מרגיעה: מיכל ינאי בטיפים מיוחדים למצב. יאיר שגיא

מרגיעה: מיכל ינאי בטיפים מיוחדים למצב

לחוצים? מחפשים טיפים שיעזרו לכם להשתחרר ולחשוב על משהו אחר בתקופה הזאת? מיכל ינאי הכינה עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להירגע

הימים האחרונים מטלטלים את כולנו. חלקנו מרגישים כעס, פחד, מפלס חרדה שעולה או דווקא אדישות שמשתלטת. צריך לזכור שכל מה שאנחנו מרגישים הוא נורמלי. לגיטימי לבכות, לפחד, לאבד את התאבון או לא להצליח לישון טוב בלילה... אבל היות וידוע שאם התחושות האלה מתמשכות יתר על המידה הן פוגעות בנו פיזית ונפשית, אז אחרי שאנחנו מבינים שלא צריך להתנגד לתחושות הללו, כדאי ללמוד איך להחזיר את הגוף שלנו והמוח, למצב רגיעה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפני שנתיים השקתי אפליקציה למדיטציות מודרכות שנקראת ״My Medi״ שמאוד מסייעת בהפחתת לחץ להורים ילדים ובני נוער. תרגול של אפילו חמש דקות ביום יעזור לכם להיות רגועים יותר, שמחים יותר, מרוכזים יותר בלימודים ויהיה לכם קל יותר להרדם בלילה.

© באדיבות ניק ג׳וניור, HOT

אז קבלו כמה טיפים כדי לעבור את הימים האלה עם כמה שפחות משקעים.

  • אם אתם מרגישים לחוצים תרגלו נשימות כדי להרגיע את כל המערכת. שזה אומר הכניסו אוויר על ספירה של ארבע, החזיקו על ארבע והוציאו על ספירה של ארבע.
  • אם אתם מרגישים שהחרדה לא מרפה שאלו את עצמכם שוב ושוב ושוב: כרגע אני בסדר? ברגע זה הכל בסדר?
  • אם יש לכם אח/אחות קטנים שאתם יכולים לשמור עליהם בממ״ד זה יחליף לכם את תחושת חוסר האונים בתחושת ביטחון שהנה אתם אחראים על מישהו שזקוק לעזרה יותר מכם.
  • אם יש לכם חיית מחמד, פעולת ליטוף החיה מסייעת להרגיע את המערכות בגוף.
  • וכמובן מומלץ להפחית בצריכת חדשות וצפיה ברשתות החברתיות המראות קשים והידיעות שחוזרות על עצמן שוב ושוב נצרבים במוח ומקשה עליכם להרדם בלילה.
© adobestock
  •  אפשר גם לשבת עם רגליים יציבות על הקרקע וממש ללחוץ את כפות הרגליים כל הרצפה. תחושת הקרקע היציבה מעניקה תחושת ביטחון.
  • אפשר לקפוץ ולשחרר שרירים כמה פעמים ברצף. אגרופים בכפות הידיים, את אצבעות הרגליים, לסגור בחוזקה את העיניים ולשחרר, הרימו את הכתפיים ואז הרפו.... בכל פעם שאתם משחררים שחררו עוד קצת מתחים.
  • אפשר להגיד בקול רם את אותיות ה-א׳ב׳. זה עוזר ״לעבוד״ על המוח' ובמקום לדאוג המוח עסוק בלזכור.
© Fotolia

מיכל ינאי, מפתחת אפליקציית mymedi, אפליקציה למדיטציות מודרכות בעברית, שגם אורחת בתכנית "ביחד עם ניק" - תכנית אירוח מיוחדת לאור המצב בהנחיית טל מוסרי ושירלי לוי (16:25 בערוץ ניקלודיאון - אפיק 91 ב-yes ערוץ 84 ב-HOT).

 
תגיות
תגובות