דמוקרטיה 3.0: "הדור שלנו הוא דור של ישראלים חדשים". צילום פרטי

דמוקרטיה 3.0: "הדור שלנו הוא דור של ישראלים חדשים"

"הבנתי שאני מוכן, ושאין הזדמנות שנייה - שאני יכול להמשיך לשבת על הכיסא וללמוד על מנהיגות, אבל אני יכול לקפוץ למים ופשוט לייצר אותה. ושעכשיו זה הזמן לרדוף אחרי החלומות שלי". טל שנהב, ראש תנועת הנוער במפלגת ישר בטור דעה מיוחד

טל שנהב, צעיר בן 19 שנושם פוליטיקה לא פחות ממבוגרים ומנוסים ממנו, עזב את המכינה הקדם צבאית ודחה את הגיוס במטרה לקדם את הערכים בהם הוא מאמין באמצעות מפלגת ישר - המקדמת דמוקרטיה ישרה באמצעות אפליקציה. טור דעה על מה שהצעירים בימינו באמת רוצים

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ברגע אחד החלטתי. אני עוזב את המכינה, החברים, את הכל - ויוצא לרדוף אחרי החלומות שלי. עכשיו, אין זמן אחר, אין אחר כך. כולנו יודעים כמה לא קל להתקבל למכינה קדם צבאית, ועוד כזאת שאתה באמת רוצה. כשהתקבלתי למכינת גליל עליון, בקיבוץ ברעם - התרגשתי. אנשים חדשים, שיעורים מעניינים, הכנה לחיים. בלי מורים, הורים, מבחנים ושיעורי בית, יכול להיות טוב יותר מזה?

אז זהו, שיכול להיות. לילה אחד, אני שוכב בשק שינה, עיני נוטות להיעצם, ושנייה לפני שינה אני פותח את הפייסבוק, באמת בפעם האחרונה להיום, כשאני מקבל התראה מחבר שמזמין אותי לעשות לייק לעמוד של המפלגה החדשה שלו, מפלגת "ישר". קמתי לפנות בוקר עם עיניים בורקות. כשהשמש עולה, החברים מתעוררים ואני מתחיל בשצף קצף לספר בהתלהבות על מה שקראתי:" זאת מפלגה שהיא סטארט-אפ, יש לה אפליקציה שבה אתה פשוט מצביע על כל חוק שחשוב לך!" פשוט לא יכלתי להירגע.

"יוצא לרדוף אחרי החלומות שלי" © צילום פרטי
ככל שחלף הזמן המחשבות שלי נדדו לשם לעיתים קרובות יותר. התחלתי לשאול את עצמי שאלות מהותיות קשות: האם אני מרגיש שבמכינה אני מממש את עצמי? האם הייתי לומד יותר אם הייתי מחליט לחתוך הכל וללכת להוביל את "ישר"? הבנתי שאני מוכן, ושאין הזדמנות שניה - שאני יכול להמשיך לשבת על הכיסא וללמוד על מנהיגות, אבל אני יכול לקפוץ למים ופשוט לייצר אותה. ושעכשיו זה הזמן לרדוף אחרי החלומות שלי. ההחלטה לעזוב הייתה קשה. אחרי שלושה וחצי חודשים במכינה, כשאני שומר את כל התהיות שלי בסוד - חששתי מתגובת הקבוצה, נרתעתי מהמחשבה על עזיבת הקיבוץ המפנק: המשפחה המארחת שלי בקיבוץ, את חדר האוכל המעולה וכל המותרות שקיבוץ עשיר יודע להעניק.

אבל הכי פחדתי מתגובת החברים לחדר. אנשים שראיתי בכל יום כשרק פתחתי את העיניים בבוקר, ולפני שעצמתי אותן בלילה. השותפים שלי לשיחות נפש ולרכילות זולה. לא רציתי לאכזב אותם. המחשבה הזאת, שבכל לילה מהרגע בו אעזוב, הם ילכו לישון כשמיטה אחת בחדר ריקה, הבעיתה אותי. ולמרות הכל, ידעתי מה עליי לעשות. ידעתי שזה החלום שלי, זאת הדרך שלי להגשמה עצמית ולתרומה אמיתית לחברה הישראלית. ידעתי שאנחנו בדרך למהפכה, ושאני רוצה להיות חלק ממנה.

החלום שלי הוא לעשות כאן "מהפכת כוח". לתת לנו האזרחים את הכוח לקבל החלטות במדינה הזאת. כי היום אני מבין שעליי לא יעבדו יותר ויגידו לי ש"אני לא מבין". אם אני מבין מספיק כדי ללכת ולהילחם בשטחים, מבין מספיק כדי לקחת משכנתא על הבית בבנק, למה אני לא מבין מספיק כדי להיות חלק בניהול המדינה שאני חי בה?

 

b16a4bb634ef5
"החלום שלי הוא לתת לנו האזרחים את הכוח לקבל החלטות במדינה הזאת" © צילום פרטי

 הדור שלנו הוא באמת דור של ישראלים חדשים. אנחנו ישראלים וישראליות שרוצים לחיות במדינה בטוחה שהם יכולים להצליח בה. אנחנו אומרים בלי בושה שאנחנו רוצים הכל: חינוך איכותי, תחבורה מהירה ואת הבריאות הכי טובה בעולם. אנחנו רוצים לדעת שיש לנו עתיד, רוצים ללמוד, לעבוד ולפתח קריירה. אנחנו מוכנים לעבוד קשה עבור החלומות שלנו, ואנחנו רוצים לדעת שהמערכת פועלת לטובתנו.

אם יש דבר אחד שחשוב לזכור על הדור שלנו, הוא שאנחנו חכמים ומתוחכמים יותר מבעבר. יותר משלטי חוצות ובטח יותר מהודעות של מקורבים. נמאס לנו מקמפיינים ואנחנו כבר לא נאמנים למותגים. אנחנו משתמשים וזורקים, בגאווה. אנחנו מחפשים אמת, אותנטיות ובשורה שהיא באמת חדשה. ערכים טובים ורזומה עשיר אולי התאימו לעולם הישן. היום אנחנו מחפשים אנשים שפועלים אחרת, חושבים אחרת ועושים אחרת. אבל באמת אחרת.

"היום מחפשים אנשים שפועלים אחרת, חושבים אחרת ועושים אחרת" © צילום פרטי
אנחנו לא חיים יותר במאה ה-18. היום יש טכנולוגיה שמאפשרת לנו לקבל החלטות בלחיצת כפתור: את הכסף שלנו אנחנו מנהלים באפליקציה ואת המונית אנחנו מזמינים בגט טקסי. ובעולם כל כך טכנולוגי, אני לא מוכן לנהל את חיי באמצעות פתק מנייר בפעם בארבע שנים, ואני מניח שגם אתם לא. במפלגת ישר, חברי הכנסת לא עושים מה שהם רוצים, אלא צריכים לשכנע אתכם שהם צודקים בכל חוק וחוק שעולה בכנסת, כי מי שקובע בסוף - אלו אתם. בנוסף, בתוך האפליקציה של ישר המתפקדים יכולים לעלות יוזמות משלהם, לבנות איתנו את המצע של ישר ולהחליט מה נעשה בפועל בכנסת ובממשלה.

לסיום, אני רוצה פשוט להגיד לכם: לכו אחרי החלומות שלכם. תהיו פתוחים להזדמנויות, תיזמו ותדעו שמגיע לכם להיות חשובים. תמיד תשאלו שאלות, תמיד תרצו לדעת ולחקור, ומי יודע לאן תגיעו ומה תגלו.

תגובות