כל התשובות לשאלות הכי מעניינות בנוגע לקורונה. adobestock

כל התשובות לשאלות הכי מעניינות בנוגע לקורונה

נכון, בהלת הקורונה רק הולכת וגדלה – ולפיכך ההיערכות מצד הממשלה היא בהתאם. אבל אם אתם לא מבינים מה קורה בישראל ובעולם ומרגישים שאתם באי וודאות - פרוגי פה כדי לעשות לכם סדר!

האם יהיו בגרויות? איך אני יודע אם נדבקתי בנגיף? גיוסי מרץ יתנהלו כסדרם? ההורים שלי חייבים ללכת לעבודה? מתי חוזרים לבית הספר? אפשר להזמין חברים הבייתה? יהיו בגרויות? ומה יהיה עם חג הפסח? - ריכזנו לכם את השאלות הכי קשות בנוגע לקורונה וענינו על כולן!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מה התסמינים לנגיף הקורונה?

חום גבוה, שיעול יבש, קוצר נשימה וקשיי נשימה. התסמינים דומים לתסמיני שפעת.

איך מתבצעת בדיקה לגילוי קורונה?

במקרה של הופעת סימפומים עליכם להתקשר למוקד 101 של מד"א, והם מגיעים כדי לערוך בדיקה מולקולרית שבה מזהים את המבנה הגנטי של הנגיף. אין להגיע עצמאית למרפאות או לבתי החולים.

© adobestock

יש לי שאלה כללית בנושא הקורונה, למי עליי לפנות?

במקרה כזה יש להתקשר למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*, למוקדי קופות החולים או להיכנס לאתר משרד הבריאות, שם ניתן למצוא את כל המידע בנושא הקורונה.

קמתי בבוקר עם חום וכאב גרון, מה עליי לעשות?

במקרה של חולי כמו כאב גרון, חום, שיעול, דלקת וכדומה ובמידה ולא שהייתם בחו"ל ולא נחשפתם למי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה בשבועיים האחרונים, על פי הנחיות משרד הבריאות, יש לפנות לרופא המשפחה בקופת החולים בטלפון או לקופת החולים באמצעים הדיגיטליים. חשוב לנו לציין ולהרגיע שאין זה אומר כי אתם חולי קורונה!

© adobestock

יש לי חום, שיעול וקוצר נשימה וחזרתי לאחרונה מחו"ל או נחשפתי למי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה, מה עליי לעשות?

במקרה כזה בו יש תסמינים של וירוס הקורונה או אחד מהם בשילוב עם חזרה מחו"ל או חשיפה למי שאובחן חיובי לנגיף הקורונה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א ושם ינחו אותך על המשך התנהלות.

מה כוללות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות?

ראש הממשלה ומשרד הבריאות הנחו על סגירת בתי ספר, הגנים, מעונות, פעוטונים ומשפחתונים. כמו כן, הוחלט גם על סגירת מקומות בילוי ופנאי, כמו קניונים, מרכזי בילוי, מלונות, מסעדות, חדרי כושר, אולמות אירועים, בתי קולנוע. הורו על איסור התקהלות של מעל 10 איש. בנוסף לכך, הורה נתניהו להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים ולעבוד מהבית ככל הניתן ולא מהמשרד. משרד הבריאות ממליץ גם לא להסיע יותר מבן אדם ברכב.

מה לגבי המבחנים והבגרויות?

החלטה סופית בנושא בחינות הבגרות צפויה להתקבל בימים הקרובים, כשאחד הכיוונים המשמעותיים שנשקלים הוא להשתמש בציונים הפנימיים של התלמידים בבתי הספר כציון הסופי. בנוסף, נשקלת האפשרות לדחות חלק ממועדי הבחינות או היבחנות בקבוצות קטנות יותר. בינתיים, המתכונות והמבחנים שהיו אמורים להתקיים לתלמידים בשבוע הקרוב – נדחו, אלא אם כן המורים בוחנים מהבית ועם חומר פתוח (רוב בתי הספר החליטו לפעול בחכמה וללמד מרחוק).

© צילום: Adobe Stock

מתי צפויים לחזור לבית הספר?

נכון לרגעים אלו אין לכך צפי. נתניהו הורה על השבתת מוסדות הלימוד עד אחרי חג הפסח, אך אף אחד אינו יודע אם אחרי החג המצב ישתפר או לא ואם תהיה אפשרות לחזור ללימודים. כרגע כל בתי הספר והגנים יצאו לחופשת הפסח מוקדם מהרגיל.

משעמם לי. מה אני יכול לעשות מבלי לצאת מהבית?

ה"חופש" הזה הוא זמן מעולה לעשות את כל הדברים שלא הספקתם במהלך הלחץ של שגרת המבחנים. תוכלו לחזק תחביבים אהובים, לעזור להורים לנקות לקראת חג הפסח, לעשות ספורט, לשמוע שירים, לצפות בסרטים. כמו כן, וחשוב מאוד – רצוי לתרגל כמה שיותר את חומרי הלימוד. אף אחד לא יודע מתי נחזור ללימודים, ועל מנת שלא יהיו לכם קשיים בהמשך – ממליצים לכם לתרגל כל יום קצת. ישנם המון אתרים באינטרנט שנפתחו במיוחד, ללא עלות, על מנת לאפשר לתלמידים ללמוד אונליין. חוץ מזה, פרוגי תמיד דואגת לשעשע אתכם עם משחקים, כתבות וראיונות מיוחדים!

© fotolia

לא הבנתי, אני יכול להזמין חברים אליי הבייתה או לא?

מותרת התקהלות של עד 10 אנשים במקום אחד, ובינתיים משרד הבריאות וראש הממשלה לא הורו על הסגר, מה שאומר שכן, אתה יכול להזמין חברים הביתה, אך רצוי שלא יותר מדי (כמובן לא לעבור את התשעה). כמו כן, להימנע ממגע ישיר אחד עם השני, משהות ממושכת וארוכה ולהקפיד על שטיפת הידיים וחיטוי עם נוזל המכיל אלכוהול.

הקפידו על חיטוי ושטיפת הידיים
הקפידו על חיטוי ושטיפת הידיים © adobestock

אם המסעדות סגורות, אפשר לעשות משלוחים?

האיסור החדש על התקהלות של יותר מעשרה אנשים וההנחיה לסגור מסעדות ומקומות בילוי – משפיעים על האפשרות לצאת לבלות. אך למרות האיסור, בתי העסק כן יוכלו לעשות משלוחים ולאפשר איסוף מנות בטייק-אוויי.

האם ההורים שלי חייבים ללכת לעבודה?

ההנחיות החדשות אמנם הגבילו את ההתקהלות במקומות ציבוריים עד לעשרה אנשים, אך לא הוחלט על השבתת המשק. ראש הממשלה כן קרא למעסיקים להימנע ככל האפשר מהבאת העובדים למשרדים, אך הוסיף שבסופו של דבר זו החלטת המנכ"ל, על אף שההמלצה היא לאפשר לעובדים לעשות את עבודתם מהבית ולא מהמשרד.

אני צריך להתגייס בחודש הקרוב. האם הגיוס יתקיים כרגיל?

גיוס מרץ 2020 מתקיים כרגיל, כפי שראיתם, אנה זק התגייסה בראשון האחרון. לעומת זאת, בני המשפחה לא יורשו להיכנס יחד עם המתגייסים ללשכות הגיוס. הגיבושים לשייטת 13, קורס טיס, קורס חובלים וצוללות שתוכננו להתקיים בימים הקרובים נדחו, שאר המיונים לצה"ל מתקיימים כסדרם. בנוסף, צה"ל הודיעו כי ישאירו חלק מהחיילים העורפיים והעובדים הלא חיוניים בבתיהם. הלוחמים ביחידות הקרביות שחזרו ביום א' לבסיסים נדרשו להיערך לשהות ממושכת של כחודש מבלי לצאת לבתיהם.

אנה זק גיוס
אנה זק  © צילום: באדיבות: itm models/עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

יש לי זימון לצו ראשון בצבא, אני חייב להגיע?

צה"ל הודיעו כי החל מיום ב' ועד לאחר חופשת הפסח לא יתקיים צו ראשון בלשכות הגיוס. אך יש להמשיך למלא את השאלונים לקראת הצו הראשון (צו ברשת ושאלון רפואי) ולהעלות את המסמכים הנדרשים דרך אתר מתגייסים.

 

תגובות