בלי לחץ: הטיפים שיעזרו לכם לשרוד את תקופת המבחנים. צילום: fotolia

בלי לחץ: הטיפים שיעזרו לכם לשרוד את תקופת המבחנים

מי מאיתנו לא חווה תקופת מבחנים לחוצה בחייו? אין תלמיד שלא היה צריך ללהטט בין כמה מבחנים ועבודות במקביל, בנוסף לערמות שיעורי בית שרק גדלות. אז כדי שנדע איך להתמודד איתן בשלום, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח תקופות מבחנים עמוסות במיוחד

תקופת מבחנים היא אחת התקופות הכי מציקות אך גם חשובות בחייו של כל תלמיד. הציונים שתקבלו יהיו הציונים שבסופו של דבר תקבלו במחצית. יש לחץ רב על התלמידים בעקבות תקופת המבחנים מצד המורים, הורים, חברים וגם ציפייה עצמית. חשוב לזכור: הציונים האלו ישפיעו לכם על התעודה, אך זה לא מעיד על החכמה שלכם. אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם להתמודד בגבורה עם תקופת המבחנים הקרובה

זמן, זמן ועוד קצת זמן

ניהול זמנים הוא הטיפ הכי חשוב כאן. אם לא תנהלו את הזמנים שלכם נכון, הלחץ והפחד מלהתחיל ללמוד למבחן ולגשת למבחן יגדל. לפיכך, חשוב מאוד שתסדרו ותכתבו לעצמכם את הזמנים ביומן. ביומן, או אפילו באפליקצייה של הלו"ז או אפליקציה אחרת שנמצאת אצלכם בטלפון. כדאי לכלול באילו תאריכים יש לכם מבחנים, מתי יש לכם חוגים כדי שתוכלו לארגן ולשלב בין מגוון הפעילויות שלכם: מתי אתם חוזרים מבית הספר, באיזה שעה אתם מתכוונים לאכול בכדי שלא תבזבזו יותר מידי זמן על חשבון הכנה למבחנים.

ניהול זמן הוא הדבר הכי חשוב בכל תקופת מבחנים© fotolia

המנוי אינו זמין

טלפון היא הסחת דעת שחייבת להיפסק ורצוי כמה שיותר מהר. לפני שתתחילו ללמוד למבחן תבדקו את כל ההודעות, כל מה שקורה ברשתות החברתיות, תענו לחברים שלכם, למורים, לקראש, לחבר וכאשר תרגישו שאתם באמת מוכנים לעזוב את הטלפון, רק אז תניחו את המכשיר בצד. הבעיה היא שתמיד יש הסחות דעת בזמן הלמידה שלא קשורות ללמידה למשל: "מה קורה עם הקראש שלנו? איפה הוא נמצא כרגע?" או "מעניין מה חברה שלנו עושה עכשיו" אנחנו אומרים ומדגישים שהזמן הזה צריך להיות בזמן ההפסקה שלכם ולא על חשבון זמן הלמידה, כי אחרת תתקעו שעות ברשתות החברתיות. אם לא תבדקו לפני מה קורה "בעולם" ובחיים הפרטיים שלכם, לא תוכלו להתרכז ותכנעו מהר למצב.
 
הפלאפון יכול להיות גוזל הזמן מספר אחת © צילום: Fotolia

הצבת מטרות

 מטרה הוא אחד הפרמטרים החשובים בלעבור מבחן. כאשר אתם מציבים מטרה מסויימת וכרגע היא לעבור את התקופת המבחנים בהצלחה, כנראה שאתם אכן תשיגו אותה בהצלחה. אם תחשבו שלילי הסיכוי להצלחה יהיה יותר נמוך ומצב הרוח שלכם יכול לתרום לחוסר הצלחה במבחן ולגרום תסכול רב. לכן תחשבו טוב, יהיה טוב!
 
תזכרו לחשוב חיובי © צילום: Fotolia

NEVER GIVE UP

לוותר היא הנוסחה לכישלון. אם תוותרו, סביר להניח שלא תהיה לכם שאיפה להמשיך הלאה ולהמשיך ללמוד. כישלון הוא  אכן דבר מפחיד וההתמודדות איתו לא תמיד מצליחה. לכן תדעו שאתם הכי טובים ואתם יכולים להתגבר על כל אתגר. קושי לא אמור להפחיד אותכם או להרתיע אתכם, בעיקר לא הלימודים. אז בהצלחה!
 
אל תפחדו להתמודד עם קצת קשיים לימודיים © fotolia
 
 
תגובות