הכל בשליטה: כך תצליחו להישאר רגועים לפני הבגרויות. צילום: fotolia

הכל בשליטה: כך תצליחו להישאר רגועים לפני הבגרויות

מתכונות ובגרויות הם ללא ספק דבר מלחיץ מאוד עבור רובנו, אין מה לעשות, ברגע שאנחנו מודעים שזה ישפיע על העתיד שלנו באופן ישיר, ישר יש לנו את המחשבה על הסיטואציה הגרועה ביותר. אז איך בכל זאת ניתן להשאר רגועים לפני הבגרויות?

חרדת בחינות היא תופעה נפוצה, ורוב בני הנוער סובלים ממנה. בית הספר נתפס אצל מרבית התלמידים כמסגרת מלחיצה ולוחצת, ולכן כשאנו נדרשים "להוכיח" את ידיעותינו במבחן בגרות - עלולה להופיע אצלינו חרדת בחינות, וזאת משום שציון נתפס בעינינו כדבר משמעותי ועל כן נרצה לשאוף לציונים גבוהים, מה שגורם לנו ללחץ רב.
זה לא סוד שלחץ פוגע ואף מוריד את הביצועים שלנו משמעותית, ולכן רצוי לגשת למבחנים כשאנו רגועים ונינוחים. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להירגע ולהוריד את מפלס הלחץ לפני המבחנים החשובים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

למדו בקבוצת לימוד

הצטרפו אל קבוצת לימוד קיימת או הקימו אחת בעצמכם. הלמידה בקבוצה מאפשרת לחלוק רעיונות אחד עם השני, לפתור בעיות ואפילו לקבל תמיכה מחבריכם ללימודים. למידה בקבוצה מעודדת רוח למידה קבוצתית והיא אף תעשייה בהורדת לחצים.

בעזרת קבוצה תוכלו ללמוד גם מהשאלות של החברים שלכם
בעזרת קבוצה תוכלו ללמוד גם מהשאלות של החברים שלכם © צילום: Fotolia

הכינו את עצמכם ליום המבחן

הכנות ברגע האחרון גורמות ללחצים מיותרים. קומו בזמן, כשלוש-ארבע שעות לפני מועד הבחינה, פנקו את עצמכם במקלחת חמימה ומרגיעה, אכלו ארוחת בוקר קלה בלילה שלפני הכינו לעצמכם תיק עם כלי כתיבה מסודרים ודפים בכמות מספקת, וגם כמה חטיפים שתוכלו לנשנש במהלך הבחינה עצמה. והכי חשוב - הגיעו מוקדם לכיתה, לפחות כחצי שעה לפני תחילת המבחן, ובזמן שנותר לכו להתפנות או לשתות מים.

תפסו תנומה טובה

מחסור בשינה, גורם לחרדות ופוגע ביכולת שלנו להתרכז במשך זמן ממושך. הקפידו על שינה רציפה של 7-8 שעות בלילה שלפני המבחן, וכך תהיו יותר עירניים, רגועים, מרוכזים ויעילים.

דמיינו הצלחה

מהרגע שקמתם ביום המבחן ועד מסירתו למורה בסיומו, חשוב שתיצרו אווירה חיובית ורגועה במחשבותיכם, ולא אווירה שלילית ומלחיצה. היו בטוחים בעצמיכם, ביכולותיכם ובביצועיכם, ואיך אומרים? מחשבה יוצרת מציאות.

מחשבה יוצרת מציאות
מחשבה יוצרת מציאות © Fotolia

התרכזו

התרכזו בנושא ובשאלה הנשאלת. העסיקו את מוחכם וריכוזכם במענה לשאלה, ואל תחשבו על דברים אחרים באותו רגע שעלולים להוציא אתכם מריכוז או לבלבל ולהסיט אתכם מהנושא. טיפ נוסף הוא לרפרף במהירות על דפי המבחן ולהתחיל מהקל אל הקשה, וזאת על מנת ליצור תחושת הצלחה, להוריד את מפלס הלחץ והחרדה ולהגביר את תחושת הביטחון, מה שישפר וייעל את ביצועיכם.


קחו הכל בפרופורציות


זכרו שמבחן בודק בסך הכל את רמת הבנתכם, בקיאותכם ושליטתכם בחומר שנחמד לאורך המחצית בחומר הספציפי אליו אתם ניגשים, אך הוא אינו בודק את רמת האינטליגנציה והידע הכללי שלכם או מודד את ערככם החברתי - אז נשמו עמוק, הירגעו ואל תמהרו להפוך כל עכבר לפיל; נכשלתם? לא נורא! זהו ממש לא סוף העולם! זוהי הזדמנות לבדוק עם עצמיכם איפה אתם עומדים, מה קשה לכם ומה פחות, ואפילו לבקש עזרה או תגבור מהמורה. בפעם הבאה תדעו במה אתם צריכים להשתפר ולהשקיע קצת יותר, ומכאן רק אפשר לעלות!



תגובות