תזכורת הערכה: הדברים שאנו צריכים לזכור את הערך שלהם. צילום: fotolia

תזכורת הערכה: הדברים שאנו צריכים לזכור את הערך שלהם

אנחנו מאחלים אותם בברכות יום הולדת או סתם איזו ברכה נחמדה לכבוד החג, אך לפעמים אנחנו שוכחים עד כמה הערך שלהם חשוב באמת. הבאנו לכם את חמשת הדברים הכי בסיסיים בחיים, שצריך לזכור עד כמה באמת יש להם השפעה עלינו

לאורך חיינו לכולנו היו מטרות מסוימות, בין אם זה להצליח בתחום מסוים או סתם לקנות משהו שרצינו הרבה זמן וכדומה. אך לפעמים יוצא לנו לחשוב, אם זה מה שבאמת חשוב כרגע? לפעמים המטרה האמיתית נמצאת לנו מתחת לאף, הדברים הכי נורמאלים שבאמת חשובים בחיים. הכי מדהים זה שמאחלים לנו דברים כאלה לא מעט ולנו לפעמים זה מובן מאליו, אז בואו לראות עד כמה דבר סמלי הוא למעשה משמעותי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בריאות מעל הכל 

נתחיל עם אחד הדברים הכי חשובים שכל אדם חייב לעצמו, זה להיות בריא ושלם עם עצמו. בין אם זו מבחינה פיזית ואפילו נפשית, כל אחד חייב לדאוג לבריאותו וללכת לטפל בעצמו בעת מצוקה. מסתובבים בנינו אנשים בעלי מצב בלתי הפיך לעיתים קרובות לדוגמה: נכות, מגבלה, מחלה נפשית ודברים רבים נוספים. אנחנו צריכים לומר תודה על כך שאנחנו קמים בריאים ושלמים ויכולים לעשות מגוון פעולות שלצערנו אחרים לא יכולים לעשות אותן, בגלל סיבות כאלו ואחרות. 

© צילום: Fotolia

ואהבת לרעך כמוך 

תמיד אמרו לנו להיות טובים לאחרים, אך לפעמים, כמו כל אדם אנחנו קצת שוכחים להיות נחמדים אל הסובבים אותנו, למשל: אם עבר עלינו יום רע ואין לנו כוח לאף אחד עכשיו, שזה הדבר הכי לגיטימי שיש זאת לא סיבה שנרים את הקול על אחד ההורים או חבר טוב שרצו לראות בשלומנו. הסביבה הקרובה שלכם כאן בשבילכם; תעריכו, תאהבו ותחבקו אותה היא הדבר הכי טוב שיש למענכם. לאנשים רבים אין קרובים שהם יכולים לפנות אליהם וברגעי קושי או שמחה הם לבד בעולם. לכן, חשוב לזכור שהמשפחה, החברים וכל מי שלצידנו הוא מתנה בפני עצמה בחיינו.

רגליים על הקרקע 

הביטוי ''זכור מאין באת ולאן אתה הולך'' לא נכתב סתם, יש לביטוי הזה משמעות הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו חושבים והכוונה שלו, עוד יותר. כשאנחנו מצליחים במשהו, יש לנו נטייה להיות מאוד שמחים וזה ברור, אבל אסור לשכוח את הדרך שעשינו עד שצלחנו את אותה המטרה המסוימת, מהנקודה שבה התחלנו ועד לאן שהגענו. צריך לשמור על יציבות וצניעות, לא משנה עד כמה תצליחו תמיד הישארו אתם - אל תתנו להצלחות לעלות לכם לראש. תזכרו את התהליך שעברתם עם עצמכם להשגת היעד, תזכרו את הרגעים הטובים וגם הפחות טובים ואל תשכחו, השמיים הם הגבול אבל הרגליים תמיד על הקרקע.

© Fotolia

סבלנות לא קונים בשום חנות

כשהיינו קטנים, לימדו אותנו שאדם לאדם צריך להיות הוגן, שאנחנו צריכים להיות קשובים גם לצד השני. לפעמים להיות אנשים סבלנים כלפי אחרים זו יכולה להיות משימה קשה, אך חשוב לשמור על איפוק וכבוד כלפי האחר גם אם הוא עיצבן אותנו. אנחנו לא היינו רוצים שיתנהגו אלינו בחוסר כבוד וסובלנות, הרצון להיות אנשים מכילים וטובים יותר מתחיל מהנקודה הזו, הקשבה והבנת הסביבה, תהיו נעימים לסביבתכם והיא תהיה בחזרה.

מצאת לך אושר

לסיום, אנחנו הבאנו לכם את הדבר שאנו מאחלים לכל הקוראים שלנו, למצוא את הדבר הגורם לכם אושר. הרדיפה אחר מציאת האושר לא נגמרת אף פעם, לחשוב על הדבר הראשון שיגרום לנו להרגשה נעימה בלב כאשר אנחנו עצובים או סתם להיזכר בו. כל אחד צריך למצוא את הדבר המסב לו אושר, בין אם זה דבר שהוא נורא אוהב לעשות או אפילו ,אדם שגורם לו לחייך סתם ככה. אל תוותרו על דברים שגורמים לכם לתחושת שמחה וסיפוק, כי אושרו של האדם נמדד על חיוכו. אם עוד לא מצאתם זה, עוד לא מאוחר, האושר שלכם קיים איפשהו הוא יבוא בזמנו.

 

 

תגובות