אמ;לק: מחאת תושבי אילת כנגד סגירת שדה התעופה. צילום פרטי

אמ;לק: מחאת תושבי אילת כנגד סגירת שדה התעופה

בחירת מנחי טקס הדלקת המשואות ה- 71, התרסקות המטוס האתיופי בדרך לקניה, והשבתת מטוסי בואינג ברחבי העולם בעקבות האסון. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בבחירת מנחי טקס הדלקת המשואות ה- 71? פספסתם את סערת בנימין נתניהו ורותם סלע? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

מטוס אתיופי התרסק בדרך לקניה

מטוס בואינג של חברת התעופה האתיופית "Ethiopian Airlines" התרסק בדרכו מהבירה אדיס אבבה לניירובי שבקניה. על המטוס היו 149 נוסעים מ- 33 מדינות ושמונה אנשי צוות, והוא התרסק דקות ספורות אחרי ההמראה. על פי דיווחיה של הטלוויזיה הממלכתית באתיופיה - אין ניצולים.

סערת בנימין נתניהו ורותם סלע

רותם סלע, מגישת הטלוויזיה והדוגמנית הידועה, תקפה בחריפות את דברי שרת התרבות מירי רגב והמסרים של הליכוד בעניין הקמת גוש חוסם עם המפלגות הערביות, וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "מה הבעיה עם ערבים??? ריבונו של עולם ישנם גם אזרחים ערבים במדינה הזו. מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם". בנימין נתניהו, ראש הממשלה, לא נשאר חייב והשיב אישית לדבריה של סלע בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "רותם סלע היקרה, קראתי את מה שכתבת. קודם כל, תיקון חשוב - ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד". שרת התרבות מירי רגב הגיבה לאחר רה"מ ואמרה: "רותם, אין לנו בעיה עם הערבים. יש במפלגה שלנו לא מעט חברים ערבים, דרוזים ונוצרים".
כעבור כמה שעות פרסמה סלע פוסט נוסף שבו כתבה כי בעקבות דבריה היא קיבלה תגובות נזעמות: "ההודעות הדוחות שלכם לא ימנעו ממני לעולם להגיד את הדעה שלי. דור שלם של ילדים גדל במדינה שלנו בלי תקווה לשלום, וזה עצוב ומדכא".

הסטורי של רותם
הסטורי של רותם © צילום מסך

יום שני

השבתת מטוסי בואינג בעקבות האסון באתיופיה

חברת התעופה האתיופית "Ethiopian Airlines" ורשות התעופה האזרחית בסין השעו את השימוש במטוסי בואינג מדגם MAX 737-8, ואף הורו לכל חברות התעופה במדינה להשעות את השימוש במטוסים מדגם זה, וזאת בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה (יום א'). המטוס התרסק דקות ספורות אחרי ההמראה, דבר שהעלה שאלות רבות לגבי בטיחותו של הדגם החדש של בואינג. בנוסף, זוהי הפעם השנייה שמטוס מדגם זה מתרסק בחצי השנה האחרונה. על כן רשות התעופה האזרחית בסין מסרה כי החליטה להשעות את השימוש בדגם המטוס בשל הדמיון בין שני האסונות האחרונים. עוד נמסר כי המטוסים יחזרו לשימוש רק אחרי שיינקטו צעדים "שיבטיחו את בטיחות הטיסה".

הישראלי שנהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה

הותר לפרסום שמו של אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס האתיופי (יום א') - אברהם מצליח, איש היי-טק בן 49 ממעלה אדומים, אשר הותיר אחריו אישה ושתי חיילות תאומות בנות 19.

יום שלישי

אירופה מצטרפת לאיסור מטוסי הבואינג

בריטניה, גרמניה, צרפת ואיטליה הצטרפו לרשימת המדינות שכבר אסרו על מטוסים מהדגם החדש של בואינג MAX 737 לטוס במרחב האווירי שלהן, וזאת בעקבות אסון התרסקות המטוס באתיופיה (יום א'). לדברי רשות התעופה האזרחית של בריטניה ההחלטה לאסור על טיסות מטוס מדגם זה היא "אמצעי זהירות", ולדברי משרד התחבורה הגרמני בטיחות הנוסעים נמצאת בראש סדר העדיפויות.

מחאת תושבי אילת

כ- 3,000 מתושבי העיר אילת שבתו בתגובה לסגירה הצפויה של שדה התעופה דב שבתל אביב בחודש יולי, המהווה "עורק ראשי" בכל הקשור לתנועה האווירית לעיר אילת ומחבר אותה למרכז הארץ. התושבים מחו, הלימודים הושבתו והכבישים נחסמו. עיריית אילת, סגרה את הכניסה והיציאה לעיר כאות מחאה. תושבי העיר קראו לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב בכמה חודשים ולאפשר לכנסת החדשה לפעול למציאת חלופה ראויה בתל אביב או פתרון אחר. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, טען כי "תושבי אילת אינם שקופים. שדה דב הוא צינור החמצן לעיר אילת וההחלטה לסגור אותו היא החלטה הזויה חסרת רגישות, שתפגע קשות בעיר".

יום רביעי

נבחרו מנחי טקס הדלקת המשואות ה- 71

מארגני טקס הדלקת המשואות בשחקנית ובדוגמנית לינור אברג'יל שחזרה בתשובה (39) ובשחקן אביב אלוש (36) להנחות את טקס הדלקת המשואות לשנת העצמאות ה-71, שייערך בערב יום העצמאות. שרת התרבות מירי רגב  את בחירתם ואמרה ששני המנחים מעבירים מסר של שילוב דתיים וחילונים ושל מדינת ישראל רב-תרבותית.

89bef0c41cd24
אביב ואלוש ולינור אברג'יל ינחו את הטקס © שוקה כהן

יום חמישי

חקירת 11 מקרי מוות של פלסטינים בעזה

ישראל פתחה בחקירה של 11 מקרי מוות של פלסטינים בגבול עזה במהלך הפגנות של קמפיין "צעדת השיבה" בשנה החולפת. כך דווח אמש (ד') בסוכנות הידיעות AP, שציטטה בכיר ישראלי. זמן קצר לאחר מכן אישרו בצה"ל את הדיווח.

בן 80 נהרג מפגיעת אוטובוס שבו נסע נכדו

גבר בן 80 נהרג לאחר שמעד ונפל אל מתחת לגלגלי אוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. עדי ראייה סיפרו כי האיש ונכדו, בשנות ה-20 לחייו שהיה באוטובוס, תכננו לנסוע יחד. הקשיש מעד והנהג שלא הבחין בו, סגר את הדלתות ועלה עליו עם האוטובוס. המשטרה עיכבה אותו לחקירה.
 
תגובות