לא רק מרוקאים: החגים שחוגגים רק בעדות מסויימות. צילום: fotolia

לא רק מרוקאים: החגים שחוגגים רק בעדות מסויימות

סהרנה, חג הסיגד ונורוז, אולי נשמעים לכם פחות מוכרים, אבל תתפלאו לשמוע, שאלו חגים הנחגגים על ידי עדות ישראל המגוונות והשונות. אז לכבוד המימונה שנחגגה אתמול, מצאנו ארבעה חגים שאולי לא הכרתם

בימים האחרונים של פסח, אין אחד שלא שמע על חג המימונה שמייחד את העדה המרוקאית ושכולם כל כך ציפו לבואו. אבל תתפלאו, ישנם חגים נוספים שנחגגים על ידי חלק מעדות ישראל, שעל כמה מהם אולי עוד לא שמעתם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מימונה

חג זה, נחגג מיד בסיום חג הפסח על ידי יהודים יוצאי מרוקו בחג זה נוהגים לאכול מיני ממתקים, ריבות מסוגים שונים ומופלטות בחג נהוג ללבוש בגדים מפוארים, לרוב ירוקים עם ניטים הזהים למלבושי המימונה של יהודי מרוקו, כגון גלימות מוזהבות רקומות ותרבושים צבעוניים.

חג הסיגד

חג הסיגד, הוא חג הנחגג על ידי יהודי אתיופיה 50 יום לאחר יום הכיפורים בתאריך כ"ט בחשוון החג מתואר כיום של צום, טהרה והתחדשות, ובמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל. בנוסף, הוא מזכיר את מתן תורה ואת וחיזוק הקשר של הציבור עם התורה.

סיגד
סיגד © צילום: gettyimages.ILNatalie Behring

נורוז

בניגוד לשני החגים שהזכרנו קודם, נורוז הוא חג פחות מוכר. הוא נחגג על ידי היהודים יוצאי פרס ביום הראשון לאביב ומטרתו, לחגוג על בוא האביב ועל סופו של החורף. חלק מגניב במיוחד בחג זה, הוא מנהג הקרוי "שבעת הסינים" על פי מנהג זה, נוהגים להכין שבעה מאכלים המתחילים באות "סין" הפרסית וכן, משקה המוכן משבעה פירות.

© fotolia

חג הסהרנה

גם חג זה לא חג מוכר במיוחד, הוא נחגג על ידי יוצאי עדת כורדיסטן, במקור החג נחגג במהלך חול המועד פסח אך כיום, בישראל הוא נחגג בחול המועד סוכות ומאופיין בהילולות גדולות שכוללות יציאה של כלל חברי הקהילה לטבע לסעודות, תרומות, שירה ותחרויות שירה, נגינה על תוף וריקוד.

 

תגובות