כשרון אחד בשבוע: ממגמת רפואה לרקדנית היפ - הופ. צילום: דני מילר

כשרון אחד בשבוע: ממגמת רפואה לרקדנית היפ - הופ

היא שאפה להיות רופאה או עורכת דין - עד שהכירה את עולם ההיפ - הופ. מאז מאי יצחק רוקדת בלהקת "קוקטייל אוף מדנס" ומלמדת ריקוד בעצמה

מאי יצחק (19), הייתה תמיד תלמידה חכמה ששאפה להיות רופאה או עורכת דין, והגדירה את עצמה כטומבוי. הצטרפה לקבוצת היפהופ בגיל 12, ומאז חייה השתנו. בהתחלה היא מספרת שהיה לה קשה להתחבר,עד שהיא פגשה את המאמנת שלה, נופר חסן, שהפכה עבורה למודל לחיקוי. מאי החלה להתלבש כמוה, הסתפרה כמוה ואפילו הרכיבה משקפיים כשלא הייתה צריכה. כך השתנו חייה מתלמידת מגמת רופאה לרקדנית, מאמנת וכוריאוגרפית מוכשרת בהיפהופ.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

מאי החלה בריקוד היפהופ, התקדמה בין קבוצות וסטודיו שונים, שילבה לימודי בלט מודרני, ברייקדאנס וג'אז, אך בריקוד ההיפהופ הצליחה לבטא את עצמה בצורה הכי טובה. לאחר כמה שנים היא עזבה את הסטודיו שלה ביחד עם חברות, ועברה לקבוצת "קוקטייל אוף מדנס" בהדרכתו של אורי מאיר. מאי מספרת שאורי ונופר ראו בה פוטנציאל והחליטו לקחת אותה תחת חסותם, החלו ללמד אותה כל דבר שידעו בין אם זה בריקוד ובין אם זה בהדרכה.

© דני מילר

מאי השתתפה ביחד עם קבוצתה במוקדמות אליפות העולם בהיפהופ: "הייתי הכי צעירה בין הנבחרות, וזכינו במקום הראשון. זה היה ממש מרגש שאני בת השמונה עשרה זוכה בפעם הראשונה. לצערנו, לא הצלחנו להגיע לאליפות שהתקיימה בווגאס, בגלל קשיים כספיים של כל הנבחרת. כעת אנחנו מחפשים ספונסר שיעזור לנו להגשים את החלום ולהראות לכל העולם את הסגנון של ההיפהופ הישראלי, כי הוא קיים."


הלהקה שמאי מופיעה בה

"היפהופ משפיע לי על חיי היום יום, אני מאושרת בגללו. אני עובדת עם המודלים שלי לחיקוי, שזה חלום של כל אחד. מעבר לכך, יש פה סגירת מעגל, כי אני קמה כל יום ומלמדת את התלמידות שלי כל מה שלימדו אותי, יש לי תלמידות בגילאים 12-40. כן, בנות 40 הן תותחיות, נותנות בראש!"

© דני מילר

לפני כשבוע, מאי לקחה לראשונה את התלמידות הצעירות שלה לתחרות ארצית, והן הפתיעו אותה לטובה וזכו במקום השני. 

"מרגש אותי בתור רקדנית שאנשים מבינים אותי דרך תנועה ולא דרך מילים, אני מאמינה שאני יכולה להעביר את הרגשות שלי מאותו היום בתנועה, זאת לגמרי השפה שהכי נוח לי לדבר בה." 

מאי הייתה רוצה להתקדם וללמוד היפהופ, אך טוענת כי סגנון הריקוד מקופח ואנשים מזלזלים בו. אין מכללות או אקדמיות המתמחות בלימוד הסגנון, למרות שהוא בעל משמעות גדולה ויכול להעביר הרבה מסרים מחיי היום יום.

בימים אלו מאי מעבירה סדנאות ברחבי הארץ, לפעמים עם הקבוצה ולפעמים בצורה עצמאית. היא רוצה למסור לכל הספורטאים שימשיכו לעשות מה שהם אוהבים למרות שזה מקצוע שקשה להתקדם בו בישראל. "כשמים לך רגל תקפוץ מעל!", היא אומרת. בנוסף, מאי מציינת שלא הייתה מגיעה למקומות שאליה הגיעה בלי האנשים והמאמנים שתמכו בה לאורך כל הדרך.

תגובות