עד החתונה זה יעבור: בעיות שקורות לכל בני הנוער. צילום: fotolia

עד החתונה זה יעבור: בעיות שקורות לכל בני הנוער

יש שיגידו שזה מעין חוק לא כתוב, אבל כל בן נוער שנכנסת לתקופה הקשה והיפה הזו, לצערו נפגש עם לא מעט בעיות המייחדות את גיל ההתבגרות. אז במיוחד עבור מי שעומד לחוות ומי שכרגע חווה את זה, אספנו לכם את הבעיות המזוהות עם בני נוער

מלבד שפע של הורמונים, חצ'קונים ודימויי גוף חסרי כל פרופורציה, ישנן בעיות רבות המייחדות את גיל ההתבגרות בו נמצאים מתבגרים רבים. זה לא סוד שגיל זה אינו פשוט, המון שינויי מצב רוח קיצוניים, מעמד חברתי התמודדות עם פצעונים ועוד. אז הגיע הרגע שכדאי שנפסיק לסבול, ונתחיל לצחוק ולהבין שאנחנו לא היחידים שנאלצים להתמודדים עם הגורמים האלו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פצעונים
אקנה ופצעונים, הן בין הבעיות המבאסות ביותר איתן נאלצים בני הנוער להתמודד. תזונה "נכונה", נטולת שומנים ומלחים, מריחת קרם הגנה לפני היציאה מהבית, הקטנת החשיפה לקרינת השמש, שימוש בתרופות, קרמים ותכשירים מיוחדים לאקנה – כל אלו לא יכולים למנוע את תחושת הבאסה, שמגיעה בכל פעם שאתם מתעוררים בבוקר כשפצעון גדול ואדמומי נמצא בדיוק באמצע פרצופכם, במיוחד לפני אירוע חשוב, ופשוט הורס לכם את כל היום. טיפ מאיתנו – עד כמה שזה נראה רע, פשוט תנו לזה לעבור לבד! מריחת מייקאפ או תכשירי איפור וטשטוש אחרים רק יחמירו את המצב (ובואו לא נדבר על פיצוץ הפצעונים – אל תעשו זאת, אלא אם כן אתם רוצים צלקות אקנה שיישארו איתכם לעד!). הכי חשוב לזכור שכל בני הנוער מתמודדים עם חצ'קונים בשלב זה או אחר בחייהם.. אז פשוט תלמדו לחיות איתם בשלום עד שייעלמו מעצמם.

אתם לא לבד, כל בן נוער נאלץ להתמודד איתם
אתם לא לבד, כל בן נוער נאלץ להתמודד איתם © צילום: fotolia

פרץ גדילה
גבהתם בחמישה סנטימטרים? עליתם במשקל? אתם כבר לא מידה 36 בנעליים וכפות ידיכם הפכו עצומות? לא, לא שתיתם את שיקוי הקסם של אליס מארץ הפלאות, מדובר פשוט בגיל ההתבגרות, השלב שבו גופכם גדל ומתפתח, וזו גם הסיבה לכל השינויים הדרסטיים האלו. נכון.. זה קצת מבאס שפתאום הנעליים לוחצות על כפות הרגליים, שהג'ינס האהוב כבר לא מתאים, שהחולצה המועדפת הפכה לחולצת בטן ושהשמלה יותר מדי צמודה!
אבל דבר ראשון - תירגעו ותיקחו נשימה עמוקה! דבר שני, תזכרו שמדובר בתהליך נורמאלי לחלוטין ובסופו של דבר גופכם ימצה את גדילתו ויגיע לממדים הנכונים. חוץ מזה, תמיד אפשר להפוך את השלילי לחיובי ולנצל את הבעיה להזדמנות מצוינת לשופינג וקניית בגדים חדשים!

התקפי רעב
אם גם אתם מתעוררים באמצע הלילה עם התקף רעב לא מהעולם הזה, ומוצאים את עצמכם יושבים בחושך אל מול אור המקרר הקלוש ובולסים מכל הבא ליד – דעו שאתם לא לבד. כל בני הנוער מתמודדים עם הבעיה הזו, וההסבר היחיד שאנו יכולים לתת לכם הוא שזה קשור בעיקר בהורמונים; הגוף שלכם גדל, משתנה ומתעצב, והוא צריך הרבה אנרגיה לשם כך! תנו לו את האנרגיה הדרושה לו, אל תמנעו ממנו זאת, אך דעו גם להעמיד לעצמכם גבולות ולא להתפרע יותר מדי בכל התקף כזה. טיפ קטן מאיתנו – ארגנו לכם תפריט מסודר לאורך כל היום הכולל 3 ארוחות מרכזיות ונשנושים נוספים בין לבין. כל תצליחו לשלוט בהתקפי הרעב המפתיעים.

תכלס.. לנו יש התקף פיצה באופן תמידי
תכלס.. לנו יש התקף פיצה באופן תמידי © fotolia

התקפי רגשות
שנאה, אהבה, קנאה.. כל אלו רגשות עזים וחזקים מאוד שאנחנו בטוחים שאתם מרגישים כמעט רוב הזמן, וזה בסדר לחלוטין! כפי שכבר ציינו, בגיל ההתבגרות מסתובבים בגופנו המון הורמונים שגורמים לרגשות שלנו להתעצם פי 4 ולכל עכבר קטנטן להפוך לפיל עצום ממדים! אז אל תופתעו אם כולם אומרים לכם שהפכתם ל"דרמה קווין" – כי זה יעבור! עם זאת, חשוב לזכור שלא כל דבר הוא "משנה חיים" כפי שאולי נראה לכם בהתחלה, ותזכרו לנשום עמוק ולהסתכל על כל סיטואציה ב"מבט-על" ולנסות להכניס בה קצת פרופורציות לפני התפרצות היסטרית של רגשות.

תגובות