יום המורה: "לתלמידים ולמורים יש מטרה משותפת". צילום: Fotolia

יום המורה: "לתלמידים ולמורים יש מטרה משותפת"

כמעט לכל אחד יש מורה משמעותי בשבילו, שעזר לו בדרך שונה, העביר בשיעורים לא רק חומר למבחן אלא, גם חומר לחיים. במיוחד לכבוד יום המורה, כתבי פרוגי מספרים מהו מורה לחיים? ואיך המורים יכולים להשפיע על המקצוע?

היום, ה-29 בנובמבר, חל יום המורה. מהו יום המורה בעצם? יום המורה נועד כדי להוקיר תודה למורים היקרים שלנו, שעובדים מסביב לשעון בכדי לחנך את דור העתיד, שבחרו את המקצוע שלהם לא בגלל המשכורת אלא בגלל שבאמת רצו להשפיע, רצו לקחת את האחריות לידיים שלהם, בחרו במקצוע הזה כדי לדאוג באופן אישי לדור העתיד בתקווה, שיוביל אותנו אל עתיד ורוד וטוב יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לכבוד המאורע החגיגי, שאלנו את כתבי פרוגי, מהו מורה לחיים בשבילם? לא הופתענו לגלות, שלכל אחד מהם קפץ ישר לראש אדם כזה. תמיד יש מורים שקמים כל בוקר כדי להעביר מסר, שלאחר השיעור שלהם אנחנו יוצאים עם מחשבות עמוקות על הנאמר בו, שגם בעוד עשר שנים נזכור את המורה הזה לטובה. הכתבים, סיפרו תוך מחשבה בראש על אדם מסוים על סיטואציות מהחיים שלהם, בהם למורה היה את התפקיד הכי חשוב והוא עזר להם, לעבור את נקודת המשבר.

צילום: ניצן דרור | עריכה: אסף אושי
 

הכתבים סיפרו לנו, שלמורה יש הרבה יותר השפעה ממה שחושבים. אם עד עכשיו הדעה הרווחת הייתה שהיחס שלנו למקצוע תלוי בעיקר בנו, אז לא עוד. הכתבים, תלמידי תיכון, סיפרו שלמורה יש השפעה גדולה על יחסם למקצוע. כאשר מורה מגיע בגישה חיובית, מסביר פנים אל תלמידיו ובאמת אכפת לו מעבר לציונים, לתלמידים יש רצון גדול יותר להשקיע במקצוע שלו, הם יודעים שהוא יהיה שם בשבילם גם מעבר לשעות הלימודים, הוא יהיה שם אפילו בשעות שעליהם הוא לא מקבל תשלום. אז אנחנו מוקירים תודה לכל המורים שלנו, לכל המורים שעמדו ויעמדו לצידנו וגם, למורים שקצת פחות. אנחנו מוקירים תודה על כל ההשקעה שלהם שלא מובנת מאליה, על כל שעות הלימוד שהשקיעו (למרות שלפעמים זה אפילו קשה), רק כדי שנבין בצורה הטובה ביותר את החומר.

© צילום: shutterstock
 
תגובות