה (מספר המקומות במועצה שונה מעיר לעיר). לאחר מכן, בדומה לבחירות לכנסת, מחשבים כמה קולות זה מנדט אחד, וכל רשימה מקבלת מספר מנדטים לפי כמות הקולות שיש לה, וככה נקבעת מועצת העיר.

 

 

תגובות