"תעופו הכי רחוק שאפשר": מסר חשוב עבור כל הנשים בעולם. צילום: fotolia

"תעופו הכי רחוק שאפשר": מסר חשוב עבור כל הנשים בעולם

"נשים צריכות ללכת אחרי החלומות שלהן, לאהוב את עצמן ולא להיות תלויות באף גבר". לרגל יום האישה שאנו מציינים היום (ו'), אושר סיגרון, כתבת האתר, בטור עוצמתי המוקדש כולו להעצמה נשית. למה נשים מסוגלות, מהי משמעות יום האישה, ומה המסר החשוב והמרגש של כתבת האתר?

מציינים את יום האישה מדי שנה ב-8 במרץ ברחבי העולם. היום מוקדש כולו לזכרן של נשים בכל העולם שנאבקו על שוויון זכויות בין נשים לגברים ולמען נשים שממשיכות במאבק הזה גם היום. ובפחות כלליות - מוקד החגיגות נע בין ציון של כבוד ואהבה כלפי נשים לבין ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של המין הנשי בעולם. נהוג לדבר ביום זה על המאבק לשוויון ועל הישגיהן של נשים רבות מן העולם, לכן הקדשתי את הטור הזה לכן, הנשים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

האם שמתם לב שיום האישה חל בין גאולת פורים לבין גאולת מצרים? לדעתי זה לא סתם, התנ"ך מביא לנו דוגמאות רבות לכך שנשים הן חזקות ומוכשרות. גם בגאולת פורים, בו ניצל העם היהודי מהשמדה נוראית, וגם בגאולת מצרים בה יצא מעבדות לחירות, לנשים היה חלק מכריע כגואלות. רבים חושבים כי גאולת מצרים הייתה על ידי משה ואהרון ואילו גאולת פורים הייתה על ידי אסתר ומרדכי. אולם, בגאולה הראשונה הייתה למרים הנביאה, אחות משה ואהרון, חלק ניכר מאוד.

ואילו בגאולת פורים, אסתר בתחילת דרכה הייתה פסיבית, ומרדכי הוא זה שהתווה לה את הדרך. רק בהמשך אסתר הביאה לידי ביטוי את האקטיביזם והיכולות שלה. ואילו לעומת אסתר, מרים גילתה כבר מתחילת דרכה כושר מנהיגות ויכולות מדהימות. מכאן אנו למדים, שהאישה היא כל יכול. בין אם היא גילתה את זה מוקדם ובין אם במאוחר. היכולות והכוחות שלה תמיד יהיו, ותמיד יחכו שם בסבלנות, עד שהאישה תיתן להם לצאת ולפרוץ החוצה.

הכוחות של האישה תמיד יהיו קיימים ויחכו להתגלות © Fotolia

בעייני, יום האישה זהו יום מדהים. אנחנו יכולים לנתב אותו למקומות טובים, להראות ולהוכיח לכלל העולם את כוחותיהן של הנשים. בין אם בסיפורי נשים חזקות, בציון נשים ידועות בכישוריהן ובהעברת המסר שנשים מסוגלות להכל. והן מסוגלות להכל! וכן, גם לעבוד "בתחומים של גברים".

הנשים בכל רחבי העולם צריכות ללכת אחר החלומות שלהן, להגיע לכל השאיפות שהן מציבות לעצמן, לאהוב את עצמן, להכיר ביכולות ובכישרונות שלהן, לא להיות תלויות באף בן אדם, ולעסוק בעבודה שמספקת אותן ומממשת את היכולות שלהן.

נשים בכל רחבי העולם צריכות ללכת אחרי החלומות שלהן © Fotolia

לסיום אני אומר, שהאישה היא היסוד של החיבור והיא מהווה מקור לחיים. אני רוצה שתזכרו שיום האישה הבינלאומי אמור להזכיר לנו את השערים שנפתחו מול עינינו בדורנו, ואת אלה אשר עדיין ממתינים להיפתח. נשים יקרות, נצלו את כוחותיכן, לכו אחרי החלומות שלכן, תאהבו את עצמכן ותעופו הכי רחוק שאפשר.

תגובות