יוצאי דופן: האנשים המעניינים בהיסטוריה. AdobeStock

יוצאי דופן: האנשים המעניינים בהיסטוריה

רבים מהאנשים שאנחנו מכירים, וגם אלו שאנחנו לא, יכולים להיות אנשים מעניינים, עם היסטוריה ארוכה של קריירות מעניינות, השתתפות באירועים היסטוריים עליהם הם משפיעים ואישיות יוצאת דופן. ברשימה זו נסתכל על מספר אנשים מעניינים.

אחרי שסיפרנו לכם על האנשים המשעממים ביותר לאורך ההיסטוריה והשתדלנו לא לפהק תוך כדי, הגיע הזמן לספר על אלו שהם בדיוק ההפך! הכוונה היא כמובן לאנשים המעניינים ובהיסטוריה - אלו שבלטו מאוד בתחומם והיו יוצאי דופן!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 כריסטופר לי

סר כריסטופר לי הוא שחקן אנגלי שמוכר מהתפקידיו בכמה מהסרטים הגדולים של המאה העשרים. הוא גילם את דרקולה מספר פעמים, את סארומאן ב"שר הטבעות", והופיע בסרטי "מלחמת הכוכבים" בשנות האלפיים. אבל מעבר לכישרון המשחק שלו, ללי יש סיפור חיים מעניין. הוא פגש את האנשים שהתנקשו ברספוטין, קרוב מסתורי של הצאר הרוסי, נלחם בנאצים במלחמת העולם השנייה, פרסם מספר אלבומי רוק כבד, מהווה בן של האצולה האיטלקית, ראה את ההוצאה האחרונה להורג שהתרחשה בפומבי בצרפת, קיבל את ברכתו של מלך שוודיה לחתונתו. ואם זה לא מספיק אז הוא גם ידע לדבר במספר שפות, כולל אנגלית, גרמנית, צרפתית ואיטלקית, היה זמר אופרה וסייף. הוא מת בגיל 93 בנסיבות טבעיות ואין ספק שהיו לו חיים מלאי עיניין במיוחד!

© gettyimges.IL\ Pier Marco Tacca

ליודמילה פאבליצ'נקו

ליודמילה מיקהילובנה פאבליצ'נקו היא חיילת בלארוסית שנלחמה במלחמת העולם השנייה, וידועה כצלפית האישה הכי טובה בהיסטוריה האנושית, היות והרגה 309 חיילים גרמנים במהלך המלחמה. היא כונתה "אשת המוות" בצבא האדום, ושירתה עד לשנת 1953.

ויולט ג'סופ

ויולט ג'סופ הייתה אישה ארגנטינית ואחות רפואית, שעלתה על ספינת הטיטאניק בשנת 1912, שכזכור - הוטבעה על ידי קרחון לאחר שלושה ימים מאז תחילת השייט. ג'סופ שרדה ובשנת 1916, עלתה על ספינת הבריטאניק הגדולה, שטבעה גם היא, וגם הפעם יולט שרדה. אבל זה לא הכל, כי חשוב גם לספר כי שנה לפני הטיטאניק, בשנת 1911, היא עלתה על ספינה גדולה, האולימפיק, שטבעה גם היא, ומן הסתם גם פת המקרה הזה היא שרדה. ויולט היא האדם היחיד שעלה על כל שלושת הספינות האלו ושרדה את כל האסונות. בהחלט אישה ברת מזל!

 

אדית וילסון

אדית וילסון אינה דמות מוכרת לכל, אבל ניתן לטעון שהיא הייתה הנשיאה הראשונה של ארצות הברית. אדית, אשתו לשעבר של סוחר מוירג'ינה, התחתנה עם נשיא ארצות הברית, וודרו וילסון, בדצמבר 1915. לאחר חתונתם, בעלה חלה והפך לעיוור למחצה, דבר שמנע ממנו למלא את תפקידיו כנשיא. אדית, שהייתה קרובה לבעלה, החליטה איזה חוקים יגיעו לשולחנו ולקחה על עצמה רבים מתפקידיו לקראת סוף כהונתו, ומכאן נובעת הטענה הלא-רשמית לנשיאותה.

© gettyimges.IL\Hulton Archive

ארסמוס מרוטרדם 

ארסמוס היה אדם הולנדי שעסק בכתיבה תיאוקרטית (דתית) ברוטרדם. הוא מנע מהכנסייה להרוג את מרטין לותר בעזרת כך שכתב לאפיפיור. בלי זה, הרפורמציה הפרוטסטנטית לעולם לא הייתה קורית, אירוע ששינה את מהלך ההיסטוריה. ארסמוס היה כוכב העל התקשורתי הראשון, האדם הראשון שהתפרסם רק בגלל כתיבתו המבריקה. הוא כתב סאטירה על החיים באירופה, החייה ביטויים עתיקים שמשתמשים בהם עד היום (כמו דמעות תנין) וכתב על זכויות נשים מאות שנים לפני שהפכו למציאות פוליטית וחברתית. 



תגובות