חופש בחירה: בני נוער יבחרו את דרך הלימוד בתיכון חדש. צילום: fotolia

חופש בחירה: בני נוער יבחרו את דרך הלימוד בתיכון חדש

לפעמים אתם חושבים שאולי האופי של בית הספר שלכם פחות מתאים לכם, שהייתם יכולים להצליח יותר במסגרת התנהלות שונה? בדיוק בשביל זה הוקם תיכון חדש המציע את האלטרנטיבה השונה הזו

כל בן נוער הוא שונה, אם זו בדרך בה הוא קולט דברים, הדרך בה הוא יכול להצליח וכמובן - גם האופי שלו והעדפותיו נכללים. בדיוק בגלל הסיבה הזו, יש לא מעט בני נוער שמרגישים שבית הספר אליו הם הלכו לא מתאים להם. אין זו בעיה ללא פתרון, ולכן - הוקם תיכון ״שיח בגליל״, שמציע בדיוק את האלטרנטיבה הזו לבני הנוער.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

תארו לכם שהיה לכם חופש בחירה, מה תרצו ללמוד, מתי תרצו ואיך? האם הייתם בוחרים בזה או שלא? זה בדיוק מה שהתיכון הזה מציע, ועצם חופש הבחירה - הוא זה שגורם לתלמידים לרצות ללמוד ולהשכיל. אמנם אין בתיכון ציונים או מבחנים, אבל עם זאת - התלמידים הנמצאים בבית הספר לוקחים אחריות, נרשמים לשיעורים שהם זקוקים להם ובכל זאת, עושים כל מה שהם יכולים כדי להשתפר וכדי ללמוד.

אולי הדבר הזה מעלה חשש וספק, אבל על פי מה שהתלמידים עצמם מספרים - הם באים לבית הספר מתוך רצון ללמידה, לא כי מישהו מבקש או מכריח אותם. ״בגלל שאנחנו בוחרים ללמוד, ילדים רוצים ללמוד, הם לא עושים את זה בגלל שמישהו אמר להם״.

זאת ועוד, גם שהם סמיט - סופרת, שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה את החוויה שלה מן המפגש, "אין פלא שהילדים היו כה נינוחים ורגועים. רמת השיח - אציין למען הסבורים כי בבתי ספר מסוג זה גדלים בורים - הייתה מן הגבוהות שזכיתי לפגוש (נכון, יש משמעות להשתייכות הסוציואקונומית) וגם רמת הנעימות. בני הנוער גילו סבלנות עצומה כלפי הצעירים מהם (הם משמשים להם כחונכים) והתחושה הכללית הייתה של קהילה/משפחה אוהבת ומאוחדת (משפחה ובה כ- 100 איש). את השי המקסים שהוענק לי - קלפי מושגים - יצרה שי כהן מתפן, בעקבות מילים שהעלו הילדים במפגשי דמיון מודרך. המילים שעל הקופסה - סבלנות, פתיחות, כנות - יפות גם לתיאור הרגשתי במפגש המאוד נדיר הזה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

תיכון שיח יקום במטה אשר בשיתוף פעולה עם משרד העבודה ורשת עמל, תיכון שיהיה תיכון מקצועי, דיאלוגי ואקולוגי.

מפגש פתוח למתעניינים יתקיים ב25/7, יום חמישי בשעה 20:30 בבית חינוך שיח (קיבוץ בית העמק). יש להירשם למפגש בטלפון: 0502407601

תגובות