כדאי לקחת הפסקה? כך תדעו שאתם בחברות לא בריאה. צילום: fotolia

כדאי לקחת הפסקה? כך תדעו שאתם בחברות לא בריאה

אנחנו נכנסים ללא מעט קשרים וחברויות במהלך חיינו, חלקן צוברות הצלחה, וחלקן מתגלות כלא מוצלחות. אז איך ניתן לדעת אם אנו נמצאים בחברות פחות מוצלחת ולא בריאה?

בכל יום שעובר, אנחנו נתקלים באנשים חדשים, מתחברים ללא מעט מהם, ואפילו באופן אישי. עם זאת, חלק מהחברויות מסתברות כלא טובות ולא בריאות, ולפעמים אנו נאלצים לנתק את הקשר, כי הוא לא מועיל לאף אחד מהצדדים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אתם לא מרגישים בנוח לספר דברים

באופן טבעי, תמיד נרצה לספר לחברים שלנו דברים שקרו ועל פעולות שעשינו. עם זאת, כשאנו נמצאים בקשר לא בריא, נוצר בנו מן "פחד", לספר על הדברים שקרו, אם זה כי אנו פוחדים שהצד השני יתחיל לשפוט אותנו, ואם זה כי אנחנו חוששים שהצד השני יתחיל לצחוק עלינו (שימו לב שזה עלינו, ולא איתנו). אם אתם מרגישים את הדברים האלו, אל תרגישו רע - זה בסדר לחלוטין, אבל שימו לב שאולי זה רק בראש שלכם ואולי כדאי לדבר עם הצד השני.

לספר או לא לספר?
לספר או לא לספר? © צילום: Shutterstock

ריבים שטותיים שחוזרים כל שבוע

מכירים את הסיטואציה, שאתם מרגישים כאילו כל יום שני וחמישי אתם נמצאים בריב חדש? אז אלא אם כן זה בגלל סיבות מוצדקות וחשובות, זה לא אמור להיות ככה. אז אם אתם שמים לב שאתם וחבריכם רבים ריבים חוזרים, כל כמה ימים על דברים שאולי, באמת לא חשובים ושאתם יכולים להבליג עליהם תנסו לפתור את העניינים ולעשות שיחה, כי קשר טוב לא בנוי בעיקר מריבים.

אתם מרגישים שמשתמשים בכם

בכל אדם יש המון צדדים חיוביים, ולצערנו - לא מעט אנשים, בוחרים להשתמש ביתרונות ובצדדים האלו. אז אם אתם מרגישים שהחברות שלכם מורכבת בעיקר מניצול, כדאי שתנסו לברר את העניינים ולבדוק האם הקשר מורכב אך ורק מניצול, או שזו סתם תקופה וזה קשר אמיתי. בכל מקרה שלא יהיה, אנו ממליצים לכם לנסות להסדיר את העניינים.

האם הוא רק משתמש בי?
האם הוא רק משתמש בי? © Fotolia

סליחות ללא משמעות

סליחה היא מילה בעלת ערך חשוב ביותר, לאנשים בדרך כלל קשה להגיד אותה וכשהם אומרים, הם מתכוונים אליה במלוא הערך של המילה. אך עם זאת, כשאנו בקשר לא בריא אנו מרבים לשמוע את המילה הרבה פעמים ולצערנו - אמירת הסליחה הזו נאמרת ללא שום משמעות. אם בסופו של דבר אתם רואים שום שינוי ביחס, כדאי לכם לחשוב איך אתם רוצים להמשיך.

צוחקים עליכם כדי לקדם את עצמם

הרבה פעמים, כדי לקדם את הבטחון העצמי שלהם ולהשיג עוד חברים, אנשים נוהגים "לרדת" עליכם כדי ליצור תחום משותף ועניין בהם. לרוב זה עניין שגורם לכם, להרגיש לא בנוח והייתם שמחים שהעניין הפסק. סך הכל אף אחד לא אוהב שיורדים עליו, וזה אמור להיות ברור לכולם.

אנו מזכירים לכם שלא תמיד הצד השני מודע למעשיו, ולא תמיד אנו מבינים את העניין במלוא האחוזים. לכן, לפני שאתם עושים צעד קיצוני כמו ניתוק קשר, דברו עם הצד השני ותנסו להסדיר את העניינים.

 

 

תגובות