קניין תרבותי: כך תלמדו שפה חדשה במהירות. צילום: fotolia

קניין תרבותי: כך תלמדו שפה חדשה במהירות

אין עוררין על העובדה שידיעת שפות רבות, הינה כלי חשוב שפותח אינספור דלתות בעולם המודרני. אך עדיין, לרוב החלום לדבר שפות רבות נדחק הצידה, מפאת חוסר הזמן בלו"ז העמוס. בדיוק לשם כך, אספנו עבורכם היום את הטיפים הטובים ביותר, שיוכיחו לכם שלמידת שפה יכולה להיות דווקא דבר שאינו לוקח זמן רב, ואף לעיתים פשוט וקל!

עם התפתחות הטכנולוגיה והעולם המודרני, למידת שפה חדשה נהייתה מונגשת ופשוטה בהרבה: שפות רבות מתורגמות למשחקים ללמידת אוצר מילים, ספרים רבים בהוצאות פשוטות מסייעים להבנת הרציונל, ופעמים רבות כל תהליך הלמידה הזה עולה גרושים בודדים, אם לא בחינם לחלוטין. אז קדימה, נגמרו לכם כבר כל התירוצים, פתחו את הספרים ומתחילים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

התחילו בקטנה

אם מטרתכם הגדולה היא לדבר באופן שוטף שפות רבות, אנו ממליצים לכם להתחיל בשפות שדומות לשפות שאתם כבר מכירים, כמו ערבית שדומה מאוד לעברית, וספרדית שמזכירה את השפה האנגלית. לאחר שתבינו את העיקרון ותרגישו בטוחים, תוכלו לעבור לשפות המסובכות יותר, במגרש של הגדולים.

אל תוותרו על התרגול

שפה צריך לתרגל - כמו מתמטיקה, אנגלית או לשון, על מנת להבין את השפה ולהכניס אותה היטב לראש. לאלו מכם שהתרגול משעמם אתכם, תוכלו לבצע אותו בדרכים יצירתיות יותר כמו משחקים או תרגולים עם חברים, העיקר שתרגישו שאתם שולטים בשפה ושאתם מבינים.

אל תוותרו על התרגול
אל תוותרו על התרגול © Fotolia

שינון

עד כמה שלעיתים לא נרצה להודות בכך, בכל התחלת למידת בסיס של שפה, יש חלק של שינון אוצר מילים בסיסי ותבניות שפתיות. אמנם לעיתים חלק זה מעיק קצת יותר או מרגיש נצחי, אך אנחנו מבטיחים לכם שעם קצת כוח רצון גם זה ישתלם לכם.

למדו בצורה יצירתית

אל תלמדו כל הזמן באותה שיטה משעממת - תגוונו ותלמדו בדרכים מעניינות. המלצה שלנו - תלמדו מילים של שירים שאתם אוהבים, או צפו בסדרות ממכרות באותה השפה (מומלץ להתחיל עם כתוביות בעברית ובשלב מתקדם להורידן), כל שיטה שתגרום לכם לצאת קצת מהקופסא.

חשבו על דרכים ללמוד בצורה לא שגרתית
חשבו על דרכים ללמוד בצורה לא שגרתית © צילום: fotolia

אל תפחדו לדבר

כלי חשוב בלמידת שפה הוא לדבר כמה שיותר- תטעו, תדברו לאט עד שתחברו משפט נכון, למדו להגות מילים מסובכות ולסדר משפטים בסדר כרונולוגי. בסופו של יום, השפה שימושית יותר בשיחות כמו לתקשר עם המקומיים בחו"ל באופן שוטף. לבסוף הקריאה והכתיבה ייחשבו פחות, ואילו הדיבור ישחק תפקיד מרכזי.

אל תלמדו כי צריך

גם אם לעיתים זה פחות נעים לשמוע, כדאי להבהיר שלמידת שפות לוקחת זמן, מאמצים וכוח רצון. אם אתם רוצים ללמוד בשביל להעשיר את הידע או לתקשר- לכו על זה, אך אם ברצונכם ללמוד על מנת לסמן 'וי' על משהו שצריך לעשות, אולי כדאי לכם לחפש כיוון אחר שיסב לכם יותר אושר.

תגובות