שואפים להגיע לטקסס: תחרות הרובוטיקה "FRC". צילום פרטי

שואפים להגיע לטקסס: תחרות הרובוטיקה "FRC"

בימים אלו, מתקיימים בחיפה חלק מהמקצים של תחרות הרובוטיקה העולמית "FRC" - שידועה כחלק מהארגון העולמי first. התחרות מעודדת תלמידים בכל הגילאים להיכנס לעולם התכנות והרובוטיקה, לכן, עורכים מדי שנה תחרויות מגוונות בנושאים אלו

כחודשיים עד שלושה לפני התחרות, לבתי הספר שיש להם קבוצה מסורתית - מקבלים כל שנה את אותו שם ומספר קבוצה, שמשמר את הערכים והמורשת של השנים הקודמות. קבוצות אלו, בונות רובוט בהתאם למשימה השנתית בעזרת מנטור - סטודנט שיעזור להם לבנות ולתכנת את הרובוט. הקבוצות עוזרות אחת לשנייה, לא פוגעות ולא הורסות, ומכבדות אחת את השנייה - כי אחרי הכול, התחרות בנויה על בריתות - עזרה של קבוצות שונות בכל פעם אחת לשנייה עד הגמר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בכל שנה, ישנו מספר משתנה של קבוצות שעולה לאליפות הארצית שנערכת בהיכל מנורה בתל אביב, ולאחר מכן כמות מסויימת של קבוצות מצטיינות מהתחרות והן עולות לגמר הגדול העולמי - שנערך בטקסס, ארה״ב. ישראל הגיעה למקומות מכובדים ביותר גם בחו״ל, וזאת בזכות ההשקעה הרבה של התלמידים, הרצון והנכונות ללמוד ולהתפתח כמה שיותר. גאווה ישראלית!

© צילום פרטי

מטרת התחרות היא לעודד תלמידים לחקור, וללכת למגמות טכנולוגיות - כאלה שלא תמיד הן בראש סדר העדיפויות. לפעמים אנחנו רוצים ללכת למה שקל ובטוח, ולא לוקחים סיכונים. תלמידי מגמת מכטרוניקה מכל הארץ, מתאחדים פעם בשנה לתחרות המיוחדת הזו עליה הם עמלים כל כך הרבה, ובונים רובוט שלם לבדם. 

תגובות