"חלק ממני מסכים עם רותם וחלק שומר כבוד לרוה"מ". צילומים: גיל יוחנן, צילום מסך מהאינסטגרם

"חלק ממני מסכים עם רותם וחלק שומר כבוד לרוה"מ"

מאתמול (א') קשה היה לפספס את הויכוח האינטרנטי בין רותם סלע - דוגמנית ומנחת טלוויזיה, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כדי לדבר על הפוליטיקה ולהביע עמדה באופן חד משמעי, צריך קודם להבין יותר לעומק על מה מדברים" • טור דעה

בעד ונגד, ימין ושמאל, אלו קטגוריות לויכוחים אין סופיים. אין מה לעשות - בענייני הפוליטיקה לכל אדם יש את דעתו האישית, והיא לא בהכרח חייבת להיות תואמת לדעתו של האחר. כך קרה גם לרותם סלע, שהחליטה להעביר ביקורת באמצעות רשת האינסטגרם על אופיה של המדינה. מנגד, עמד ביבי נתניהו, ראש הממשלה של המדינה שעוסק באופן יום יומי בענייניה של המדינה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רותם סלע החליטה לשתף את כל עוקביה ולהגיב על אמרותיה של מירי רגב, בהן היא מזהירה כי אם גנץ יבחר נצטרך להקים ממשלה עם הערבים. סלע, באופן חד וברור שואלת מה בעצם הבעיה עם הערבים? בדבריה היא גם מוסיפה כי מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, "ואני שואלת את עצמי למה רינה לא שואלת אותה בתדהמה - מה הבעיה עם הערבים? ריבונו של עולם יש גם ערבים במדינה הזו. מתי מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כלל אזרחיה...".

הסטורי של רותם
הסטורי של רותם © צילום מסך

לאחר זמן קצר, ראש הממשלה נתניהו מחליט להגיב לרותם ומתקן אותה, "רותם היקרה, תיקון חשוב: ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד. כמו שכתבת, אין שום בעיה עם אזרחי ישראל הערבים - הם שווי זכויות ככולנו...".

© יוטיוב

בתור בת נוער שחיה במדינה, המחשבות האלו רצות במוחי באופן כמעט יום יומי, אני לא אשקר, חלק ממני נוטה להסכים עם סלע אך מצד שני, חלק גדול ממני שומר כבוד לראש ממשלת ישראל, שמן הסתם יודע יותר ממה שאני או כל אחד אחר יכול לדעת על ההתנהלות שלנו כמדינה. אנו חיים במדינה סוערת מבחינה פוליטית, ונדמה כאילו כל אישיות ידועה שתוציא מפיה דבר או שניים הקשורים בפוליטיקה הארצית - יסחוף אחריו שלל תגובות וסקנדל אינטרנטי יתחיל תכף ומיד.

בלתי אפשרי להתחמק מהשאלה, האם סלע הייתה צריכה לנקוט עמדה? אם תשאלו אותי, סלע נקטה עמדה לגיטימית, שלא פגעה, הורידה, או השפילה אף אחד. כאשר מישהו נהיה מפורסם, הוא סוחף אחריו המון שמעוניין לשמוע את עמדותיו בכל תחום שהוא, ומשתדל להישאר כמה שיותר מעודכן במה שהוא עושה ומה שהוא אומר. לכן, לדעתי, מפורסמים צריכים לשקול לפני שהם מביעים את דעתם הפוליטית, לפחות ברשתות החברתיות. עם זאת, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, וזכותו של כל אזרח להביע דעה, וביקורת בונה. אין זה בהכרח אומר שאדם שלא מתעסק בפוליטיקה לא יכול להגיב, לערער, ולהסב תשומת לב לדברים שמפריעים לו. במיוחד כשמדובר בביקורת שהיא מכובדת, ופניה לשלום.

להביע דעה או לא?
להביע דעה או לא? © צילום מסך מאינסטגרם

מבחינתי, לכל אדם יש זכות להביע דעה באמצעות הכלים שקיימים מסביבו, כל זמן שהביקורות שהוא מעביר היא ביקורת לגיטימית, מכובדת, ולא פוגענית - כמו זו של רותם. במידה ואתה אדם ידוע ואישיות מוכרת, עליך לשים אפילו דגש יותר גדול על המסרים שאתה מוציא החוצה, שכן רבים מחכים לשמוע ואפילו "לחקות" את מה שאתה מעביר. כדי לדבר על פוליטיקה, במיוחד ישראלית, ולהביע עמדה באופן חד משמעי, צריך קודם להבין יותר לעומק על מה מדברים, בייחוד שיש קהל כה רחב שמתייחס ואפילו מעריץ כל מילה שאתם כותבים. רותם הביעה דעה שהיא מלאת תקווה וחיוביות, ולא פגעה באף אדם או בקבוצה - ולכן אין פסול בדבריה.

 

תגובות