יום המעשים הטובים: המחוות הפשוטות שכולנו חייבים לעשות . צילום: fotolia

יום המעשים הטובים: המחוות הפשוטות שכולנו חייבים לעשות

לכל אחד קרה לפחות פעם אחת שחבר טוב, או אפילו סתם אדם זר ברחוב, עשה עבורנו מחווה קטנה, שהאירה עלינו למשך כל היום. אז כמו שאנחנו אוהבים לקבל, לפעמים צריך גם לתת בחזרה - במיוחד לכבוד יום המעשים הטובים, אלו הם המעשים שכולנו חייבים לעשות

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: עובר עליכם יום לא פשוט מסיבות כאלו ואחרות, ואז חברכם לכיתה - זה שמעבר לאמירת שלום לא מדבר אתכם בדרך כלל, בא ושואל אם הכל בסדר? אין ספק שזה דבר שיכול לגרום לכולנו להרגיש טוב יותר, נכון? בנוסף לזה, יש עוד המון מעשים שיוכלו להשפיע עלינו כך. בדיוק בגלל זה אספנו את חמשת המעשים הפשוטים ביותר שיגרמו לכולנו להרגיש טוב יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אמירת תודה

כן, אולי זה מעשה שנראה לנו ממש פשוט, אבל מפליא כמה שהוא יכול להשפיע על האדם העומד מולנו. באמירת תודה אנחנו לא מתכוונים לסתם תודה - אנו מתכוונים לתודה אמיתית, שבאמת מעריכה את הצד השני. זה יכול להיות לאמא שהעירה אתכם בבוקר, לאבא שהסיע אתכם לבית הספר או אפילו לנהג האוטובוס שסך הכל עשה את העבודה שלו, אבל בזכותו הגעתם בשלום ליעד שלכם.

תודה רבה - מכל הלב
תודה רבה - מכל הלב © צילום: Shutterstock

מחמאות

אין אדם שלא אוהב שמחמיאים לו, כל בן אדם צריך לפעמים את האישור הזה שאומר שהוא בסדר - שהוא מוצלח ואנשים שמים לב לזה. יש אנשים שזקוקים לזה יותר ויש אנשים שצריכים את זה פחות. בדיוק בשביל זה אתם יכולים להגיד לחברכם "היי, אתה נראה טוב היום", "אהבתי את החולצה החדשה, היא מחמיאה לך" או אפילו "אתה ממש מעורר השראה לדעתי", מבטיחים שגם אם זה לא נראה ככה, האדם השני יותר משמח לשמוע את זה.

"היי, הכל בסדר?"

כן, לכולנו יש ימים שאנו מרגישים שלא הולך לנו בהם, שכל דבר שאנחנו עושים לא יוצא לנו טוב ובעיקר שוכחים את הערך שלנו. כשאנחנו רואים שדבר כזה קורה לחבר טוב, או אפילו אדם שאנו בקושי מדברים איתו - אפשר להגיד את המשפט הזה, סך הכל שלוש מילים שמאירות במידה מסוימת על האדם השני. תכלס? גם אנחנו היינו רוצים שמישהו יגיד לנו את זה ביום רע.

לפעמים פשוט צריך אדם שיתמוך בך
לפעמים פשוט צריך אדם שיתמוך בך © fotolia

מחוות 

כל אדם אוהב לקבל מחוות, זה יכול להיות פרח שקטפנו ברחוב והבאנו לסבתא, זה יכול להיות כמה שקלים שיש לנו בכיס ותרמנו להומלס שגר בשכונה או אפילו, הפתק שכתבנו לאמא בבוקר רק כדי להזכיר לה כמה שאנחנו אוהבים אותה. תזכרו שלתת זה לקבל - ואם תעשו מעשה טוב, כנראה שבצורה כלשהי הוא יחזור אליכם.

תהיו עירניים

אין מה לעשות, יש אין ספור מעשים טובים שאנחנו יכולים לעשות. לפעמים צריך פשוט להיות עירניים, המעשים הטובים כבר ימצאו אותנו - יכול להיות שנשים לב לאישה מהרחוב המקביל שצריכה עזרה עם סחיבת הקניות, הילד הקטן שלא מוצא את ההורים שלו או אפילו הנערה הלא מוכרת, שצריכה עזרה בהתמצאות ברחובות. חשוב לשים לב - כך גם אנחנו נרגיש טוב יותר עם עצמנו וגם נעלה חיוך על הפנים של האדם העומד מולנו.

 
 
תגובות