סופרים עד לשיא: מיחידות מידה ענקיות למוזרות. AdobeStock

סופרים עד לשיא: מיחידות מידה ענקיות למוזרות

לא רק קילוגרמים או מטרים: ברחבי העולם משתמשים ביחידות מידות שונות ולעיתים אף מוזרות. החל מיחידת מידת כאב לעקיצת חרקים ועד למידה שמבוססת על הספק החרישה של שור. קבלו חמש יחידות מידה מוגזמות...

ישנן דרכים רבות שבהן אנו מודדים את הדברים הסובבים אותנו, המערכת המטרית היא הדרך העיקרית, אשר מאפשרת לנו למדוד את העולם שמסביבנו ביחידות כמו קילומטרים וקילוגרמים, אך ישנן עוד יחידות מידה רבות ומוזרות שאפשר להשתמש בהן - אספנו לכם חמיה כאלו...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יחידת מדידה לכאב

יחידת שמידט לכאב היא יחידת מידה שנועדה למדוד את עוצמת הכאב של עקיצת חרק. יחידת המידה כוללת מספר מספרים, כאשר ישנן ארבעה רמות שונות של כאב. ג'סטין שמידט, ממציא המדד, יצר אותו באופן השוואתי, הוא נתן לעשרות חרקים לעקוץ אותו, ואז כתב תיאורים של הכאב שיצר כל חרק, לאחר מכן, חילק אותם לרמות על פי תיאורים אלו. הוא זכה בהמשך לפרס בפיזיולוגיה ואנטמולוגיה על מחקר אחר שביצע, בנושא אימנופטרה.

© AdobeStock

סיריומטר

הסיריומטר הוא מדד האורך האסטרונומי, שנוצר על ידי קארל שלייר, אסטרונום שוודי מתחילת המאה ה-20. סיריומטר הוא בערך 150 פטהמטרים (בערך 16 שנות אור). יחידת המדידה פותחה בסביבות 1911, אך לא זכתה לשימוש רב, ושימושה הפסיק בשנות ה-30. סופה גרם לתחילת מדידתו של הפרסק. 

מורגן

מורגן היא יחידת מדידה של שטח ששימשה את גרמניה, הולנד, פולין, אינדונזיה, דרום אפריקה, וטאיוון במהלך תקופת ההתיישבות של המאה ה-18, ה-19, וה-20. המילה זהה למילה הגרמנית וההולנדית לבוקר מכיוון שמורגן אחד היה השטח שסוס או שור שמחוברים למחרשה יכולים לחרוש במשך יום אחד. המדידה שומשה ברחבי גרמניה במאה ה-19 אך לא זכתה לשימוש יותר רחב.

 

© AdobeStock

 

אינצ' הכורה

אינצ' הכורה היא יחידת מדידה למהירות זרימה של מים. ההגדרה שלה משתנה ממקום למקום, והיא משומשת בחלקים של ארצות הברית, ניו זילנד, וקנדה. היא החלה את שימושה בקליפורניה בסביבות 1905, בה הוקם סטנדרט רשמי. ישנם מקומות בעולם בהם שימוש ביחידת המידה אסור אם לא נמדד בעזרת מסמך רשמי שמגדיר את שימושו.

המספר הגדול ביותר

מספרו של גראהם הוא המספר הגדול ביותר שאי פעם תואר, כמות הספרות שלו כל כך גדולה שלא ניתן לתאר אותה בקלות. המספר לכן מתואר בחזקות, השכבה הראשונה שלו כוללת יותר ממאה ספרות, וכל שכבה היא השכבה שלפניה בחזקת שלוש. ישנן 64 שכבות, מספר הספרות הוא לכן גדול יותר ממיליארדים, טריליונים, ואף יותר של ספרות. כמות הספרות כל כך גדולה שניתן להחשיבה כמסובכת וקשה לתאר בראשות עצמה, ואף ביטוי של ביטוי של כמות הספרות יהיה קשה להסביר. 

 

 

תגובות