אמ;לק: גל החום מגיע לאירופה והתקלה במטוסים. צילום: gettyimages.IL

אמ;לק: גל החום מגיע לאירופה והתקלה במטוסים

מחאת המכנסיים הצליחה, טרור הבלנים נמשך והפגנות נגד הגירוש לפיליפנים • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בלבלות ולהנות בתחילת החופש, ולא הספקתם להתעדכן בהרכזה על המכתש הקטן בנגב? יכול להיות שפספסתם את רעידת האדמה בים המלח? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

יום ראשון

המכתש הקטן הוכרז כשמורת טבע

אחרי יותר מ-30 שנים של תהליך, הוכרז המכתש הקטן, השלישי בגודלו בנגב כשמורת טבע. הסיבה לזמן הרב שלקח תהליך זה הייתה עקב התנגדות ראשי המערכת הביטחונית, מאחר שחלק משטחי השמורה כוללים את הקריה למחקר גרעיני. לבסוף, הושגה ההבנה כי מקום זה חשוב ובעל ערכי טבע יחודיים. מרשות הטבע והגנים נמסר: "מתרגשים מאוד. כעת ניתן יהיה לאפשר ל-400 אלף מטיילים לטייל במכתש הקטן"

מחאת המכנסיים הצליחה

לאחר כמעט שנה מאז פרוץ המחאה המחאה שקראה להנהיג קוד לבוש זהה לשני המינים במוסדות החינוך, צפוי להתעדכן חוזר המנכ"ל שעוסק בנושא. ממשרד החינוך נאמר: "יישום ההנחיות יהיה שוויוני בין בנים לבנות". לכן, זהו סוף לאכיפה מוגברת של לבוש התלמידות לעומת זה של התלמידים.

ניצחון למחאת המכנסיים
ניצחון למחאת המכנסיים © Fotolia

יום שני

הפגנות בחיפה: הממשלה לא מטפלת בזיהום הרב

תושבי העיר חיפה פרצו במחאה על הטיפול הרשלני של הממשלה בזיהום במפרץ חיפה. על רשלנות זו הצביע מבקר המדינה בדו"ח החריף שפרסם. כ-100 בני אדם התאספו ליד בתי הזיקוק בעיר וחסמו את אחד מכבישי הגישה. במחאה הציבו ארונות מתים ועליהם הכיתוב "הדורות הבאים", סיסמת המחאה - "רווחים לא עושים על חשבון התושבים".

הפגנה נגד הגירוש לפיליפינים: "לא מגרשים ילדים"

הפגנה נוספת שהתרחשה ביום שני, בה השתתפו כ-1,500 תלמידים, הורים ומורים מ-12 בתי ספר בעיר ת"א. המפגינים בכיכר הבימה בת"א, קוראים לא לגרש את חבריהם לספסל הלימודים, בגירוש שיחל בעוד שבוע, לא את העובדות הזרות ולא את ילדיהן שנולדו בישראל, ונמצאות ללא אישור עבודה בארץ.

טרור הבלונים: מעל ל-10 שריפות בעוטף עזה

שריפות רבות פרצו בעוטף בשל הפרחת בלוני תבערה. אחת מהן גרמה נזק לשדה חיטה, התפשטה למאגר מים ליד קיבוץ ניר עם והגיעה לאתר "חליל הרוח" - לזכר הרוג באסון המסוקים. בלון תבערה נוסף נחת בגן ילדים שהיה ריק. ראש מועצת שדות נגב: "אי אפשר להמשיך לשתוק"

שריפות רבות פרצו בעוטף עזה עקב טרור הבלונים
שריפות רבות פרצו בעוטף עזה עקב טרור הבלונים © צילום: אילוסטרציה. fotolia

יום שלישי

פרשת המעונות: הוגש כתב האישום המתוקן נגד עזרא סיידוף

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, עזרא סיידוף, יורשע במסגרת הסדר טיעון 
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה את הסדר הטיעון שעליו חתמה עם סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, עזרא סיידוף, בפרשת המעונות. במסגרת הסדר הטיעון, סיידוף יורשע בשלוש עבירות, של קבלת דבר תוך ניצול מכוון של טעות הזולת. עונשו יהיה מאסר על תנאי, 150 שעות שירות לתועלת הציבור וקנס בסך עשרת אלפים שקלים.

אחרי ההתרסקות: "בראשית 2" לא תנסה לנחות על הירח

חברי הוועד המנהל של עמותת  SpaceIL,קיימו דיון מעמיק והגיעו למסקנה: "המסע לירח אינו מאתגר מספיק. חזרה על מסע דומה אינה מציבה רף הנדרש ממשימות פורצות דרך". לאחר התרסקותה של החללית "בראשית" הראשונה לפני כחודשיים וחצי, ולכן היעד של "בראשית 2" יהיה שונה, עדיין לא ברור מהו.

יעדה של
יעדה של "בראשית 2" לא תהיה נחיתה על הירח © צילום: יוטיוב spaceil

יום רביעי

רעידת אדמה באזור ים המלח

ביום רביעי, התרחשה רעידת אדמה שעוצמתה - 3.8 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה בים המלח בעומק של כקילומטר. אך לפי דיווחים של תושבים מתל אביב והוד השרון - הרעידה הורגשה גם במרכז. אין נזק או נפגעים.

גל החום מגיע לאירופה

באירופה הטמפרטורות טיפסו ועלו, מעל ל- 40 מעלות. בצרפת סגרו בתי ספר ללא מיזוג אוויר, ובעיר האורות, פריז, הגבילו כניסה של כלי רכב מזהמים. בגרמניה נהגים נסעו ערומים, והוגבלה מהירות הרכבים. הטמפרטורות הלוהטות לא פסחו על איטליה, ספרד ומדינות נוספות. השרב צפוי להימשך באירופה גם בשבוע הבא.

יום חמישי

התגלתה תקלה במערכות ה-GPS של המטוסים בנתב"ג

התקלה התגלתה בעזרת אפליקציות המעקב אחר תנועת המטוסים. באפליקציות התחילו להציג מסלולי זיגזג לא-הגיוניים של טיסות, המראות מעל רצועת עזה ונחיתות מעל אשקלון. גורמים בישראל אומרים כי אין סימנים שמקור השיבושים ב-GPS קשור לפעילות הצבא הרוסי בסוריה והרוסים מכחישים שהתקלה בגללם, ואומרים "פייק ניוז".
בעיות קליטת GPS למטוסים
בעיות קליטת GPS למטוסים © פרטי

דליפת אמוניה ממפעל בעכו

התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ואחרים פונו מקניון בעכו ומתחנות רכבת עקב דליפת אמוניה ממפעל. שלושה נפגעו קל. לאחר שלוחמי האש פינו בצהריים (יום ה') אזרחים מקניון עזריאלי בעכו עקב דליפת אמוניה ממפעל "יוניליוור" הסמוך למקום. כעבור כשעה נמסר מכוחות הכיבוי כי האירוע בשלבי סיום, הותרה חזרת האזרחים לקניון ותחנות הרכבת נפתחו מחדש. עם זאת, לאחר זמן קצר נמסר כי הדליפה התחדשה, והתחנות נסגרו שוב.
תגובות