בן 16: "מתעצבן ממש מהר מדברים שטותיים". צילום: shutterstock

בן 16: "מתעצבן ממש מהר מדברים שטותיים"

במהלך תקופת גיל ההתבגרות, אנו חווים מצבי רוח שונים, ולפעמים קיצוניים מה שלא בהכרח בשליטתנו. האם ניתן לשלוט על מצב הרוח שלי? מה עושים שאנחנו מגיעים למצבי רוח קיצוניים?

משפחה, לימודים וחברים משפיעים המון על מצב הרוח המשתנה שלנו. לא מעט בני נוער מרגישים כך ותוהים האם ניתן לשנות זאת? האם הדברים האלו בהכרח תלויים בנו? ומה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב הבעייתי הזה?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נער בן 16 שבחר לפנות אל גולשי "Ask People" במטרה שיתנו לו עצה.
הנער משתף כי בשנתיים האחרונות, הוא נקלע ללא מעט מצבים שבהם הוא מוצא את עצמו מתעצבן מהר מדברים קטנים."בשנתיים האחרונות אני מתעצבן ממש מהר, וגם בעיקר בשנה האחרונה אין לי מושג למה אבל הדבר הכי שטותי או סתם כאשר מישהו פונה אלי, כאשר אני אפילו עושה משהו משגע אותי מדעתי ואין לי מושג למה."
בנוסף, הנער מוסיף כי הוא חשב שזה יעבור עם הזמן, ההתנהגות שלו לא נעימה לסובבים אותו.הוא היה רוצה להפסיק עם מצב הרוח הקיצון שהוא נקלע אליו, כי זה משפיע עליו לרעה, הוא רוצה לחזור להיות מאושר כפי שהיה פעם ולא להגיע למצב הזה שוב. "חשבתי שזה היה סתם זמני אבל זה לא. זה נשאר איתי עד עכשיו וזה לא נעים לאף אחד שלידי לא לחברים שלי, לא למשפחה שלי ולא למורים שלי, השאלה היא איך אני עוצר את העצבים ומפסיק להתעצבן מהדברים האלה. בקשה תנו לי עצות ודרכים להפסיק את כל העצבים האלה ולחזור לזמן שבו הייתי תמיד מאושר מאוד זה כל מה שאני רוצה כרגע , תודה".

"זה נשאר איתי עד עכשיו וזה לא נעים לאף אחד" © צילום מסך

לאחר זמן מה, אחת מגולשות האתר נחלצה לעזרתו של כותב השאלה: "הי חמוד,תראה, כל בני האדם כועסים, העניין הוא לדעת איך 'לנהל' את הכעס בצורה נכונה שלא ישתלט עלייך. ראשית, אתה צריך לדאוג שרמת הרוגע שלך תהיה יחסית גבוהה בכללי. וזה אתה יכול להשיג על ידי ספורט בעיקר, מוסיקה טובה ודברים שמשמחים 
וממלאים אותך כמו תחביבים. המשותף לכל אלו, שהם מעלים הורמונים טובים בגוף, התורמים למצב רוח טוב.


שנית, תנסה לנהל את המחשבות שלך עד כמה שתוכל שלא לקחת 'ללב' כל דבר שאומרים לך. כי בתכלס רוב הדברים שנאמרים הם לא כאלה משמעותיים. לא מדברת על משחק, שנכון, אולי זה מבאס, אבל זה סך הכל משחק. בסופו של דבר צריך לקחת הכל בפרופורציה. כי בחיים יהיו לך עוד הרבה מצבים שיכעיסו אותך, כך שהמטרה היא לדעת לווסת נכון את הכעסים בצורה נכונה וחכמה. שלישית, לעיתים גם תזונה יכולה להיות 'טריגר' שלילי על המצב רוח". אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שחשוב לקחת מנוחה ולעשות את הדברים שאתם אוהבים על מנת שיעזרו לכם להירגע. בנוסף, חשוב להשתדל לחשוב כמה שניות לפני שעונים לבן אדם שמולכם כדי שלא יצא מצב לא נעים.

תגובות