צפו: סרטונים לקראת היום הבינלאומי למאבק בלהט"בפוביה .

צפו: סרטונים לקראת היום הבינלאומי למאבק בלהט"בפוביה

רגע לפני היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה שיצוין השבוע בכל העולם וכמובן גם בישראל, הופקו מספר סרטונים שנועדו להדגיש את חשיבות של המאבק המתמשך למען זכויות הקהילה הגאה

היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה יצויין ביום שבת השבע עשר במאי וכמו בכל העולם הוא יצוין גם בישראל. אירוע השיא יתקיים ביום חמישי הבא, בבית דני בשכונת התקווה. האירוע ייערך בהשתתפות איג"י / תנועת הנוער הגאה, תנועת הצופים, תנועת המחנות העולים והנוער העובד והלומד.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

במקביל לאירוע יעברו כל חניכי תנועות הנוער הללו פעילויות בנושא להט"בפוביה לכלל חניכי התנועות ברחבי הארץ. באירוע יופיעו אושיות מוכרות מהקהילה, חניכי תנועות הנוער וככל הנראה ינאמו שר האוצר חבר הכנסת יאיר לפיד ושרת המשפטים חברת הכנסת ציפי לבני. באירוע ישתתפו כ-600 בני נוער שיגיעו לייצג את עשרות אלפי בני הנוער מכל רחבי הארץ החברים בשכבות הבוגרות בתנועות הנוער.

לאירוע הופקו מספר סרטונים: האחד, סרטון שהוכן על ידי המטה הבינלאומי, ושני סרטונים נוספים שהוכנו על ידי המארגנים בארץ. אחד הסרטונים משתמש באירוע טרגי שאירע בחודש אוגוסט 2009, והיה שיא האלימות נגד הקהילה הגאה: הרצח בבר נוער - פיגוע ירי שהתרחש במוצאי שבת, האחד באוגוסט 2009, בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב. בפיגוע נרצחו שניים - ניר כץ, מדריך בבר, וליז טרובישי, פעילה. בנוסף לכך, בפיגוע נפצעו אחד עשר בני נוער. הסרטון מציג את הקיצוניות אליה אלימות נגד להט"בים יכולה להגיע, וכמה חייבים להילחם ולהפסיק את האלימות הזאת.  

האירוע ייערך כמה שבועות לפני מצעד הגאווה השנתי, ויצטרף לסדרת האירועים, הקמפיינים וההפגנות שנערכו לאחרונה לקידום זכויות הקהילה הגאה.


סרטון לקראת יום הבנ"ה העולמי

רק לאחרונה עבר בקריאה שלישית בכנסת תיקון לחוק זכויות התלמיד, אשר  אמור להגן על בני נוער מפני אפליה: עד היום חל איסור להפלות תלמיד, על רקע כלכלי - חברתי, מטעמים עדתיים ומטעמים של השקפה פוליטית. כאמור בעקבות התיקון, בעקבות התיקון, חל כעת איסור להפלות תלמיד גם על רקע זהות מינית ומגדרית.


לקראת יום הבנ"ה בישראל

לקראת יום הבנ"ה בישראל
תגובות