לא לוותר: כך תשתפרו בתחום שאתם לא טובים בו. צילום: fotolia

לא לוותר: כך תשתפרו בתחום שאתם לא טובים בו

לכל אחד מאיתנו יש את התחום שאנחנו לא מצליחים בו, הנקודת החולשה שלנו. זה בלתי נמנע, לכל אחד יש תחומים שהוא חזק בהם ותחומים שפחות, אך זה לא חייב להישאר כך. אז שניה לפני שאתם מרימים ידיים ומתייאשים, דעו שיש דרך להשתפר!

חושבים שניסיתם כבר הכל? ש"אבוד" לכם ואתם לא תצליחו להשתפר? חשבו שנית! כולנו מסוגלים להצליח, אין דבר כזה לנסות להשתפר יותר מידי. לכן אספנו עבורכם 6 דרכים שיעזרו לכם להשתפר, להצליח בתחומים שאתם לא טובים בהם, ואולי גם להגיע להצטיינות בתחום!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חושבים לוותר? לא בא בחשבון!

הצעד ההכרחי להצלחה, בכל תחום שהוא, ולא משנה מהי מידת הכישרון שלכם, הוא לא לוותר. כל דבר בחיים מגיע עם מאמץ ודבקות במטרה. לכן, בתחומים שחשובים לכם באמת, אל תוותרו עד שתשיגו אותם, כי בסוף, לא משנה כמה קשה תהיה הדרך למטרה, אתם תשיגו אותה! תזכרו שאסור לכם להתייאש, לוותר ולהתפשר, כי בסוף לא רק תצליחו - אלא גם תתחזקו. 

הצעד הראשון להצלחה - לא לוותר עד שמשיגים את המטרה!
הצעד הראשון להצלחה - לא לוותר עד שמשיגים את המטרה! © Fotolia

העלאת מינון האימונים

מרגישים שלא הולך לכם בתחום מסוים? כנראה שאתם לא מתאמצים מספיק. אם תנסו להתאמן פעמים רבות יותר, להשקיע זמן באותו תחום, תגלו שאתם מצליחים להשתפר. אין דבר בחיים שמגיע כאורח פלא, הכל עניין של תרגול.

התייעצות עם מומחים

קבלת חוות דעת אובייקטיבית מאדם שמבין בתחום זה אף פעם לא מזיק. לכן, אם לא הולך לכם בתחום מסוים מומלץ לדבר עם אנשים שמבינים עניין, כאלה שכבר למדו דבר או שניים בתחום, ויוכלו להבין אתכם ולייעץ לכם בצורה הכי יעילה. זכרו תמיד - לא משנה כמה אתם מצליחים ומתקדמים, תמיד יש עוד מה ללמוד!

להתייעץ עם מומחים בתחום יכול לעזור לכם להבין איך להשתפר
להתייעץ עם מומחים בתחום יכול לעזור לכם להבין איך להשתפר © fotolia

מציאת דרכים חדשות בתחום

ניסיתם שיטה אחת ולא הצלחתם? זו לא סיבה להתייאש! נכון, זה מתסכל, אבל לכל תחום יש כמה דרכים להצליח בו. חפשו ללמוד להצליח בתחום בשיטה אחרת, אך זכרו לא להתרחק לגמרי מהתחום שעושה לכם טוב על הלב. אלא נסו למצוא תחום אחר הדומה לתחום האהוב עליכם. לדוגמה, סוגי ספורט דומים יכולים לגרום לכם לאותה הנאה בדיוק, אך תוכלו להצליח הרבה יותר בתחום!

הערכת מצב

ניסיתם וניסיתם, ולא הצלחתם? אולי הגיע הזמן לעשות "חושבים". תעצרו לרגע, תנשמו, תחשבו, ותעשו הערכת מצב. חשבו איפה יכולתם להתאמץ יותר, איך תארגנו את זמני האימונים בצורה יעילה יותר, ובכלל, מה כדאי לכם לעשות בהמשך.

נערה, חושבת, מדמיינת, מצפה,
הערכת מצב זוהי דרך מצוינת להבין איך להשתפר © Fotolia

כל הצלחה מתחילה מאמונה עצמית

הטיפ האחרון והחשוב ביותר, אל תפסיקו להאמין בעצמכם וביכולתכם! גם אם אתם מנסים הרבה, משנים שיטות, עושים הערכת מצב, ומתייעצים בלי סוף ועדיין לא מצליחים, בכל זאת אל תפסיקו להאמין בעצמכם. אמונה עצמית נתפסת לפעמים כדבר שולי, אך למעשה היא כלי פסיכולוגי מהחשובים שיש, ויכולה לעזור לכם להצליח בכל תחום שרק תבחרו.

תגובות