בלי להתפשר: כך תשלבו תזונה נכונה, אימונים ולימודים. צילום: adobestock

בלי להתפשר: כך תשלבו תזונה נכונה, אימונים ולימודים

שגרת החיים שלנו עמוסה ובעיקר בלימודים ובמטלות שקשורות לבית הספר, אז איך משלבים בכל הטירוף גם אימונים ותזונה נכונה? קבלו את כל הטיפים

בריאות מגיעה לפני המראה החיצוני שלנו והמון מחקרים מראים שאדם שיש לו הרגלים בריאים בדרך כלל מוצלח יותר ויותר מאוזן מנטלית ושכלית. נוסף על כך, אנחנו מבטיחים לכם שאם תשמרו על הרגלים בריאים המראה היפה והחטוב לא יאחר להגיע.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בזמן בית הספר, ההפסקות קצרות יחסית וחוסר תמיכה בכל מה שקשור לתזונה וספורט. לכן, האחריות היא שלנו, לנסות להבין איך אפשר לשלב את הספורט והתזונה בחיי היום יום של. אנחנו פה כדי לנסות ולעזור לכם לעשות קצת סדר בבאלגן.

יש לכם עוגן ענק בלוח הזמנים והוא הלימודים וכל מה שיוצא מכך (מבחנים, שיעורי בית, עבודות). כך, ששגרת האימונים תהיה חייבת להשתנות בהתאם לשעות וימי הלימוד שלכם. בנוסף, כאשר אנו רוצים לתכנן את זמני האימון שלנו, אנחנו צריכים להתחשב בפעילויות ספורטיביות אחרות שאתם משתתפים בהם כמו: משחקי כדור, ריצות,חוגים שקשורים בספורט. חשוב מאוד לפזר את ימי האימונים כמה שאפשר. זאת אומרת שאם אנחנו רוצים להתאמן במכון או לבצע אימוני משקולות, אנחנו צריכים להתאמן בין הימים של שאר הפעילויות.

© potolia

עוד חשוב לדעת שגם את העבודה על השרירים אנחנו ריכים לחלק למספר ימים ולא לעבוד על כל השרירים בכל אימון. ככל שנרצה לעבוד על יותר שרירים ואזורים בגוף, נגדיל את מספר האימונים בשבוע וכל אימון יכלול פחות שרירים. 

ומה עם התזונה?

כמו שהזכרנו בהתחלה הבעיה היא שאין מספיק זמן לאכול במערכת הלימוד וגם לא נותנים אפשרויות הכנה או חימום. לכן מה שנשאר לנו זה לקחת איתנו ולאכול את מה שאפשר לצרוך בצורה יבשה, קרה ונוחה. הנה כמה שיטות איך נוכל לשמור על התזונה שלנו בצורה שתתאים לכם בזמן בית הספר:

1. לפני הכל חשוב מאוד לפני היציאה מהבית לאכול ארוחה ביתית ומזינה לדוגמא: חביתה עם לחם וירקות ולאחר מכן להצטייד לפי היכולת.

2. מאכלים שאפשר לקחת איתנו ולאכול לאחר מכן ללא חשש קלקול הם סנדוויצ'ים עם ממרח שלא דורש קירור. אפשר להוסיף גם חטיפי בריאות, שקדים, אגוזים, פירות, ירקות חתוכים ועד המון דברים אם רק תחפשו תמצאו.

© adobe stock

3. אפשר ומומלץ לקחת תיק עם תא קירור שבו יהיה אפשרי לאחסן יוגורטים ומשקאות בריאים אחרים לצריכה מאוחר יותר. כמו שהבנתם, מה שחשוב באמת זה להתכונן מראש.

4. כאשר נכין את הארוחות מראש נוכל לאכול בריא ולא נצטרך ליפול לטוסט בקיוסק או קוראסון בקפיטריה. למרות שאף אחד לא אמר שאי אפשר להתפנק מדי פעם.

5. מלבד האוכל חשוב תמיד לקחת איתנו בקבוק מים של ליטר לפחות ולשתות אותו לאורך היום כדי למנוע חשקים ואיזון תחושת הרעב.

6. הדבר הכי חשוב הוא לאכול ארוחה גדולה ובריאה בחזרה הביתה, כדי להכניס לגוף את מה שהוא צריך ולהשלים את האנרגיה שהייתה חסרה לו במהלך היום.

רוצים עוד תכנים על אימונים, תזונה ואורח חיים בריא? כנסו לאתר וואן בודי

תגובות