הכל בשביל חברים: 12 דרכים בהן תוכלו לעודד חבר טוב. צילום: fotolia

הכל בשביל חברים: 12 דרכים בהן תוכלו לעודד חבר טוב

זה לא סוד שחברות אמת נמדדת ברגעים הקשים, ולא רק ברגעים המצחיקים והנחמדים. אבל מה נוכל לעשות כאשר חברינו הטוב עומד במשבר ואנחנו לא יודעים כיצד לעזור לו? בדיוק בשביל זה, אספנו עבורכם את הדרכים הכי טובות בהן אנו יכולים לעודד ולסייע לחברינו הטובים

המון פעמים במהלך חיינו חברינו מתמודדים עם משברים ואתגרים לא פשוטים, ואנחנו, בתור החברים הטובים שלהם צריכים להיות לצידם כשהם זקוקים לנו. אך לא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות, מה הדבר המתאים להגיד, ובאיזה אופן אפשר לסייע. לכן ריכזנו עבורכם את 12 הדרכים הטובות ביותר שבעזרתן תוכלו לעודד חבר טוב.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אוזן קשבת

לא תמיד צריך יותר מדי על מנת לעזור לחבר הטוב שלנו. לפעמים, מספיק שנהיה אוזן קשבת עבורו וזה כבר יעשה את העבודה. עצם כך שאנו נותנים לו תחושה שיש לו אל מי לפנות, ויש מי שמקשיב לו זה כבר פותר חלק גדול מבעיות החבר.

81c404040d482
יש על מי לסמוך © fotolia

יעוץ

אחד הדברים החשובים ביותר בחברות, זה לייעץ ולכוון את החבר שלנו. לפעמים החבר שלנו כל כך נסער וכאוב עד כדי כך שהוא לא מצליח לחשוב בצורה טובה והגיונית מספיק, ובדיוק בשביל זה יש חברים. תייעצו לו, תכוונו אותו ותציעו לו דרכים שבעזרתן יצליח לפתור את בעייתו.

עזרה

דרך נוספת, היא לעזור לחבר בצורה מעשית. זאת אומרת, אחריי שייעצתם לו מה לעשות, אם יש ביכולתכם אפשרות ליישם את הייעוץ שלכם, תעשו זאת! תמיד תציעו עזרה לכל בן אדם שזקוק לה. גם העזרה בדברים הכי קטנים היא משמעותית.

הכלה

בין אם יש לכם את האפשרות לעזור לחברכם ובין אם לא, הכלה היא דרך מצוינת לא פחות על מנת לסייע. עצם זה שהחבר מרגיש שיש מישהו שמצליח להכיל אותו, את הבעיות שלו ואת השגעונות שלו, זה כבר משפר את מצב הרוח שלו בהרבה.

יש על מי לסמוך
יש על מי לסמוך © fotolia

אמון

כשחבר משתף אתכם בבעיה שלו וכשהוא פותח בפניכם את הלב, יותר מאשר הוא מצפה לעזרה, ייעוץ או עידוד, הוא מצפה לאמון ולשמירה על לשונכם. אל תחשפו בפני אנשים אחרים בעיות שלא קשורות אליכם. החבר שלכם שיתף אתכם מפני שהוא סומך עליכם, ולגלות זאת לאנשים אחרים לא ממש יועיל למצב אלא רק יוסיף לחבר עוד צרות לאוסף.

הסתכלות על חצי הכוס המלא

בכל סיטואציה קשה בחיים הדרך הכי יעילה לשמוח ולא לשקוע אל הכאב היא להסתכל על מחצית הכוס המלאה שבחיינו. ההסתכלות על האור ועל הדברים הטובים שיש לנו, במקום ההסתכלות על המשברים והדברים הקשים שאנו עוברים במהלך שגרת החיים שלנו, ישפרו לנו בוודאות את מצב הרוח ויהפכו אותנו לאופטימיים יותר.

הומור ושמחה

במידה ואין לכם יכולת לעזור לחבר ולעשות לפחות את אחד הדברים שציינו עד כה, תשתדלו להוציא אותו מהצער והכאב בעזרת שמחה והומור. תצחיקו אותו, תבדרו אותו ותגרמו לו להבין שגם כאשר עוברים משברים וניסיונות קשים בחיים, אנחנו תמיד צריכים להשתדל לשמור על שמחתנו.

חיוך מוביל לפתרון
חיוך מוביל לפתרון © Fotolia

הבנה

טיפ נוסף לעידוד החבר הטוב שלכם הוא פשוט להבין אותו. גם אם אתם לא מסכימים איתו, או שאין לכם כל כך איך לתרום לו, על אף זאת תנסו להבין לליבו. הוא מתמודד עם משבר וקושי מסוים, והידיעה שיש מישהו שמבין אותו תעודד אותו בהרבה.

לצאת לבלות

על מנת לתת לו לשכוח קצת מהמשבר שעמו הוא מתמודד, תקבעו איתו לצאת לבילוי כיפי ומהנה שישכיח אותו, אפילו רק לכמה רגעים מהמציאות הקשה שעמה הוא מתמודד. אתם יכולים לצאת לצפות בסרט, לאכול במסעדה, ללכת לקניון או אפילו להיפגש באחד הבתים ולבלות יחדיו.

סבלנות

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא סבלנות. כשחברכם משתף אתכם במה שעובר על ליבו - תתאזרו בסבלנות. גם אם הם משתף אתכם בזמן לא טוב, כשאתם עצבניים, כעוסים ואפילו עצובים בעצמכם, שימו שנייה את עצמכם ברגליים שלו ותשמרו על סבלנות. לא לתקוף, לכעוס או להתעלם, אלא להעניק לחבר שמשתף אתכם בצרתו תחושות של חברות טובה, של שמחה ושל תקווה שהכל יסתדר לטובה.  

לא תמיד זה יהיה קל, אבל חשוב להיות סבלניים
לא תמיד זה יהיה קל, אבל חשוב להיות סבלניים © Shutterstock

שיתוף

דרך נוספת שלנו כדי לעודד חבר היא שתשתפו גם אתם. כשהשיתוף הוא הדדי ולא מגיע רק מצד אחד, קל יותר לצד השני לשתף. בנוסף, כאשר תספרו לחבר שלכם שגם אתם מתמודדים עם משבר לא פשוט, הדבר יעניק לו תקווה והבנה שכל אחד מתמודד עם משהו בחייו. כל אחד והחבילה שהקב"ה נתן לו.

פרגון

דרך אחרונה וחשובה מאוד לסיוע לחברים שלנו היא פרגון. אל תשכחו שפרגון זו תכונה טובה והכרחית לכל בן אדם, ומשום כך זו תהיה העצה האחרונה ובין החשובות שלנו לאיך אתם יכולים לעזור ולסייע כשחברכם בצרה.

 

 

תגובות