בת 15: "מרגישה בודדה ובדיכאון". צילום: fotolia

בת 15: "מרגישה בודדה ובדיכאון"

בגיל ההתבגרות החיים החברתיים שלנו עוברים טלטלות שונות בעקבות השינויים הרבים שחלים עלינו, אנחנו מאבדים חברים וצוברים חדשים ולפעמים זה יכול להיות קשה. אז איך מתמודדים עם תחושה של בדידות ודיכאון?

במהלך גיל ההתבגרות אנחנו עוברים שינויים רבים. חלק גדול מהשינויים האלה אלה שינויים חברתיים שנובעים בעיקר ממעבר בתי ספר, ההתפתחות והשינויים שכל אחד מאיתנו עובר. איבוד חברים שהיו לצידנו שנים רבות הוא החלק הקשה ביותר, איך צוברים חברים חדשים ומתמודדים עם ההרגשה החדשה?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו הטרידו נערה בת 15 שפנתה לגולשי "Ask People" בתקווה שתפסיק להרגיש כה בודדה.    

"בכיתה ז' - ח' הייתה לי חבורה של 10 חברים טובים, יצאנו כל שישי, ביחד בימי עצמאות ,חגים, ותמיד הרגשתי קשורה למשהו, שתמיד יהיה לי מין חבורה לצאת איתה. יש לי 3 חברות הכי טובות ... ואחת שהיא חברה הכי טובה אבל לא באמת." הנערה מספרת כי במשך שנתיים הייתה לה חבורת חברים קרובה שאיתה הייתה יוצאת לבלות בכל הזדמנות. "החבורה שלי התפרקה ומצאתי את עצמי בלי כלום. החברה הכי טובה שלי הלכה עם החבורה השנייה מהכיתה ואני לא מצליחה להכניס את עצמי לחבורה הזאת, אולי אני לא הכי מצחיקה וזה לא מעניין אותם". הנערה ממשיכה ומספרת איך במהרה החברים החליטו ללכת לדרכים נפרדות והיא נשארה לבדה, קשה לה להשתלב עם שאר חבריה לכיתה והיא מרגישה בודדה.

"איבדתי את החבורה שלי" © צילום מסך

אחת הגולשות לא הבינה מה רע בשתי חברות טובות ואמיתיות והוסיפה עצה להתחברות לאנשים אחרים: "תתחילי לפתח שיחה להצטרף אליהם לבילויים אחר הצהריים במידה והם הולכים."

תזכרו שלפעמים אפשר להיות מוקפים בעשרות אנשים ולהרגיש בודדים ובפעמים אחרות להרגיש הכי ביחד בעולם כשיש רק אדם אחד בחדר. חפשו את החברים הטובים שיאהבו אתכם כמו שאתם ללא תנאים ויהיו שם בשבילכם גם כשלא יהיה טוב. זה לא תמיד בא בקלות אבל אם תשארו נאמנים לעצמכם האנשים הנכונים יגיעו.

תגובות