מעורר השראה: אלעד לא נותן למוגבלות שלו לעצור אותו. שלומי יוסף

מעורר השראה: אלעד לא נותן למוגבלות שלו לעצור אותו

"ביוטק 2" הוא פרוייקט שמשלב בני נוער ישראלים, יהודים וערבים כאחד, עם וללא מוגבלויות בתוך עולם היזמות • אלעד לוי מאשקלון, הנמצא על הספקטרום האוטיסטי לוקח חלק במיזם ומשתף איך זה להיות חלק מפרויקט שמטרתו לשנות את החברה

"ביוטק 2" הוא פרויקט של עמותת יוניסטרים, יחד עם חברת 'טבע' ועמותת נגישות ישראל, במסגרתו בני נוער ישראלים, עם וללא מוגבלויות לומדים על עולם היזמות, העסקים ופיתוח מיזמים חדשניים ומפתחים סטארט-אפים, שמטרתם לפתור את האתגרים הקיימים בעולמות הביו-טק ובפרט בתחומים ואתגרים הנוגעים לעולמות הנגישות.

במסגרת הפרויקט כ-150 בני נוער בגילאי 12-18 מכל רחבי הארץ נפגשים אחת לשבוע במטרה להקים סטארט-אפים– החל משלב הרעיון ועד לשלב פיתוח מודל – ורוכשים את הידע והכלים להצלחה ולהשתלבות בעמדות בכירות בעולם העסקים והיזמות, בדגש על עולמות הבריאות והנגישות. התהליך מלווה על ידי אנשי עסקים בכירים מתחומים שונים, עובדי טבע, מתנדבי עמותת נגישות ישראל, וכן חברי הקהילה העסקית של עמותת יוניסטרים.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפתור את האתגרים הקיימים בעולמות הביו-טק, הנוגעים לעולמות הנגישות" © ADOBESTOCK

אלעד לוי בן 12 מאשקלון, נמצא על הספקטרום האוטיסטי ומשתתף בפרויקט ביוטק 2 כבר מאז חודש נובמבר האחרון.

ספר לי על פרויקט ועל העשייה שלך במסגרתו

"פרויקט הסטארט-אפ הזה של פארמה וטבע הוא פרויקט שבו מלמדים ילדים בעלי ציונים גבוהים או שהם עם צרכים מיוחדים ליצור סטארט אפ מיוחד עם הרעיונות שלהם. הפרויקט נותן לי את התחושה שיש לי כישרון ליצירת רעיונות טובים, ועכשיו אני רק רוצה לממש את הכישרון הזה וליצור עוד ועוד רעיונות טובים".

- קרה לך שהצעת רעיון לפרויקט והוא נפסל?

"האמת שכן, אבל מדובר ברעיון די מסובך האמת. לדיונונים יש גן מיוחד שמאפשר להם להתאים את גופם לתנאים של קור קיצוני כמו באנטרקטיקה. לדוגמה, הם יכולים לחבר מחדש את האיברים שלהם אם הם נקטעו על ידי כריש או בעל חיים אחר. אז אני חשבתי מה אם ניקח את הגן הזה, ונעביר אותו לבני אדם? ככה נוכל להוסיף המון יכולות לנו כבני אדם ולעזור לאנשים קטועי גפיים. אשמח לממש את הרעיון בעתיד".

- איך אתה מתמודד עם אנשים שלא מבינים את המיוחדות שבך?

"האמת שלא היה אף אחד כזה או שאני פשוט לא זוכר שנתקלתי במישהו שהתייחס לא בהבנה. אבל אני כן יודע שבעולם האמיתי, כשארצה לחפש עבודה, יהיו את המנהלים האלה שרק יסתכלו על המוגבלות שלי, למרות שאני יודע שאני מוכשר ויש לי את היכולת להשתמש באוטיזם שלי ליצור דברים מדהימים".

  1. "החל משלב הרעיון ועד לשלב פיתוח מודל" © שלומי יוסף
    - האם אתה חושב שהחברה הישראלית כיום היא מספיק פתוחה לאחר ולקבלת השונה?

"לא, בגלל שאני ראיתי הכול. אפשר להגיד שיש יותר שנאת חינם מאהבת חינם. בקצב הזה פשוט ניאבד את המולדת שלנו כמו שאיבדנו את בית המקדש השני. אנחנו צריכים ללמוד לקבל ולהכיל אחד את השני ואני רוצה להאמין שזה יקרה".

 - איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים מהיום?

"בתור בן אדם שכבר הצליח ליצור כל מיני דברים סופר מטורפים. אני רואה את עצמי כבן אדם שהצליח לשנות את כדור הארץ, בן אדם שהצליח ליצור משהו מהפכני. אני רוצה להיות בן אדם שמעורר השראה באנשים".

-  מי המודל לחיקוי שלך?

"אמא שהיא אחד מבני האדם שאני מעריך חוץ מהחברים שלי. אמא שלי הדי נותנת לי חופש. אם אין לי כוח לעשות משהו, היא מבינה והיא עוזרת לי ותומכת בי גם אם זה אומר שיותר מטלות נופלות עליה בסוף."

  1. - אומרים שכל מה שילד צריך בשביל להצליח זה מבוגר אחד שיאמין בו. אתה מסכים עם המשפט הזה?

"אני מאד מסכים עם המשפט. אייל, המנהל של בי"ס יחזקאל מאד מאמין בי, הרגשתי שהוא היה בן אדם שנתן לי יד, שהאמין בי וביכולות שלי, שלא היה לו ספק שאוכל להגיע להישגים. הרבה בזכותו אני במקום בו אני נמצא היום".

תגובות