רילקס: חמש דרכים שיעזרו לכם להירגע. AdobeStock

רילקס: חמש דרכים שיעזרו לכם להירגע

היום מציינים ברחבי העולם את יום ה"רילקס" הבינלאומי, או בעברית - את יום "הרוגע". אז כדי לעזור לכם להתחבר ליום המיוחד הזה ולקחת הכל בצ'יל - רבלו חמש דרכים להירגע...

אין כמו לעשות הפסקה קטנה ממירוץ החיים, לקחת הפסקה (קטנה או גדולה) ופשוט להירגע. אז לכבוד יום ה"רילקס" הבינלאומי, קבלו חמש דרכים לעשות הפסקה ופשוט להירגע...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפסקת אוכל

מחקרים הראו שאכילת מאכלים מעובדים עתירי סוכר וקפאין, גורמים לבעיות בריאותיות בטווח הארוך, שיכולות להשפיע באופן שלילי על מצבו הנפשי של האדם. אין כמו הפסקה טובה שמלווה באוכל בריא ומזין שייתן לכם אנרגיות להמשיך את היום. תדאגו לאכול מנה או נשנוש בריא, עם דגנים מלאים, סיבים תזונתיים והמון ויטמינים. אנחנו מאוהבים במוזלי - זה טעים, בריא ולגמרי גורם לנחת ורוגע בבטן ובלב.

תפסו תנומה

אם ישנתם פחות משבע שעות במהלך הלילה, מומלץ להשיג יותר שעות שינה בכדי להיות יותר רגועים. כאשר אתם עייפים, הגוף מתמודד עם הלחץ שאתם חווים באופן פחות טוב. אז אם אתם מרגישים בלחץ או סתם עייפים, פשוט לכו לישון ותראו איך אתם קמים רעננים ומפוקסים הרבה יותר.

 

© adobestock

 

זמן לשיחת נפש

המרכז למניעת מחלות בארצות הברית ממליץ להתמודד עם לחץ דרך תקשורת - לדבר על הבעיות והדברים שמלחיצים אתכם עם אנשים שאתם מכירים, ולהשיג מהם חוות דעת. הם יעזרו לכם למצוא דרכים להתמודד עם אותן בעיות, וגם אם לא, העובדה שאנשים אחרים יודעים לגבי הבעיות שלכם תעניק תחושה מסוימת של הקלה נפשית. אז קדימה לקבוע עם אחד ההורים או חבר טוב ושבו איתם לשיחת נפש ארוכה או קצרה.

מדיטציה

אין כמו מוזיקה מרגיעה והתמקדות בנשימות שלנו כדי לחבר אותנו ל"כאן ועכשיו". חפשו מדריך ביוטיוב או פשוט שימו לכם מוזיקה נעימה ומרגיעה וקחו כמה דקות כדי להתנתק מהיום וכל מה שמסביב ולהתרכז רק בעצמכם. תופתעו לגלות כמה זה מחזק ומכניס אנרגיות להמשך היום.

© fotolia

תחביב

בכדי להירגע על בסיס יום-יומי, ניתן לאמץ תחביבים מסוימים שיאפשרו לכם לקחת זמן לעצמכם ולהירגע. גינון, קריאה, הקשבה למוזיקה, וכל תחביב אחר שאתם אוהבים יכול להקטין את כמות הלחץ שאתם חווים באופן משמעותי ולהאט את קצב הלב לכדי רמה שמעידה על רוגע. אבל גם אם אין לכם תמיד זמן להשקיע בתחביב או אולי אין לכםן אחד כזה, נצלו את היום כדי לחפש אחד או פשוט סתם להאזין למוזיקה שאתם אוהבים.

 

 
תגובות