ישנים בעמידה: חמש סיבות שבגללן אנחנו ישנים פחות. צילום: fotolia

ישנים בעמידה: חמש סיבות שבגללן אנחנו ישנים פחות

השינה היא חלק בלתי נפרד מחיינו ואיכותה משפיעה באופן ישיר על הרגשתנו במהלך היום. אך מה הם הגורמים שמרחיקים אותנו מן השינה הנכספת? החל מקריאת ספר מרתק, דרך צפייה בסדרה ממכרת ועד הכנת שיעורי בית של הרגע האחרון, אספנו עבורכם חמש סיבות שבאשמתן אנו ישנים פחות

רוב האנשים, ובעיקר בני נוער, אוהבים לישון. חלקם אפילו מבלים את מרבית שעות היום במחשבות ופנטוזים על המיטה החמה המחכה רק להם כשישובו הביתה. אך על אף שמדובר באחת הפעולות האהובות ביותר עלינו – ישנם גורמים רבים הפוגמים באיכות השינה שלנו. ריכזנו עבורכם את כל הסיבות שכנראה בגללן יש לכם מחסור רציני בשעות שינה

עוד בערוץ המגזין:

סדרות

"רק עוד פרק אחד!" הוא משפט שיצא מהפה של כולנו, ללא יוצא מן הכלל. אך עדיין, אף אחד מאיתנו לא הצליח באמת לקיים אותו ולעמוד בו; פרק אחד הפך לשניים, שניים הפכו לשלושה ושלושה לארבעה! מבלי שבכלל תשימו לב, השעות יחלפו להן במהירות, ולפתע קול צלצולו של השעון יתפוס אתכם לא מוכנים ויגרום לכם לקום מהמיטה החמה ולהתחיל להתארגן לבית הספר. כל זה כשאפילו לא הספקתם לעצום עין במשך כל הלילה, או לסיים את פרק 257 בטלנובלה הספרדית שהתחלתם לראות אמש.

רק עוד פרק אחד אחרון ודי! © צילום: Fotolia

ספרים

בדיוק כמו המקרה הקודם - גם כאן המשפט "עוד פרק אחד ודי!" תקף. תולעי הספרים שביניכם בטוח יזדהו עם הקושי לעצור את הקריאה באמצע הפרק (הרי חייב לסיים לפחות את הפרק הנוכחי, לא ככה?!) ולאחר מכן עם הדילמה האם לעצור או להמשיך לפרק הבא (ובינינו? ברור שלהמשיך!), ובסופו של דבר לסיים לקרוא את כל הספר באותו הלילה.

ילדה קוראת ספר
להמשיך לפרק הבא או ללכת לישון? זאת השאלה © צילום: Fotolia

רשתות חברתיות

שוטטות מפוסט אחד למשנהו בפייסבוק או באינסטגרם אולי נראית לכם כמו פעולה תמימה, אך מבלי שבכלל תשימו לב מחוגי השעון יתחרו זה בזה בריצה ושעות הבוקר המוקדמות יגיעו במהרה, אז תניחו את הטלפון בצד ולכו לישון! גם במקרה של התכתבות בווטסאפ הטלפון הוא השותף לפשע, רק שהפעם מדובר באפליקציה אחרת הגורמת לכם לוותר על שעות השינה היקרות מפז ולהעביר את כל הלילה בהקלדה מהירה של אצבעות זריזות בכל קבוצות הוואטסאפ הרבות בהן אתם נמצאים. נו טוב, לפחות אם אתם לא ישנים – גם החברים איתם אתם מדברים לא ישנים. 

כפי שנאמר, פוסט גורר פוסט והנה כבר הפציע השחר © צילום: Fotolia

שיעורי בית

מי מאיתנו לא שמר את כל שיעורי הבית לרגע האחרון ונזכר לעשות אותם בלילה שלפני? כשהשעון המתקתק מתגבר עם כל תקתוק וכל תזוזה קטנה שלו קדימה רק מגבירה את פעימות הלב כפליים. המלצה שלנו - אל תדחו לאחר כך מה שתוכלו לעשות עכשיו!

מי לא עשה את שיעור הבית באמצע הלילה כשהוא חצי ישן? © fotolia

מבחנים

יש האומרים שזה בכלל לא יעיל ללמוד בלילה - הגוף עייף, המוח לא מצליח להתרכז ולכן כל המידע החדש שנכניס אליו פשוט לא ייקלט. אך אין ספק שלימודים בלילה של לפני המבחן זה מרגיע את רובנו, ואפילו מוריד לחצים, במיוחד אם לא הספקנו לסיים ללמוד את כל החומר והבחינה מתקיימת ביום המחרת.

אין תלמיד שלא חווה את לחץ הלמידה למבחן בדקה התשעים © fotolia
 
תגובות