מצביעות בפעם הראשונה: "מבינה עד כמה אפשר לשנות". צילום: Fotolia

מצביעות בפעם הראשונה: "מבינה עד כמה אפשר לשנות"

רגע לפני שמחר (יום ג'), יגיעו אזרחי ישראל לקלפיות וישפיעו על עתיד הרשות בה הם מתגוררים, החלטנו להביא בפניכם את קולם של הצעירים - הנערות שיצביעו מחר לראשונה. מהי התחושה לפני בחירה כזו? ממה הן חוששות? ומהו הדבר שהכי חשוב עבורן לראות בעיר שלהן?

שני רוטנשטרייך (17) מכפר סבא, סוגנד פאחרי (17) מקריית ים וגלי גבעתי (18) מאשקלון, יבחרו מחר (יום ג') בפעם הראשונה בחייהן במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות. וכצפוי, המעמד החדש מקנה להן מגוון מחשבות לצד חששות מהבחירה המשמעותית שבידיהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רוטנשטרייך שיתפה אותנו בהרגשתה הכללית לקראת מאורע זה. "בעקבות הבחירות לראשות העיר, אני מרגישה שבפעם ראשונה מוטלת עליי זכות . מהיום, אני יכולה להשפיע  והבחירה שלי תסייע לעתיד שלי בעיר, זאת הרגשה מדהימה וגם קצת מלחיצה".

"חשובים לי שבילי האופניים ומקומות הבילוי"

כחלק מתהליך ההצבעה, חשוב שנדע מה חשוב לנו בלראות עיר, אין ספק ששני יודעת מה היא הייתה רוצה לשפר בכפר סבא. "הדברים הכי חשובים לי בעיר הם שבילי האופניים ומקומות הבילוי. בתור נהגת חדשה, אני נתקלת ברוכבי אופניים שקטנים ממני, לא עברו תיאוריה ונרוכבים בכביש כאילו הוא שלהם בלבד. הם חסרי זהירות ולנו, הנהגים, לפעמים קשה להסתכל לתוך הראש של הנער ולדעת את הפעולות שהוא מתכוון לעשות. באשר למקומות הבילוי, היא מציינת כי "רוב בני הנוער היום יוצאים לערים אחרות או נשארים בבית, הרבה מקומות בילוי חסרים. אם יהיה משהו קרוב אלינו, זה גם יביא פרנסה לתושבים וזה גם רווח ענק לצעירים".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

הרגשתה של פאחרי מעט שונה. "סוף סוף אני בוגרת מספיק כדי לעשות החלטה משמעותית שיכולה להשפיע על עתיד העיר שלי. אני מרגישה מאוד אחראית פתאום". פאחרי משתפת בחששות שיש לה לקראת תהליך הבחירות: "בטח שיש חשש, הוא בעיקר נובע מתוך המחשבה 'האם אני עושה את ההחלטה הנכונה?' 'האם אני בוחרת נכון?'".

סוגנד מספרת כי ההכנות לקראת הבחירות אפילו הצליחו להשפיע על חיי החברה שלה. "זה הפך לשיחה בין החברים, יש כאלה שעובדים תחת כל מיני מועמדים, אז הם מנסים לשכנע להצביע להם בכל מיני דרכים". כמצופה מתושבת העיר, פאחרי יודעת היטב מה היא מצפה מהעיר שלה. "חשוב לי לראות את רווחת התושבים, חינוך תחת פיקוח ופעילויות לתושב".

קלפי
אילוסטרציה © Fotolia

"תמיד התעניינתי בפוליטיקה"

גבעתי שיתפה אותנו בידע שלה בתחום הפוליטי. "תמיד התעניינתי בפוליטיקה ועכשיו כשיש לי את האפשרות לבחור, אז אני מבינה את ההשפעה שיש לכל אזרח במדינה ועד כמה אפשר לשנות". לדבריה, את הקול שלה צריך להרוויח והיא תשקול היטב את בחירתה. "אני אתן את הקול שלי לאדם שאני חושבת שיודע ומכיר את היתרונות והחסרונות בעיר, ויוכל לקדם הכי הרבה את העיר מבלי להתעסק בדברים מיותרים". 

עד כמה לדעתכן יש לנוער השפעה בבחירות?

רוטנשטרייך: "לנוער יש השפעה עצומה על הבחירות, אנחנו דור העתיד של העיר. לנו יש את הראש הטכנולוגי לפתרון בעיות חדשניות ולכן אנחנו צריכים להשמיע את הצד שלנו , מהראיה שלנו. בנוסף, גם הנוער מושפע מאוד מהחברים הקרובים ומדעותיהם".

פאחרי: "לנוער יש השפעה מאוד גדולה על הבחירות. אנחנו המון אנשים קטנים, הקולות שלנו חשובים כמו עוד קולות. תמיד מנסים לפנות אל צעירי העיר, כי הם העתיד. אז אם אנחנו העתי, הייתי רוצה שהעתיד ייראה כמו שאני רוצה שייראה ולבחור את המועמד שהכי מדבר אליי".

גבעתי: "אני מאמינה שלכל קול יש השפעה, על אחת כמה וכמה קולות של נוער. אנחנו זה העתיד ואת זה אי אפשר לקחת מאתנו".

בחירות
אילוסטרציה © Fotolia

אתן כבר יודעות למי תצביעו?

רוטנשטרייך: "כן".

פאחרי: "אני די בטוחה שכן. יש לי עוד קצת התלבטויות, אך עד כה אני די בטוחה במועמד המועדף עליי לראשות העיר".

גבעתי: "אני עוד מתלבטת".

 

 

 

 

תגובות